۶ آبان ۱۴۰۱ - ۲۲:۱۹
کد خبر: 55396417

اگرچه بارن بافت پیشتر گفته بود که در بازار ارزهای دیجیتال سرمایه گذاری نمی‌کند اخیرا سهام یک بانک مربوط به ارزهای دیجیتال را خریده است که نشان از نرمش او در این زمینه دارد.

وضعیت بیتکوین چگونه است؟

پیش بینی قیمت ارزهای دیجیتال غیرممکن است، پیش بینی‌ها به معنای واقعی کلمه هر روز تغییر می‌کنند. اما چندین سایت تحلیلی از فرمول‌هایی بر اساس داده‌های قیمت و حجم برای حدس‌های دقیق و تخصصی خود استفاده می‌کنند. این مقاله به بررسی تخصصی بیت‌کوین در یکی از این پلتفرم‌ها می‌پردازد.

  • چرا سال ۲۰۲۱ سال خوبی برای بیت‌کوین بود؟
  • تجارت بدون ریسک
  • خوش بینی بیش از حد در بیت‌کوین
  • گسترش استفاده در سرمایه گذاری‌ها و پرداخت
  • آینده بیت‌کوین چیست؟
  • بافت و دیگر مخالفان که اکنون معتقدند
  • بیت‌کوین در سال‌های ۲۰۲۲ و ۲۰۲۳ چه ارزشی خواهد داشت؟

به گزارش سلام نو حسین قطبی در اقتصاد آنلاین نوشت: بیت‌کوین، ارز دیجیتال اصلی، با فناوری بلاکچین روشی برای تولید و ردیابی دارایی‌های دیجیتال و پردازش تراکنش‌ها، ایجاد شده است. وقتی بیت‌کوین به خوبی کار می‌کند، سایر ارزهای رمزپایه احتمالاً عملکرد خوبی خواهند داشت. اما زمانی که بیت‌کوین ضعیف عمل می‌کند، سایر رمزارزها نیز احتمالاً ضعیف می‌شوند. با این حال، به نظر می‌رسد در مورد قیمت بیت‌کوین در آینده نظرات مختلفی وجود دارد.

چرا سال ۲۰۲۱ سال خوبی برای بیت‌کوین بود؟

در طول سال ۲۰۲۱، بیت‌کوین از افزایش شدید ارزش بازار خود برخوردار شد. در ابتدای سال، ارزش هر واحد آن ۳۲.۰۰۰ دلار بود و تا آوریل این رقم دو برابر شد. معامله گران خوشبین بودند که پذیرش گسترده‌تر بیت‌کوین توسط بازرگانان و بانک‌های بزرگ از افزایش قیمت آن حمایت می‌کند. با این حال، این وعده از واقعیت فراتر رفت و تقریباً راهی برای استفاده از بیت‌کوین برای بسیاری از چیزها به جز معاملات سوداگرانه و پرخطر، وجود نداشت. کاهش در بازار سهام در اواخر سال ۲۰۲۱ و سقوط سهام در حال رشد با ارزش بالا، ارزهای دیجیتال را نیز پایین آورد. بیت‌کوین سال ۲۰۲۱ را با حدود ۴۷.۳۰۰ دلار به پایان رساند. در ۲۷ اکتبر ۲۰۲۲، بیت‌کوین با قیمت ۲۰.۶۳۶ دلار به فروش می‌رسد.

تجارت بدون ریسک

قیمت بیت‌کوین تا نیمه اول سال ۲۰۲۲ مانند بازار سهام کاهش یافت. سرمایه گذاران به دارایی‌هایی روی آورده‌اند که در زمان کندی اقتصاد، تورم بالاتر و افزایش نرخ بهره عملکرد خوبی دارند. از آنجایی که ارز دیجیتال هنوز به طور گسترده به عنوان یک دارایی پرخطر و سفته بازی در نظر گرفته می‌شود، این تجارت پر ریسک، بیت‌کوین را در اواسط ژوئن به زیر ۲۰.۰۰۰ دلار کاهش داد. اکنون کمی بالاتر از ۲۰.۰۰۰ دلار معامله می‌شود، اما قیمت فعلی نشان دهنده از دست دادن تقریباً ۷۰ درصد از ارزش بیت‌کوین است که در نوامبر ۲۰۲۱ به اوج خود نزدیک به ۶۹.۰۰۰ دلار رسیده است، بدون اینکه نشانه‌ای از بهبود پایدار در چشم باشد.

بیت‌کوین در چه وضعیتی است؟1

نگرانی‌ها در مورد مصرف بالای برق مرتبط با استخراج بیت‌کوین و ممنوعیت تراکنش‌های ارزهای دیجیتال توسط چین نیز بر ارزش بیت‌کوین تاثیر گذاشته است.

خوش بینی بیش از حد در بیت‌کوین

رابرت بریدلاو (Robert Breedlove)، مدیر عامل Parallax Digital، ممکن است خوشبین‌ترین تحلیلگران بیت‌کوین باشد. در سال ۲۰۲۱، بریدلاو قیمت ۱۲.۵ میلیون دلاری را تا سال ۲۰۳۱ و تورم بالا را به عنوان محرک اصلی این روند پیش‌بینی کرد. وی گفت "با از دست دادن ارزش ارزهای فیات، برخی از سرمایه گذاران ممکن است به آنچه به عنوان پناهگاه امن تری در پول دیجیتال تلقی می‌کنند، روی بیاورند". با این حال، لازم به ذکر است که بریدلاو قبلا پیش بینی کرده بود که بیت‌کوین تا اکتبر ۲۰۲۱ از ۳۰۰,۰۰۰ دلار فراتر خواهد رفت، ماهی که بیشترین قیمت بیت‌کوین در آن ۶۵,۹۹۳ دلار بود.

گسترش استفاده در سرمایه گذاری‌ها و پرداخت

با این وجود، از آنجایی که شرکت‌های بیشتری بیت‌کوین را به عنوان روشی برای پرداخت استفاده می‌کنند، ارزش آن می‌تواند تثبیت شود. شرکت‌های بزرگی که قبلاً بیت‌کوین را پذیرفتند، عبارتند از؛ مایکروسافت، AT&T، استارباکس ، پی پل و آمازون، اگرچه برای پرداخت به این روش باید از یک یا دو حلقه عبور کنید. همچنین ساکنان کلرادو، از ایالت‌های جنوب غربی آمریکا، می‌توانند از بیت‌کوین برای پرداخت مالیات شخصی و تجاری خود استفاده کنند.

بیت‌کوین در چه وضعیتی است؟2

از آنجایی که پلتفرم‌های بیشتر فضا را برای تجارت بیت‌کوین باز می‌کنند، بازار باید در بین معامله گران و سرمایه گذاران فردی گسترش یابد. کوین‌بیس، Kraken و شرکت‌های سرمایه‌گذاری آنلاین مانند Robinhood و Webull همگی اجازه خرید ارز دیجیتال را می‌دهند. با این حال، کارگزاری‌های سنتی و بزرگ به تازگی در حال افزایش هستند، حتی اگر برخی از آنها در حال حاضر معاملات خود را روی بلاکچین انجام دهند. به عنوان مثال، گلدمن ساکس در ماه آوریل اعلام کرد که به مشتریان با ارزش خالص امکان دسترسی به بیت‌کوین و اتریوم را می‌دهد. کارگزاری‌های دیگر مانند Schwab، Fidelity و TD Ameritrade به سادگی به مشتریان خود اجازه می‌دهند تا در معرض بازار کریپتو قرار بگیرند. همچنین در بیشتر موارد، این شرکت‌ها تجارت در کلاس‌ها و صندوق‌های قابل معامله در مبادلات را که دارایی‌های کریپتو را در اختیار دارند، ارائه می‌کنند.

در آینده بیتکوین چه وضعیتی خواهد داشت؟

قیمت آینده بیت‌کوین به این بستگی دارد که آیا ارزهای دیجیتال می‌توانند به عنوان دارایی‌های مالی مفید عمل کنند یا خیر. در سال‌های اولیه، حمایت چندانی از این مفهوم در میان خبرسازان مالی وجود نداشت، اما برخی از سرمایه‌گذاران بزرگ که زمانی مشکوک بودند، وارد شدند.

بافت و دیگر مخالفان که اکنون معتقدند

وارن بافت که شرکت برکشایر هاتاوی او طی دهه‌ها به سرمایه‌گذاران با بازده فوق‌العاده پاداش داده است، زمانی ارز دیجیتال را به عنوان یک دارایی بی‌ ارزش توصیف می‌کرد و قسم خورد که هرگز در آن ورود نخواهد کرد. با خرید "نئوبانک" (NuBank)، یک بانک دیجیتالی که در فضای کریپتو فعال است، به بیت‌کوین رای اعتماد غیر مستقیم داد.

بیت‌کوین در چه وضعیتی است؟3

لوید بلنکفین (Lloyd Blankfein)، رئیس سابق گلدمن ساکس، اعلام کرد که در حال «تکامل» در بیت‌کوین و سایر ارزهای دیجیتال است. جک دورسی، بنیانگذار توییتر، از شغل خود به عنوان مدیر عامل این شرکت استعفا کرد تا شرکت بلاک، یک رهبر پردازش پرداخت را که اکنون در حال توسعه برنامه‌های کاربردی ارز دیجیتال است، اداره کند. بنابراین پذیرش توسط این رهبران و سایر رهبران شرکت‌ها می‌تواند از معکوس شدن سقوط آزاد بیت‌کوین حمایت کند و تا پایان سال ۲۰۲۲ ارزش بیشتری را به همراه داشته باشد.

بیت‌کوین در سال‌های ۲۰۲۲ و ۲۰۲۳ چه ارزشی خواهد داشت؟

همان‌طور که در ابتدای مقاله ذکر شد، پیش بینی قیمت ارزهای دیجیتال غیرممکن است، پیش بینی‌ها به معنای واقعی کلمه هر روز تغییر می‌کنند. در ادامه دیدگاه تحلیلی چند سایت را از بیت‌کوین بررسی می‌کنیم.

در ۲۷ اکتبر، وبلاگ Changely پیش بینی می‌کند که بیت‌کوین می‌تواند سال ۲۰۲۲ را تقریباً با قیمت۲۲.۲۵۰ دلار به پایان برساند. پیش‌بینی این پلتفرم از قیمت این رمزارز در کوتاه‌مدت کمی خوش‌بینانه‌تر است، به طوری که تا پایان سال جاری احتمالاً ۱۱ درصد افزایش و به محدوده ۲۲.۹۵۸ دلار نیز برسد. برای سال ۲۰۲۳، Changelly پیش بینی می‌کند که قیمت بیت‌کوین به چیزی بین ۲۹.۸۷۰ تا ۳۷.۸۳۵ دلار خواهد رسید. این پلتفرم همچنین یک پیش بینی محافظه کارانه‌تر اما همچنان مثبت برای پایان سال ۲۰۲۳ ارائه می‌دهد که قیمت بیت‌کوین را در انتهای سال ۲۵.۸۵۱ دلار می‌بیند.

بیت‌کوین در چه وضعیتی است؟4

ایان بالینا (Ian Balina)، بنیانگذار شرکت تحقیقاتی کریپتویی Token Metrics، بیت‌کوین را به دلیل بدبینی عمومی سرمایه گذاران نسبت به دارایی‌های ریسکی، در سال ۲۰۲۳ هم در یک چرخه نزولی می‌بیند، اما او همچنین مزایای توسعه وب ۳، یک اینترنت جدید مبتنی بر بلاکچین را می‌بیند. همانطور که گفته شد، بیت‌کوین یک ارز دیجیتال قدیمی است که می‌تواند در طولانی مدت به رمزارزهای حوزه وب ۳ مانند چین‌لینک و پولکادات برتری دهد.

استفاده‌های عملی‌تر از بیت‌کوین و ارزهای دیجیتال به صورت آنلاین در دسترس هستند. هنگامی که تجارت تنها کاری نیست که می‌توانید در این صنعت انجام دهید و به جز برخی از گزینه‌های خرید آن‌ها، فعالیت‌های دیگری وجود دارند، ارزش این دارایی‌های جدید می‌تواند به همین دلایل تقویت شود.

سلب مسئولیت: سرمایه‌گذاری در ارزهای دیجیتال و سایر عرضه‌ اولیه‌های آن‌ها (ICO) بسیار پرخطر و گمانه زنی است و این مقاله توصیه‌ای از طرف نویسنده به عنوان سیگنالی برای خرید یا فروش رمزارزها تلقی نمی‌شود. از آنجایی که موقعیت هر فردی منحصر به فرد است، همیشه باید قبل از تصمیم گیری مالی با یک متخصص واجد شرایط مشورت شود.

کد خبرنگار: ۲۰
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید