۵ آبان ۱۴۰۱ - ۱۸:۰۵
کد خبر: 55396276

در این مطلب به معرفی مهمترین روستاهای توریستی تنکابن از جمله روستای عسل محله و روستای قلعه گردن می پردازیم.

روستاهای توریستی تنکابن

سلام نو-سرویس گردشگری: در این مطلب به معرفی زیباترین و دیدنی ترین روستاهای توریستی تنکابن و شرح جاذبه های گردشگری هر کدام از آنها می پردازیم. با ما همراه باشید.

روستای عسل محله

در بین روستاهای توریستی تنکابن آشناترین نام احتمالا روستای عسل محله است. روستایی که یکی از مشهورترین جاذبه های گردشگری کل استان مازندران یعنی دشت دریاسر را در خود جایی داده است. دشتی که به بهشت مازندران در ماه اردیبهشت شهرت دارد.

روستای عسل محله که به شکل اسل محله نیز نوشته می شود در جنوب شهر تنکابن واقع شده است. این روستا با دارا بودن ارتفاع دو هزار متری از سطح دریا یک منطقه ییلاقی به شمار می رود. به همین دلیل در این روستا خبری از تابستان های گرم و شرجی مازندران نیست و یکی از قطب های گردشگری شمال کشور در این فصل محسوب می شود. روستای عسل محله که در میان چهار کوه محصور شده است یکی از توابع بخش خرم آباد تنکابن می باشد. این روستا در مسیر جاده دوهزار قرار گرفته است. علاوه بر دشت دریاسر که مهمترین جاذبه گردشگری این روستا است، کوه های عسل محله نیز از محبوبیت بالایی برخوردار است. اگر علاقه مند به کوهنوردی هستید می توانید این ورزش مفرح را به لذتبخش ترین شکل ممکن در کوه های عسل محله به انجام برسانید.

یکی دیگر از جاذبه های گردشگری روستای عسل محله آبشار معروف این روستا یعنی آبشار سنگ بن چشمه است. این آبشار که در حاشیه رودخانه دوهزار واقع شده است یکی از آبشارهای محبوب تنکابن خصوصا در فصل تابستان به شمار می رود.

روستای فلکده

روستای فلکده یکی دیگر از روستاهای توریستی تنکابن است که در جنوب این شهر واقع شده است. این روستا در فاصله ٣٣ کیلومتری تنکابن و در دل جنگل دوهزار قرار گرفته است. مهمترین جاذبه گردشگری این روستا آبگرم مشهور فلکده است. این چشمه آبگرم به دلیل عاری بودن از گوگرد از محبوبیت بسیار بالایی در بین گردشگران برخوردار است. اهالی روستای فلکده معتقدند این چشمه مقدس است و می تواند بیماران را شفا دهد. واقعیت هم این است که چشمه آبگرم فلکده به دلیل برخورداری از طیف وسیعی از املاح معدنی می تواند در بهبود بیماری های مختلف موثر واقع گردد. این چشمه علاوه بر خواص درمانی از زیبایی بی حد و حصری نیز برخوردار است. درختان انبوه کاج و سرو که چشمه آبگرم فلکده را در میان خود محصور کرده اند منظره ای تماشایی و ویژه را به این منطقه بخشیده اند.

همانطور که گفتیم روستای فلکده در دل جنگل دوهزار واقع شده است و جاذبه های آن محدود به چشمه آبگرم این روستا نیست. می توانید در سفر به فلکده با گشت و گذار در دل جنگل و طبیعت بکر مازندران اوقاتی مملو از آرامش توامان با لذت را تجربه کنید.

روستاهای توریستی تنکابن

روستاهای توریستی تنکابن: قلعه گردن

روستای قلعه گردن

یکی دیگر از روستاهای توریستی تنکابن روستای قلعه گردن است. این روستا در پنج کیلومتری بخش خرم آباد از توابع تنکابن واقع شده است. روستای قلعه گردن که بهشت کوچک مازندران شهرت یافته است با طبیعت بکر و دست نخورده خود شناخته می شود. قلعه معروف تنکا که یکی از جاذبه های تاریخی تنکابن به شمار می رود در همین روستا قرار گرفته است. این قلعه که سمبل شهر تنکابن است دارای قدمتی در حدود هزار سال می باشد. عبارت تنکا در نام شهر تنکابن نیز به همین قلعه تاریخی اشاره دارد. ساخت این قلعه که دارای مساحتی بالغ بر سیصد و پنجاه متر مربع است به قرن پنجم هجری باز می گردد.

علاوه بر این قلعه، روستای قلعه گردن جاذبه های پرشمار دیگری نیز دارد. مهمتر از همه آب و هوای مطبوع و طبیعت بکر این روستا است که گردشگران را به سفر به آن وسوسه می کند. می توانید با قدم زدن در کنار باغ های پرتقال این روستا عطر دل انگیز پرتقال را از عمق جان خود استشمام کنید. حتما نام پرتقال شهسواری را شنیده اید. این پرتقال از باغ های همین روستا می آید.

از دیگر جذابیت های روستای قلعه گردن می توان به آبشار آن اشاره کرد. علاوه بر این، پل خشتی این روستا که در مرکز آن واقع شده نیز دیگر جاذبه توریستی آن می باشد. در این روستا علاوه بر پرتقال میوه هایی چون کیوی، گلابی، سیب و آلوچه نیز کشت می شود.

روستاهای توریستی تنکابن

روستاهای توریستی تنکابن: نوشا

روستای نوشا

شاید بتوان گفت که در میان روستاهای توریستی تنکابن هیچکدام از حیث زیبایی طبیعی به پای روستای نوشا نمی رسند. نوشا در لغت به معنی نسیم خنک صبحگاهی است و همین کلمه توصیف کوتاه و کاملی از این روستا است. روستای نوشا که در فاصله پنجاه کیلومتری تنکابن واقع شده است در ارتفاع دو هزار و صد متری از سطح دریا قرار دارد. می توانید در سفر به این روستا پدیده اقیانوس ابر را تجربه کنید. یعنی ابرها به جای اینکه بالای سرتان باشند و در زیر پایتان قرار دارند و با قدم زدن در این روستا می توانید در دل اقیانوسی از ابر شنا کنید.

سراسر این روستای زیبا مملو از جاذبه های طبیعی است و قدم به قدم تنها می توان تماشا کرد و حظ برد. کوه های سر به فلک کشیده، درختان سبز تنومند، چشمه های جاری گوارا و نسیم های جان نواز کوهستانی.

کد خبرنگار: ۲۰
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید