رضایی با اشاره به اینکه هر جامعه برای اینکه به پایداری برسد نیازمند سه رکن است گفت: سیاست در قالب حکمرانی و نظام سیاسی، قوانین مناسب، اداره مناسب بعنوان رکن اول است و رکن دوم نیز امنیت است، چرا که ممکن بوده سیاست خوبی وجود داشته باشد اما امنیت خوبی وجود نداشته باشد.

 دشمن به دنبال منحل کردن سپاه و کنار گذاشتن ولایت‌فقیه است
محسن رضایی معاون اقتصادی رئیس جمهوری گفت که برای جهش اقتصادی نیازمند قیام اقتصادی در سطح بدنه جامعه هستیم.

طبق گزارشسلام نو به نقل از روابط عمومی استانداری قم، محسن رضایی امروز پنج‌شنبه پنجم آبان‌ماه در جلسه شورای اداری استان قم که در سالن جلسات کرامت استانداری قم برگزار شد، ضمن عرض تسلیت به مناسبت فاجعه غم‌بار حمله به حرم مطهر شاهچراغ، اظهار کرد: در این حادثه مردم مظلوم که برای زیارت آمده و در حال راز و نیاز بودند توسط یک خبیث تکفیری با کلاشینکف به رگبار بسته شدند.

معاون اقتصادی رئیس‌جمهور با اشاره به شهادت کودک یک‌ساله تا پیرمرد و پیرزن در این حادثه تروریستی کفت: این حادثه به ما نشان داد اگر کشور ناامن شود چه عاقبتی در انتظار همه هست و در چنین شرایطی حتی افراد معترض نیز روی آرامش نخواهند دید و همه متضرر می شوند.

رضایی با اشاره به اینکه هر جامعه برای اینکه به پایداری برسد نیازمند سه رکن است گفت: سیاست در قالب حکمرانی و نظام سیاسی، قوانین مناسب، اداره مناسب بعنوان رکن اول است و رکن دوم نیز امنیت است، چرا که ممکن بوده سیاست خوبی وجود داشته باشد اما امنیت خوبی وجود نداشته باشد.

وی با بیان اینکه امنیت به معنی ارتش، سپاه، اطلاعات، نیروی انتظامی و ... است و در تمام دنیا این رکن ارزش بسیار بالایی دارد، تصریح کرد: معترضین نیز در تمام کشورهای دنیا زمانی که پلیس ورود پیدا می‌کند قواعد خاصی را باید رعایت کنند.

معاون اقتصادی رئیس‌جمهور ادامه داد: رکن سوم نیز اقتصاد بوده که صنعتی شدن کشور، درآمدهای ملی کشور، رتبه جهانی و بین‌المللی اقتصاد یک کشور، پیشرفت‌های مدرن یک کشور و ... به این رکن بستگی دارد.

وی با اشاره به اینکه هر سه رکن طی ۲۰۰ ساله اخیر از دست کشور خارج‌شده بود، یادآور شد: در آن دوران سیاست ما سیاست ملی نبود و این وزرای خارجی بودند که برای ما تصمیم می‌گرفتند.

رضایی با تأکید بر اینکه در گذشته چیزی به نام سیاست داخلی و سیاست خارجی وجود نداشت، ابراز کرد: سنگر دوم نیز امنیت بود و در این دوران ملت ایران امنیت نداشت چراکه برای تامین اهداف و حفظ منافع آمریکایی ها عملاً به ژاندارم منطقه تبدیل‌شده بود.

وی با اشاره به اینکه اقتصاد نیز جز غارت نفت و گاز چیز دیگری نداشت، اضافه کرد: ملت ایران چند بار تلاش کرد تا این سنگرها را پس بگیرد تا اینکه انقلاب اسلامی به پیروزی رسید.

معاون رئیس‌جمهور با اشاره به فتح سیاست بلافاصله پس از انقلاب اسلامی بعنوان نخستین سنگر گفت: دشمن به دنبال کسب سنگر امنیت که ضعیف شده بود برآمد و شاهد اقدامات منافقین و تجزیه‌طلبان و دوران جنگ تحمیلی بودیم.

وی با تأکید بر اینکه پس از جنگ تحمیلی سنگر سیاست و امنیت را در کشور نیز بدست گرفتیم ، عنوان کرد: موشک‌ها و پهبادهایی که امروز استفاده می‌شود تماماً از دستاوردهای جنگ تحمیلی است و توانستیم از دل تهدیدهایی که بود فرصت‌های ویژه‌ای را کسب کنیم.

رضایی بااشاره به تلاش ۳۰ ساله به برای کسب سنگر اقتصادی و عزم جدی دشمن برای ناکامی ما در این عرصه گفت: مهمترین اقدام دشمن در مواجه با ما در سی سال گذشته تحریم‌ است که دشمن در شگفت بوده که چطور طی این مدت ملت ایران به زانو در نیامده‌ است.

در سی سال گذشته فرصت‌های زیادی از ملت گرفته شد

وی با اشاره به اینکه دشمنان ملت ایران برای جلوگیری از پیشرفت کشور توطئه های بسیاری انجام داده که اغتشاش و ترور نمونه اخیر آن است، خاطرنشان کرد: دشمن به دنبال این است که علاوه بر جلوگیری از کسب سنگر سوم توسط ایران، با منحل کردن سپاه و کنار گذاشتن ولایت‌فقیه دو سنگر دیگر را نیز از ملت بگیرد.

معاون اقتصادی رئیس‌جمهور با بیان اینکه طی ۳۰ سال گذشته افرادی در کشور بسیاری از فرصت‌ها را از ملت گرفتند، تصریح کرد: هنوز افرادی هستند که اعتقاد دارند بواسطه ارتباط با غرب می‌توانیم پیشرفت کنیم و دیگر کسی با ما جنگ نخواهد کرد که آخرین نمونه آن نیز برجام بود که هنوز جوهر امضای آن خشک نشده بود ترامپ آن را برهم زد.

وی با اشاره به اینکه نیازمند یگ قیام اقتصادی در سطح بدنه جامعه هستیم، یادآور شد: اگر این قیام شکل بگیرد بسیاری از مسائل اقتصادی رفع خواهد شد.

رضایی اضافه کرد: توانایی کشور در ابعاد مختلف موشک‌سازی و ساخت پهباد را نشان دادیم و اگر قیام اقتصادی شکل بگیرد می‌توانیم در ابعاد دیگر مانند تولید لوازم‌خانگی و ... نیز موفق شویم.

وی در بخش دیگری از سخنانش به پیچیدگی قوانین و مقررات اشاره و بر ضرورت تصویت سند واگذاری اختیارات به استان‌ها تاکید کرد و افزود: اگر استانداران بخواهند در استان خود بسیج اقتصادی را شکل دهند، نیازمند اختیارات بیشتری هستند چنانچه بسیج مردم بدون اختیارات کافی امکان‌پذیر نیست.

معاون رئیس جمهور بروکراسی و تمرکز اختیارات در تهران را دو نوع از خودتحریمی بر شمرد و افزود: یکی دیگر از مشکلات قوانین متعارض هست که باعث بلاتکلیفی مدیران برای تصمیم گیری می شود لذا باید این مسئله نیز حل‌وفصل شود.

مشکلات تولیدکنندگان باید در ستاد تسهیل و رفع موانع تولید حل شود

وی افزود: در استان‌ها به دنبال این هستیم که مشکلات تولیدکنندگان را در ستاد تسهیل و رفع موانع تولید حل کنیم چراکه ازنظر قانونی اختیارات خوبی در اختیار این ستاد است.

رضایی ضمن اشاره به ترسیم نقشه راه در تمام کشور و استان‌ها ترسیم‌شده بر ضرورت تدوین نقشه راه منابع اقتصادی تاکید کرد و افزود : متأسفانه درآمدهایی که در استان جمع می‌شود تماماً داخل استان مصرف نمی‌شود و بسیاری از بانک‌ها این پول‌ها را در شرکت‌های خاصی سرمایه‌گذاری می‌کنند.

وی اضافه کرد: چنین شرکتهایی شرایط بدی را در برخی از بانک‌ها ایجاد کرده اند و به‌نوعی ولنگاری مالی تبدیل‌شده است.

کد خبرنگار: ۲۰
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید