گلستان یکی از استان‌های پر جاذبه ایران است که به واسطه زیبای‌هایش گردشگران بسیاری را به خود جذب کرده است. یکی از زیبایی‌های این استان روستای قلعه قاف می‌باشد که در دل مینودشت واقع شده است.

روستایی روح‌نواز در میان زیبایی‌های مینودشت

سلام نو - سرویس گردشگری: روستای قلعه قافه واقع در رشته‌کوه‌های البرز، شامل سه بخش بالا، پایین (علیا و سفلا) و ده نو است. این روستای تاریخی، با بافتی قدیمی به‌عنوان یکی از روستاهای هدف گردشگری در استان گلستان و از جاهای دیدنی مینودشت شناخته می‌شود. از جمله جاذبه‌های روستا می‌توان به غار، چشمه‌های فراوان، آبشار، بافت قدیمی آن، جنگل‌های زیبا در اطراف و زیارتگاه سکینه خاتون اشاره کرد. مردم محلی روستا را با نام لانه سیمرغ صدا می‌زنند.

روستایی روح‌نواز در میان زیبایی‌های مینودشت

اقتصاد روستا

شغل اصلی مردم روستا کشاورزی است و در آن محصولاتی همچون زردآلو، آلو، انواع مرکبات، گوجه فرنگی، سیب زمینی، گندم، جو و یونجه کشت می‌شود. همچنین در طبیعت اطراف روستا می‌توانید میوه‌هایی همچون کندس (ازگیل وحشی) و ولیک (زالزالک وحشی) را پیدا کنید. منطقه‌ی وسیع ماران‌کوه در ارتفاعات قلعه قافه با وجود جویبارها و چشمه‌های پرآب به مقصدی مناسب برای گردشگران تبدیل شده است. این روستا حدود ۳۵ کیلومتر از شهرستان مینودشت فاصله دارد.

روستایی روح‌نواز در میان زیبایی‌های مینودشت

کد خبرنگار: ۲۵
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید