۶ آبان ۱۴۰۱ - ۰۶:۰۱
کد خبر: 55396343

اصفهان یکی از شهرهای بسیار زیبای ایران است که زیبایی‌های بسیاری را در خود جای داده است. یکی از زیبایی‌های این استان کوچه باغ‌های خوانسار می‌باشد که بسیار رویایی است.

کوچه باغی رویایی در خوانسار

سلام نو - سرویس گردشگری: کوچه باغ‌های خوانسار از جذابیت‌ها و دیدنی های خوانسار به‌عنوان نمونه‌ای کامل از باغ‌شهر ایرانی هستند. این شهر پر از کوچه باغ‌هایی است که می‌توان در آن‌ها قدم زد. کوچه باغ‌های رویایی خوانسار که با دیوارهای خشتی و درختان سر به فلک کشیده که ارتفاع آن‌ها چندین برابر دیوارها مزین شده‌اند، در این شهر باصفا و دیدنی جا خوش کرده‌اند. گشت و گذار و قدم زدن در محله‌هایی با کوچه‌باغ‌های کاه گلی مانند «صفائیه»، «چشمه آخوند»، «محله دوراه»، «محله بالا»، «مالگاه»، «پایتخت» بسیار لذت‌بخش و فراموش‌نشدنی است.

کوچه باغی رویایی در خوانسار

این شهر بارها توسط سیل های ویرانگر تخریب شده است و به همین دلیل بناهای تاریخی زیادی در آن برجای باقی نمانده و به مرور زمان از بین رفته اند. هر ساله با شروع فصول بهار و تابستان و شکوفایی درختان و سرسبزی و طراوت آب سرچشمه ها، تعداد بی شماری از گردشگران به خوانسار سفر می کنند که همین امر باعث شده این شهر در این فصول شلوغ باشد.

کوچه باغی رویایی در خوانسار

مناسب‌ترین زمان سفر

در روزهای داغ تابستان قدم زدن در کوچه باغ های زیبا، دراز کشیدن زیر سایه درختان و کنار جویبارها، لذت بخش ترین کار برای مسافرانی خواهد بود که شهر های شلوغ به اینجا می آیند. خوانسار و خانه‎ های کاهگلی اش، کوچه باغ های پر درختش، و جوی های پر آبش، هنوز به عنوان یکی از آرامش بخش ترین مناطق گردشگری ایران شناخته می شود.

کد خبرنگار: ۲۵
۳دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 3
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • ناشناس IR ۱۶:۱۹ - ۱۴۰۱/۰۸/۰۷
    3 0
    سلام به به پدر من اهل خوانسار بود ومن درعمر ۵۵ ساله ام یک بار خوانسار رفتم خیلی خوش گذشت ارزو دارم یک بار هم بروم ولی هم تنها هستم هم پول ندارم خوش به حال گردشگران خوانسار
  • IR ۲۲:۴۵ - ۱۴۰۱/۰۸/۰۷
    1 0
    خوانسار یکی از زیباترین و بهترین شهر های ایران است. حتما به این شهر سفر کنید.
  • احمد IR ۰۱:۰۰ - ۱۴۰۱/۰۸/۱۳
    0 0
    من هم تنها هستم بیا باهم بریم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید