نارنگی سرگیجه و تهوع که معمولا در دوران سرماخوردگی به سراغمان می آید را از بین می برد.

خواص نارنگی برای عفونت های ویروسی بدن

به گزارش سلام نو به نقل از فارس، هروقت کسی می شنود که سرما خورده اید قطع به یقین به شما توصیه می کند که آب لیموشیرین و پرتقال بخورید.

بله درست است و همه ما نیز به اندازه کافی در مورد خواص این دومیوه برای بهبود سرماخوردگی می دانیم، اما آیا می دانستید که نارنگی، یک رقیب جدی برای ان دوتای دیگر است؟ خیلی ها در طب سنتی از نارنگی به عنوان شربت اکسپکتورانت طبیعی یاد می کنند. بله همان شربت تلخی که وقتی سرفه هایتان شدید می‌شود، آن را سر می‌کشید و دلتان می خواهد هرچه زودتر شما را از شر سرفه نجات دهد.

به واقع، نارنگی خلط آور است و می تواند کمک زیادی برای خروج خلط از گلویتان بکند. البته مصرف نارنگی شیرین برای چنین مواقعی توصیه می شود، چون نارنگی ترش ممکن است تحریک سرفه را به همراه داشته باشد و شاهد نتیجه عکس باشید.

این میوه خوش خوراک که تقریبا فقط درفصل پاییز مهمان ماست، دارای مقادیر بسیارزیادی ویتامین سی است که درست مثل همه میوه های دیگری که به شما توصیه کردیم، هم سیستم ایمنی را تقویت می کند، هم به مبارزه عفونت های ویروسی می آید و هم هیستامین بدن را کاهش می دهد.

نارنگی همچنین ادرارآور است و سرگیجه و تهوع که معمولا در دوران سرماخوردگی به سراغمان می آید را نیز از بین می برد. راستی اگر مثل خیلی ها درگیر آنفولانزا هستید، دمنوش نعناع و نارنگی را فراموش نکنید. این دمنوش برای کاهش علایم بیماری بسیاری موثر است. حالا که نگاهتان به نارنگی محترمانه تر شده، لطفا این میوه پرخاصیت و خوش خوراک پاییزی را فراموش نکنید.

کد خبرنگار: ۱۳
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید