۸ آبان ۱۴۰۱ - ۱۰:۰۹
کد خبر: 55396619

روزنامه میل آن ساندی انگلیسی ادعا کرده است که تلفن لیز تراس در هنگامی وزیر امور خارجه دولت بوریس جانسون بوده است به دست روس‌ها هک شده است.

مقصر هک گوشی لیز تراس مشخص شد!

به گزارش سلام نو به نقل از ایسنا، روزنامه میل آن ساندی به نقل از منابع امنیتی گزارش داد، ظاهرا نفوذ به تلفن لیز تراس در تابستان که او وزیر خارجه بود و برای گرفتن رهبری حزب محافظه‌کار تلاش می‌کرد، رخ داده و به علت حساسیت موضوع بوریس جانسون اجازه نداد موضوع به رسانه‌ها درز کند.

هکرها از گوشی لیز تراس چه به دست آوردند؟

طبق گزارش میل آن ساندی، پیام‌هایی که هکرها به دست آوردند شامل «مذاکرات بسیار حساس لیز تراس با وزرای خارجه ارشد بین‌المللی درباره جنگ در اوکراین، از جمله بحث‌های مفصل درباره محموله‌های تسلیحاتی بود.»

در زمان وقوع این حمله هکری، لیز تراس، وزیر امور خارجه دولت بوریس جانسون، نخست‌وزیر پیشین انگلیس بود.

در حالی که جزئیات این هک نامشخص است، گمان می‌رود مجرمان مکالمات یک ساله از جمله گفت‌وگوهای خصوصی تراس و متحد سیاسی او «کواسی کوارتنگ» را که از جانسون انتقاد کردند، دانلود کردند.

این گزارش تقصیر را به گردن بازیگران دولتی خارجی می‌اندازد که «فرض می‌شود برای روسیه ولادیمیر پوتین کار می‌کنند»، گرچه یک کارشناس سایبری که این روزنامه به آن اشاره کرده است، مظنونان معمول دیگری مانند «چین، کره‌شمالی و ایران را که علاقه زیادی به دانستن این دارند که وزیر خارجه در حال گفتن چه چیزی است» نام برد.

این روزنامه انگلیسی به نقل از یکی از منابع گزارش داد، با وجود اینکه این حادثه موجب نگرانی از وقوع باج‌گیری احتمالی شد، دستور خاموشی خبری صادر شد، زیرا «اگر بتوان تلفن وزیر امور خارجه را به راحتی به خاطر پیام‌های شخصی شرم‌آور غارت کرد، برای سرویس‌های اطلاعاتی چندان وجهه جالبی ندارد.»

یک سخنگوی دولت انگلیس با بیان اینکه در مورد «تدارکات امنیتی شخصیت‌ها» اظهارنظر نمی‌کند، تاکید کرد که دولت لندن «سیستم‌های قوی برای محافظت در برابر تهدیدات سایبری در اختیار دارد.» احزاب اپوزیسیون انگلیس اما خواستار تحقیقات مستقل فوری در مورد این ادعاها شده‌اند.

به دنبال این جنجال‌ها، لیز تراس در تاریخ ششم سپتامبر جانشین بوریس جانسون به عنوان نخست‌وزیر انگلیس شد و تنها ۴۵ روز این سمت را در دست داشتن و به نخست‌وزیری با کوتاه‌ترین دوره خدمت در تاریخ انگلیس تبدیل شد.

کد خبرنگار: ۱۴
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید