۸ آبان ۱۴۰۱ - ۲۱:۱۷
کد خبر: 55396659

بوشهر یکی از استان‌های بسیار زیبای ایران است که جاذبه‌های بسیاری را در خود جای داده است. یکی از زیبایی‌های این استان کاخ سنگ سیاه می‌باشد که در قلب برازجان واقع شده است.

سفری به کاخ سنگ سیاه برازجان

سلام نو - سرویس گردشگری: بخش اعظم مکان های دیدنی برازجان را آثار تاریخی تشکیل می‌دهند و کاخ سنگ سیاه یکی از آن‌ها است. کاخ سنگ سیاه که بین مردم منطقه به کاخ نظرآقا شهرت دارد، یکی از کاخ‌های سه‌گانه هخامنشی در برازجان است. این اثر تاریخی در ۱۰ مهر ۱۳۸۰ با شماره‌ ثبت ۴۰۴۳ به‌عنوان یکی از آثار ملی ایران به ثبت رسید.

سفری به کاخ سنگ سیاه برازجان

معماری کاخ

این کاخ تاریخی بسیار باشکوه در بر گیرنده یک تالار بسیار بزرگ میانی و چهار ایوان در چهار سوی آن است. ظاهر کاخ سنگ سیاه از لحاظ سبک هنر معماری و ترکیب رنگ های سیاه و سفید و مشخصات ظاهری آن نشان دهنده آن است که این کاخ بعد از کاخ برازجان احداث شده است.

سفری به کاخ سنگ سیاه برازجان

کاخ سنگ سیاه دارای تالاری مرکب از ده ستون می باشد که در دو ردیف پنج تایی که به سبک و پلان و نقشه های هخامنشی ساخته شده و مخصوصا قابل انطباق با پاسارگاد و برازجان می باشد. اشیای مختلفی تا کنون از این کاخ کشف شده است که می توان به نقش برجسته داریوش نخست، دسته خنجر زنان هخامنشی، یک کتیبه خط میخی و چندین قطعه ظروف طلا اشاره نمود. کاخ سنگ سیاه در سال ۱۳۸۰ توسط سازمان میراث فرهنگی و گردشگری با شماره ۴۰۴۳ در فهرست آثار ملی ایران به ثبت رسیده است.

کد خبرنگار: ۲۵
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید