۸ آبان ۱۴۰۱ - ۱۲:۱۱
کد خبر: 55396645

اگر می خواهید فاصله خشکبیجار تا بندر انزلی را طی کنید باید حدود ۲۵ دقیقه در مسیر باشید و فاصله ۳۲ کیلومتر را رد نمایید.

فاصله خشکبیجار تا بندر انزلی

سلام نو-سرویس گردشگری: اگر می خواهید فاصله خشکبیجار تا بندر انزلی را طی کنید باید حدود ۲۵ دقیقه در مسیر باشید. مسیر خشکبیجار تا بندر انزلی ۳۲ کیلومتر است. اگر شما بر اساس سرعت میانگین ۱۰۰ کیلومتر در ساعت بخواهید این مسیر را طی کنید بعد از ۲۵ دقیقه مقصد می رسید. در صورتی که سرعت تان را افزایش دهید بعد از ۲۰ دقیقه به مقصد خواهید رسید. مسافتی که باید طی شود طولانی نیست و در مسیر شهرهای متفاوتی را مشاهده خواهید کرد. بهتر است که برای طی کردن این مسیر به خوبی تمامی شهرهای میانی را بشناسید. امکانات و اقامتگاه هایی که برای استراحت در مسیر وجود دارد را هم باید بشناسید. در ادامه با ما همراه باشید تا اطلاعات بیشتری از این مسیر دریافت کنید.

شهرهای فاصله شهر خشکبیجار تا بندر انزلی

شهر خشکبیجار یکی از شهرهای استان رشت می باشد که با رشت حدود ۲۰ کیلومتر فاصله دارد. این شهر در حاشیه دریای خزر است و آن را به عنوان یکی از شهرهای شمالی می شناسند. در مسیر خشکبیجار تا بندر انزلی می توانید شهرهای شمالی متفاوتی را مشاهده کنید. برای طی کردن مسافت خشکبیجار تا بندر انزلی باید از بلوار مطهری خارج شوید. در مسیر از روستای کلاچاه دوم و اول رد می شوید. در این مسیر می توانید از پمپ بنزین برای پر کردن باک ماشین خود استفاده نمایید. همچنین امکانات دیگری مانند سرویس بهداشتی، دکه های مواد غذایی و ... در این مسیر وجود دارد. گورابجیر، پشتستان، چله خانه و روستاهای دیگری در این مسیر قرار گرفته اند. مسیر خشکبیجار تا بندر انزلی از طریق اتوبان رشت، انزلی است.

طی کردن فاصله خشکبیجار تا بندر انزلی با ماشین شخصی

از آنجایی که مسافت خشکبیجار تا بندر انزلی بسیار کم است، بیشتر افراد ترجیح می‌ دهند که با ماشین شخصی خود این مسیر را طی کنند. اگر سرعت تان بالاتر از ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت باشد ۲۰ دقیقه بعد می توانید به مقصد برسید. در صورتی که می خواهید از زیبایی ‌ها و جذابیت‌ های مسیر لذت ببرید می‌ توانید در مسیر خود توقف داشته باشید. در این صورت حدود یک ساعت یا نیم ساعت دیگر به مقصد می رسید جذابیت سفر به شهرهای شمالی با اتومبیل شخصی بیشتر است. چرا که شما به راحتی می توانید اتومبیل خود را در هر یک از شهرهای شمالی نگه دارید و از تماشای طبیعت بکر و زیبای لذت ببرید. روستاهای حاشیه خشکبیجار به قدری زیبا هستند که بدون شک شما در مسیر خود توقف خواهید داشت.

فاصله خشکبیجار تا بندر انزلی

طی کردن مسیر خشکبیجار تا انزلی

طی کردن فاصله خشکبیجار تا بندر انزلی با اتوبوس

برخی از افراد مایل هستند که مسافت خشکبیجار تا بندر انزلی را با اتوبوس طی کنند. اگر شما با اتوبوس به تور مسافرتی شهرهای شمالی رفته ‌اید بدون شک از سفر خود لذت می برید. چرا که همسفران شما در هر یک از مناطق بکر و دیدنی این منطقه توقف دارند و شما می توانید از این توقف لذت ببرید. در صورتی که می خواهید فاصله شهر خشکبیجار تا بندر انزلی را با اتوبوس طی کنید حدود نیم ساعت باید در مسیر باشید. البته اگر در مسیر توقف انجام شود امکان دارد ۴۰ دقیقه بعد به مقصد برسید. به طور کلی مسیر خشکبیجار تا بندر انزلی چندان زیاد نیست به همین دلیل شما از طی کردن این مسیر خسته نمی شوید. بیشتر افراد به دلیل تماشای روستاهای خشکبیجار در مسیر توقف می کنند.

ویژگی های شهر خشکبیجار

اگر می ‌خواهید فاصله خشکبیجار تا بندر انزلی را طی کنید باید به خوبی با ویژگی‌ های خشکبیجار آشنا شوید. ساحل خشکبیجار به عنوان یکی از بهترین سواحل شمالی شناخته می‌ شود که در مجاورت سواحل زیبایی مانند امین آباد و باغ محل قرار گرفته است. قدمت خشکبیجار مربوط به ۸۰۰ سال پیش می باشد. در دوره صفویه استان گیلان را به دو بخش بیه پس و بیه پیش دسته بندی کردند. خشکبیجار در قسمت بیه پس قرار گرفت. سلطان محمود این بخش را به پسرش جمشیدخان سپرد تا از آن مراقبت کند. مساحت خشکبیجار حدود ۹۵ کیلومتر مربع است و آب و هوای معتدلی دارد. خاک منطقه خشکبیجار جلگه ای می باشد. به همین دلیل پستی و بلندی کمتری در این منطقه وجود دارد. خاک منطقه خشکبیجار سرشار از مواد آلی است. بر همین اساس برای کاشت گیاه برنج از این خاک استفاده می کنند. خشکبیجار رودخانه های بزرگ و کوچک زیادی دارد.

فاصله خشکبیجار تا بندر انزلی

خشکبیجار

مهمترین رودخانه این شهر گیشه دمرده است. آب این رودخانه به دریای خزر می ریزد. پل تاریخی زیبایی در این شهر قرار گرفته که آن را به عنوان جاذبه گردشگری شهر می شناسند. خشکبیجار دارای مکان های تفریحی و تاریخی متفاوتی است. بازار روز محلی که حدود ۱۵۰ سال سابقه دارد که به عنوان یکی از مهمترین مناطق گردشگری این شهر شناخته می شود. حمام تاریخی، مرداب، سواحل زیبا، مجتمع تفریحی مروارید خزر، پارک شهر خشکبیجار و ... را شما می توانید به عنوان مناطق گردشگری و تفریحی در این شهر بازدید نمایید. خشکبیجار روستاهای زیادی دارد که هریک از این روستاها دارای طبیعت بکر و خاصی می باشند. خشکبیجار ۱۵ کیلومتر حاشیه ساحلی دارد و در این مسیر روستاهای زیبایی قرار گرفته اند. در این چند سال خشکبیجار مورد توجه بسیاری از گردشگران قرار گرفته است.

کد خبرنگار: ۲۶
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید