سازمان هواشناسی در گزارش امروز ۴ آبان ۱۴۰۱ از باران نقاط مختلف کشور کشور خبر داد و کاهش دما را برای برخی مناطق پیش بینی کرد.

گزارش هواشناسی ۴ آبان ۱۴۰۱؛ بارش باران در بیشتر مناطق کشور / هوا در کدام استان‌ها سرد می‌شود؟

به گزارش سلام نو به نقل از ایسنا، رئیس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا از بارش باران در نقاط مختلف کشور، کاهش دما و احتمال بارش برف در نوار شمالی کشور و استان‌های واقع در دامنه‌های جنوبی البرز خبر داد.

بارش باران در این استان ها

صادق ضیاییان رئیس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا درباره شرایط جوی کشور اظهار کرد: بر اساس تحلیل آخرین نقشه‌های پیش‌یابی هواشناسی، امروز (۴ آبان) در بخش‌هایی از گیلان و شمال غرب ابرناکی و بارش پراکنده پیش‌بینی می‌شود و در سایر نقاط کشور جوی نسبتا پایدار حاکم است.

وی ادامه داد: پنج‌شنبه (۵ آبان‌ماه) در نواحی شمال غرب، غرب، سواحل غربی دریای خزر، ارتفاعات زاگرس مرکزی افزایش ابر، رگبار باران گاهی رعدوبرق و وزش باد شدید موقت انتظار می‌رود.

به گفته رئیس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا جمعه (۶ آبان‌ماه) سامانه بارشی در بخش‌هایی از آذربایجان شرقی، اردبیل، ارتفاعات و دامنه‌های البرز در استان‌های زنجان، قزوین، البرز، تهران، سمنان همچنین استان‌های ساحلی دریای خزر فعالیت خواهد داشت.

وی افزود: شنبه (۷ آبان‌) علاوه بر مناطق ذکرشده در بخش‌هایی از خراسان رضوی و شمال خراسان رضوی بارش ادامه خواهد داشت و در این روز شدت بارش در استان‌های گیلان و مازندران افزایش خواهد یافت.

رئیس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا گفت: یکشنبه (۸ آبان‌) با تضعیف سامانه بارشی در بخش‌هایی از سواحل دریای خزر، ارتفاعات البرز و شمال شرق ابرناکی و بارش پراکنده انتظار می‌رود.

وی افزود: امروز در بخش‌های از شرق، شمال شرق و دامنه‌های جنوبی البرز، پنج‌شنبه در شمال غرب، غرب، مرکز و جمعه در غرب، مرکز و دامنه‌های جنوبی البرز وزش باد شدید موقت و در مناطق مستعد خیزش گردوخاک پیش‌بینی می‌شود.

ضیاییان ادامه داد: از جمعه تا یکشنبه (۶ تا ۸ آبان‌) در نوار شمالی کشور و استان‌های واقع در دامنه‌های جنوبی البرز روند کاهش دما پیش‌بینی ‌می‌شود و طی این مدت بارش برف در ارتفاعات دور از انتظار نیست.

رئیس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا درباره وضعیت جوی تهران طی ۲ روز آینده نیز اظهار کرد: آسمان تهران فردا (۵ آبان‌ماه) صاف تا قسمتی ابری همراه با غبار صبحگاهی و در بعدازظهر افزایش ابر با احتمال بارش پراکنده با حداقل دمای ۱۴ و حداکثر دمای ۲۴ و روز جمعه (۶ آبان‌ماه) نیمه ابری تا ابری و گاهی وزش باد شدید و رگبار باران با احتمال رعدوبرق با حداقل دمای ۱۶ و حداکثر دمای ۲۶ درجه سانتیگراد پیش‌بینی می‌شود.

ضیائیان در پایان گفت: طی امروز و فردا (۴ و ۵ آبان‌) اهواز با دمای ۳۶ و ۳۸ درجه سانتیگراد گرم‌ترین و شهرکرد با دمای ۲ و ۳ درجه سانتیگراد سردترین مرکز استان کشور است.

کد خبرنگار: ۱۴
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید