سازمان هواشناسی در گزارش امروز ۷ آبان ۱۴۰۱ از بارش باران و برف در نقاط مختلف کشور خبر داد و پیش بینی کرد که در شرق کشور خیزش گرو خاک خواهیم داشت.

گزارش هواشناسی ۷ ابان ۱۴۰۱ / ۱۴ استان کشور برفی و بارانی می‌شوند

به گزارش سلام نو به نقل از تسنیم، سازمان هواشناسی از بارش باران، برف و وزش باد شدید طی امروز تا چهارشنبه در ۱۴ استان از جمله تهران و کاهش محسوس دما در نوار شمالی کشور خبر داد.

بر اساس تحلیل نقشه‌های همدیدی و آینده‌نگری سازمان هواشناسی امروز در استان‌های ساحلی دریای خزر، اردبیل، آذربایجان شرقی، زنجان، خراسان شمالی، شمال خراسان رضوی و ارتفاعات البرز مرکزی بارش باران، رعدوبرق، وزش باد شدید موقتی، در مناطق سردسیر بارش برف، در مناطق مستعد گردوخاک و در نوار شمالی کشور کاهش دما پیش بینی شده است.

فردا یکشنبه در خراسان شمالی، ارتفاعات البرز مرکزی و زاگرس مرکزی بارش پراکنده روی می‌دهد. دوشنبه در برخی مناطق غرب، استان‌های واقع در دامنه‌های جنوبی البرز مرکزی و دامنه‌های مرکزی زاگرس، سه‌شنبه در نوار شمالی کشور و استان‌های واقع در دامنه‌های زاگرس مرکزی و چهارشنبه در استان‌های ساحلی دریای خزر، شمال شرق، مناطق مرکزی و استان‌های واقع در دامنه‌های زاگرس مرکزی بارش پیش بینی شده است.

بر اساس اعلام سازمان هواشناسی روز سه‌شنبه در استان‌های ساحلی دریای خزر و اردبیل افزایش دما روی می‌دهد. همچنین امروز در استان‌های واقع در دامنه‌های جنوبی البرز مرکزی و یکشنبه در بخش‌هایی از شمال شرق و شرق کشور وزش باد شدید و گردوخاک پیش بینی می‌شود. دریای خزر نیز در روزهای یکشنبه و سه‌شنبه مواج است.

بارش باران و برف در نقاط مختلف کشور

رئیس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا از بارش باران و برف در نقاط مختلف همچنین خیزش گردوخاک در شرق کشور خبر داد.

صادق ضیاییان در گفت‌وگو با ایسنا درباره شرایط جوی کشور اظهار کرد: امروز (۷ آبان‌ماه) در استان‌های ساحلی خزر، اردبیل، آذربایجان شرقی، زنجان، خراسان شمالی، شمال خراسان رضوی و ارتفاعات البرز مرکزی بارش باران، رعدوبرق، وزش باد شدید موقت، در ارتفاعات و نقاط سردسیر بارش برف، در نقاط مستعد گردوخاک و در نوار شمالی کشور کاهش دما پیش‌بینی می‌شود.

وی افزود: یکشنبه ( ۸ آبان‌ماه) در خراسان شمالی، ارتفاعات البرز مرکزی و زاگرس مرکزی بارش پراکنده خواهیم داشت.

به گفته رئیس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا، دوشنبه (۹ آبان‌ماه) در برخی نقاط غرب، استان‌های واقع در دامنه‌های جنوبی البرز مرکزی و دامنه‌های مرکزی زاگرس، سه‌شنبه (۱۰ آبان‌ماه ) در نوار شمالی کشور و استان‌های واقع در دامنه‌های زاگرس مرکزی و چهارشنبه (۱۱ آبان‌ماه) در استان‌های ساحلی خزر، شمال شرق، نواحی مرکزی و استان‌های واقع در دامنه‌های زاگرس مرکزی بارش پیش‌بینی می‌شود. روز سه‌شنبه افزایش دما در استان‌های ساحلی خزر و اردبیل رخ خواهد داد.

به گفته رئیس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا، در روز شنبه در استان‌های واقع در دامنه‌های جنوبی البرز مرکزی و یکشنبه در بخش‌هایی از شمال شرق و شرق کشور وزش باد شدید و گردوخاک پیش‌بینی می‌شود.

وی همچنین خاطر نشان کرد دریای خزر در روزهای یکشنبه و سه‌شنبه خواهد بود.

رئیس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا درباره وضعیت جوی تهران طی دو روز آینده نیز اظهار کرد: آسمان تهران فردا (۸ آبان‌ماه) صاف تا کمی ابری گاهی وزش باد با حداقل دمای ۱۴ و حداکثر دمای ۲۰ و روز دوشنبه (۹ آبان‌ماه) کمی ابری، در بعدازظهر افزایش ابر گاهی بارش پراکنده و وزش باد شدید با احتمال خیزش گردوخاک با حداقل دمای ۱۳ و حداکثر دمای ۲۲ درجه سانتیگراد پیش‌بینی می‌شود. طی امروز و فردا (۷ و ۸آبان ماه) اهواز با دمای ۳۵ درجه سانتیگراد و شهرکرد با دمای ۱ و ۲ درجه سانتیگراد سردترین مرکز استان کشور است.

کد خبرنگار: ۱۴
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید