گلستان یکی از استان‌های بسیار زیبای ایران است که جاذبه‌های بسیاری را در خود جای داده است. یکی از جاذبه‌های بسیار زیبای این استان ابشارهای یکه سور می‌باشد که در میان جنگل‌های انبوه جای گرفته‌اند.

آبشارهایی چشم‌نواز در میان جنگل‌های انبوه

سلام نو - سرویس گردشگری: آبشارهای یکه سور در فاصله چند کیلومتری تنگه چهل چای، در جنوب شهرستان مینودشت قرار دارند و در میان جنگلی انبوه واقع شده‌اند. این جنگل سرسبز پوشیده در درختان مازو، توسکا، افرا، نمدار و... است که از نظر زیست‌محیطی حائر اهمیت هستند. آبشارهای یکه سور از جاهای دیدنی مینودشت هستند که مسیر دسترسی به آن‌ها شامل ۱۲ کیلومتر جاده آسفالته و دو کیلومتر جاده شوسه می‌شود. همچنین از محل پارک ماشین، باید ۳۰ دقیقه در مسیر شیب‌دار و ۱۵ دقیقه در مسیر هموار پیاده‌روی کنید.

آبشارهایی چشم‌نواز در میان جنگل‌های انبوه

ویژگی جانوری

جنگلهای این منطقه شامل مازو،توسکا،افرا،نمدارو… هستند که از نظر زیست محیطی و اقتصادی دارای اهمیت فراوان است. علاوه بر این درختان نوع کمیاب سرخدارو زربین جامعه جنگلی طبیعی قابل توجهی را در این منطقه تشکیل میدهند. قسمت کوهستانی این منطقه دنباله کوههای البرز شرقی است. نقاط کوهستانی آن از سوی شرق از طریق ارتفاعات پارک ملی گلستان به ارتفاعات بجنورد متصل می‌گردد.

آبشارهایی چشم‌نواز در میان جنگل‌های انبوه

کد خبرنگار: ۲۵
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید