گوشی های جدید آیفون ۱۴ هنوز به‌ صورت رسمی وارد ایران نشده اند اما به صورت غیررسمی بیش از یک ماه ورود این گوشی ها به کشور می گذرد اما خریداران این نوع گوشی دچار یک مشکل جدی شده اند.

هشدار سامانه همتا: آیفون ۱۴ نخرید!

به گزارش سلام نو به نقل از ایسنا، سامانه همتا به واحدهای صنفی در مورد گوشی آیفون ۱۴ هشدار داد.

بیش از یک ماه از ورود غیررسمی آیفون ۱۴ به کشور می‌گذرد و خریداران با مشکل فعال‌سازی این گوشی‌ها مواجه شده‌اند و دائما پیگیر رجیستری موبایل‌های خود هستند؛ حتی برخی از خریداران گوشی‌های آیفون ۱۴ از قطع آنتن خود خبر می‌دهند.

گوشی‌های آیفون ۱۴ رجیستر نشده‌اند

اما ذکر این نکته ضروری است که در حال حاضر آیفون ۱۴ به‌صورت رسمی وارد کشور نشده از همین رو شناسه گمرکی این کالا در سامانه‌ها ثبت نشده و تجار امکان ثبت سفارش و ترخیص را ندارند؛ حتی اگر این مدل گوشی‌ها از طریق مسافری برای مصرف شخصی وارد کشور شوند، به دلیل اینکه شناسه آن در سامانه‌ها ثبت نمی‌شود، در نتیجه امکان رجیستری آن وجود ندارد.
همچنین تأکید می‌شود که زمان مشخصی برای ثبت سفارش این مدل گوشی‌ها و نحوه تأمین ارز آن اعلام نشده است.

در همین زمینه سامانه همتا اعلام کرده است: پیرو اخبار ضدونقیض در رسانه‌ها و سوالات مکرر مخاطبان در مورد وضعیت آیفون ۱۴، به اطلاع می‌رساند با توجه به عدم واردات قانونی این مدل از گوشی‌ها، کلیه گوشی‌های آیفون ۱۴ بازار قاچاق هستند؛ لذا به کلیه واحدهای صنفی اکیداً توصیه می‌شود تا زمان تعیین تکلیف وضعیت واردات قانونی آیفون ۱۴ از خریدوفروش آن خودداری کنند.

متاسفانه واحدهای صنفی متخلف با وعده و وعید، این گوشی‌ها را به مردم می‌فروشند که ضروری است اتحادیه‌های مربوطه و نهادهای نظارتی با آن‌ها برخورد کنند.

لازم به ذکر است در استعلام اصالت سامانه همتا، قاچاق بودن این گوشی‌ها اعلام می‌شود. استعلام اصالت از طریق ارسال شناسه ۱۵ رقمی IMEI به سامانه همتا از درگاه‌های کد دستوری #۷۷۷۷*، سایت hamta.ntsw.ir و اپلیکیشن همتا امکان‌پذیر است.

شناسه IMEI با شماره‌گیری کد دستوری #۰۶#* روی دستگاه یا از روی جعبه قابل ملاحظه است. همچنین، قاچاق بودن این گوشی‌ها به محض قرار دادن سیم‌کارت در قالب پیامک از طرف سامانه همتا اعلام می‌شود.

کد خبرنگار: ۱۴
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید