قیمت طلا در بازارهای جهانی افزایش پیدا کرد. این میزان قیمت بالاترین رکورد قیمت این فلز گرانبها در هفته گذشته بوده است.

رکورد قیمت جهانی طلا در هفته گذشته

قیمت طلا امروز (پنجشنبه) افزایش یافت زیرا بازدهی دلار و خزانه داری آمریکا به دلیل انتظارات فزاینده در مورد انقباض سیاست‌های پولی آهسته‌تر توسط فدرال رزرو در اواخر سال کاهش یافت.

به گزارش سلام نو به نقل از ایسنا، بهای هر اونس طلا پس از رسیدن به بالاترین رقم دو هفته اخیر در روز چهارشنبه، در ساعت ۶ صبح پنجشنبه به وقت شرقی با ۱.۸ درصد کاهش به ۱۶۶۳ دلار و ۷۰ سنت رسید و قیمت طلا در معاملات آمریکا با ۰.۱۱ درصد کاهش به ۱۶۶۴ دلار و ۷۰ سنت رسید.

شاخص دلار پس از رسیدن به پایین‌ترین سطح خود از ۲۰ سپتامبر اندکی تغییر کرد. دلار ضعیف‌تر، طلای با قیمت دلار را برای خریداران خارجی ارزان‌تر می‌کند.

بازدهی ۱۰ ساله خزانه‌داری ایالات‌متحده از اوج چند ساله‌ای که هفته گذشته به دست آمد، کاهش یافت. انتظار می‌رود بانک مرکزی ایالات‌متحده چهارمین افزایش متوالی ۷۵ نقطه پایه نرخ‌بهره را در پایان نشست سیاستی خود در اول تا دوم نوامبر اعلام کند.

طلا نسبت به افزایش نرخ‌های بهره ایالات‌متحده بسیار حساس است زیرا این امر باعث افزایش هزینه فرصت نگهداری شمش‌های غیر بازده می‌شود و در عین حال دلار را که در آن قیمت‌گذاری می‌شود، افزایش می‌دهد.

بر اساس گزارش رویترز، بانک مرکزی اروپا روز پنجشنبه مجدداً نرخ بهره را افزایش خواهد داد و گام بزرگ دیگری در تشدید سیاست‌ها برای مبارزه با تورم فزاینده برمی‌دارد. کریستالینا جورجیوا، رئیس صندوق بین‌المللی پول گفت که بانک‌های مرکزی باید به افزایش بیشتر نرخ‌های بهره برای مبارزه با تورم ادامه دهند.

در بازار سایر فلزات ارزشمند، بهای هر اونس نقره با تغییر اندکی به ۱۹.۶۱ دلار رسید و پلاتین ۰.۱ درصد افزایش به ۹۵۲.۶۲ دلار رسید و پالادیوم با ۰.۸ درصد افزایش به ۱۹۷۹ دلار و ۳۰ سنت رسید.

کد خبرنگار: ۲۰
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید