در ادامه مداخله آشکار واشنگتن در امور داخلی کشورمان و تلاش برای برهم زدن امنیت در ایران دو مقام آمریکایی بار دیگر از ناآرامی‌ها در ایران حمایت کردند.

حمایت آمریکا و کانادا از ناآرامی‌ها در ایران

در ادامه مداخله آشکار واشنگتن در امور داخلی کشورمان و تلاش برای برهم زدن امنیت در ایران دو مقام آمریکایی بار دیگر از ناآرامی‌ها در ایران حمایت کردند.

به گزارش سلام نو به نقل از ایسنا، راب مالی نماینده ویژه دولت آمریکا در امور ایران بار دیگر با انتشار یک پیام توئیتری حمایت خود را از ناآرامی‌های اخیر در کشورمان اعلام کرد و مدعی شد که نحوه برخورد با افراد حاضر در این ناآرامی‌ها خشونت‌آمیز بوده است.

وی در پیام خود با اشاره به بیانیه مداخله‌جویانه چند وزیر خارجه زن در دنیا در حمایت از اغتشاشات در ایران و به اصطلاح حقوق‌ زنان نوشت: پیامی نیرومند از ۱۲ وزیر امورخارجه زن جهان حاوی همبستگی با زنان ایران. ما به این رهبران می‌پیوندیم تا برخورد خشونت‌آمیز علیه شرکت‌کنندگان در اعتراضات مسالمت‌آمیز را محکوم و درخواست‌های آنها را برای آینده‌ای بهتر برای همه مردم ایران و زنان در همه جا را تکرار کنیم.

همچنین ودانت پاتل معاون سخنگوی وزارت امورخارجه آمریکا در نشست خبری هفتگی این وزارت‌خانه به بهانه چهلمین روز درگذشت مهسا امینی به حمایت از ناآرامی‌ها در ایران پرداخت و آن را اعتراضات مسالمت‌آمیز خواند.

دولت و مقامات آمریکایی در هفته‌های اخیر به شدت تلاش کرده‌اند به بهانه‌های مختلف و از هر طریقی که می‌توانند به ناآرامی‌ها در ایران دامن بزنند و از اغتشاشات در کشورمان و ایجاد خشونت حمایت کرده‌اند. این در حالی است که آنها با ادعای حمایت از حقوق مردم ایران کماکان به تحریم‌های ظالمانه خود علیه ایران ادامه می‌دهند.

سخنان جستین ترودو

جاستین ترودو نخست وزیر کانادا نیز در پیامی با اشاره به گذشت چهل روز از درگذشت مهسا امینی مدعی شد که در کنار مردم ایران ایستاده است و به تلاش‌ها برای مسئول دانستن افرادی که به ادعای او رفتار خشونت‌آمیز ‌با معترضان دارند، ادامه خواهد داد.

ناصر کنعانی، سخنگوی وزارت امور خارجه پیش از این در واکنش به مداخله سایر کشورها در امور داخلی ایران با بیان این‌که «اعتراض» و «اغتشاش» هم ماهیت متفاوتی دارند و هم نتایجی متفاوت، خاطر نشان کرد: در دگرگونی اوضاع و فراز و فرود زمانه، دولت و ملت ایران دوستان و دشمنان خود را بهتر می‌شناسد.

وی همچنین با اشاره به موضع گیری مقامات بعضی از کشورهای غربی و آمریکا در مورد تحولات این روزهای ایران و برخی از دخالت‌های آن‌ها در امور داخلی کشورمان نوشت: رفتار مداخله‌آمیز و حمایت آشکار برخی دولت‌های غربی از اغتشاشات اخیر در ایران و تداوم رفتارهای تحریک‌آمیز آنان اثبات کرد که آنها هر زمان فرصتی ببینند در اقدام مستقیم و غیرمستقیم علیه ثبات، امنیت و استقرار نظام و کشورمان تردید نخواهند کرد.

کنعانی تاکید کرد: دشمنان فقط با جمهوری اسلامی مخالف نیستند، آنها با ایران مخالفند.

کد خبرنگار: ۲۰
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید