نماینده کلیمیان در مجلس شورای اسلامی گفت: به عقیده بنده اگر فضا و فرصت برای برگزاری برخی اعتراضات به صورت مسالمت‌آمیز داده شود، حتما به مسئولان کمک می‌کنند تا بهتر با آن مشکل و دغدغه مواجه شوند و بتوانند برای حل آن چاره اندیشی کنند. در واقع این رویکرد می‌تواند به ایجاد رضایت کلی در جامعه کمک کند.

برگزاری تجمعات مسالمت‌آمیز برای حل مشکلات به مسئولان کمک می‌کند/ برخی در داخل و خارج از کشور روی اعتراضات بنزین می‌ریزند

به گزارش سلام نو به نقل از ایلنا، همایون سامه یح نجف‌آبادی عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا، درخصوص تجمع روز گذشته جامعه پزشکان و حواشی آن، گفت: به عقیده بنده اگر فضا و فرصت برای برگزاری برخی اعتراضات به صورت مسالمت‌آمیز داده شود، حتما به مسئولان کمک می‌کنند تا بهتر با آن مشکل و دغدغه مواجه شوند و بتوانند برای حل آن چاره‌اندیشی کنند. در واقع این رویکرد می‌تواند به ایجاد رضایت کلی در جامعه کمک کند.

نماینده کلیمیان در مجلس شورای اسلامی در ادامه ابراز داشت: من فکر می‌کنم در بعضی از زمان‌ها اجازه اعتراض دادن به مردم خیلی بهتر است، ما همیشه این موارد را داشتیم که گروه‌های مختلف در مقابل ساختمان مجلس تجمع برگزار کرده و مراجعه می‌کنند و اعتراض یا دغدغه یا مشکلی که دارند را مطرح می‌کنند. شاید الان نتوانیم بگوییم در همه موارد اما در بسیاری از موارد این تجمعات ختم به این شد که تدبیر و چاره‌اندیشی برای حل مشکل صورت گرفت.

وی ادامه داد: یکی از مهمترین موارد این چنینی تجمع و حضور خانواده‌های بیماران پروانه‌ای در مقابل مجلس در روز حضور آقای رئیسی در مجلس بود که آقای رئیس‌جمهور بعد از حضور در صحن مجلس هنگام خروج در جمع تجمع‌کنندگان حضور پیدا کرد و آن‌ها نیز توانستند مشکلات خود از جمله کمبود دارو را با ایشان در میان بگذارند.

سامه یح نجف‌آبادی افزود: نتیجه این گفت‌وگوی بی واسطه این شد که علیرغم اینکه این موضوع ارزبری بسیار زیادی داشت اما آقای رئیسی دستور دادند و به سرعت برای حل آن اقدام شد.

نماینده کلیمیان در مجلس در ادامه خاطرنشان کرد: این نشان می‌دهد که بالاخره بعضی مواقع اگر اعتراض به صورت مسالمت‌آمیز انجام شود مشکلی ندارد و افراد از این طریق می‌توانند مشکلات خود را حالا مشکل معیشتی باشد یا صنفی یا موارد دیگر با مسئولان مطرح کنند و بهتر به تصمیم‌گیران و مقامات اجرایی منتقل کنند.

عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس در پاسخ به این سوال که «با توجه به دعوت مسئولان مختلف به انجام گفت‌وگو در جامعه، آیا بهتر نیست که تحمل و صبر نسبت به تشکل‌های رسمی و مشخص بیشتر باشد نسبت به تجمعات خیابانی که متولی مشخصی ندارد؟»، اظهار داشت: ببینید، انجام اجتماعات طبق قانون اساسی جمهوری اسلامی بلامانع است. دادن مجوز برای برگزاری تجمعات بهترین کار است، نه اینکه ما بخواهیم صورت مساله را پاک کنیم و اجازه برگزاری تجمع ندهیم. اما یک مساله مهم دیگر این است که در حال حاضر متاسفانه خیلی از معاندین دارند از این اعتراضات سوءاستفاده کرده و موج‌سواری می‌کنند.

وی ادامه داد: من چندبار اشاره و تاکید کردم که با برگزاری تجمع برای بیان موضوعات موافقم اما مشکل این است که متاسفانه در زمان انجام چنین اعتراضاتی، برخی گروه‌ها از خارج از کشور و حتی در داخل کشور دارند روی آن بنزین می‌ریزند و اعتراضات دارد به بیراهه کشیده می‌شود.

کد خبرنگار: ۲۰
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید