حسین امیرعبداللهیان وزیر خارجه ایران گفت: اگر روسیه از پهپاد ایرانی برای جنگ با اوکراین استفاده کرده بی‌تفاوت نخواهیم بود و آمادگی ارائه هرگونه مستندی از طرف اوکراین برای استفاده از پهپاد ایرانی داریم.

امیرعبداللهیان با صدای بلند می‌گویم: با روسیه در حوزه دفاعی همکاری داریم اما برای جنگ نه

به گزارش سلام نو به نقل از پایگاه اطلاع رسانی وزارت خارجه،حسین امیرعبداللهیان گفت: در اتحادیه اروپا برخی از رهبران تندروی اروپا ایران را متهم می‌کنند به اینکه پهپاد برای به کارگیری در جنگ اوکراین از سوی ایران در اختیار مسکو قرار گرفته است.

وزیر خارجه ایران افزود: من مایلم در جمع شما خانم‌ها و آقایان به صراحت و با صدای بلند بگویم: بله؛ ما با روسیه دارای همکاری‌های متنوع از جمله در حوزه دفاعی هستیم. بلی؛ در گذشته ما تسلیحاتی را از روسیه دریافت کرده ایم و همچنان دریافت می‌کنیم در قالب همکاری‌های دفاعی و امکانات و تسلیحاتی را به روسیه می‌دهیم.

وی گفت: لیکن ما در جریان جنگ اوکراین با نگاه به سیاست اصولی مخالفت با جنگ هم مخالف تسلیح روسیه هستیم هم مخالف تسلیح اوکراین. ما هیچ پهپادی و هیچ سلاحی به روسیه برای به کارگیری در جنگ علیه اوکراین واگذار نکرده ایم.

امیرعبداللهیان گفت: پنجشنبه گذشته در تماس تلفنی آقای جوزف بورل، نماینده عالی سیاست خارجه اتحادیه اروپا به ایشان گفتم: ما آمادگی داریم تیمی از نظامیان خبره ایرانی و تیمی از نظامیان متخصص اوکراینی در هر مکان مورد توافق نشست مشترکی را داشته باشند. آمادگی داریم هرگونه مستندی از طرف اوکراین در خصوص ادعای به کارگیری پهپادهای ایرانی توسط روسیه در اوکراین وجود دارد را ارائه کند.

امیرعبداللهیان: اگر روسیه از پهپاد ایرانی استفاده کرده بی‌تفاوت نخواهیم بود

وزیر خارجه ایران افزود: به آقای بورل تأکید کردم؛ اگر در این نشست برای ما مشخص شود که روسیه از پهپاد ایرانی در جنگ علیه اوکراین استفاده کرده است، ما نسبت به این موضوع قطعا بی تفاوت نخواهیم ماند.

امیرعبداللهیان گفت: مقامات ذیربط روسیه به ما اعلام کرده اند و در برخی مصاحبه‌ها تأکید کرده اند که سلاح‌های به کارگرفته شده در جنگ اوکراین سلاح‌های روسی است؛ لذا ما در دو روز گذشته نیز از مجاری دیپلماتیک به اتحادیه اروپا پیام دادیم برای برگزاری چنین نشست فنی آمادگی داریم.

وزیر خارجه ایران افزود: ما اطمینان داریم هیچ تغییری در موضع جمهوری اسلامی ایران در قبال جنگ اوکراین وجود ندارد و نخواهد داشت.

امیرعبداللهیان گفت: ما هیچ سلاحی برای به کارگیری در اوکراین به روسیه نداده و نخواهیم داد؛ البته همکاری‌های دفاعی تهران و مسکو، به دور از جنگ اوکراین در کنار سایر همکاری‌ها ادامه پیدا خواهد کرد.

کد خبرنگار: ۱۴
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید