ند پرایس، سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا، در یک نشست خبری به اظهارات اخیر امیرعبداللهیان درباره ادعای به‌کارگیری پهپادهای ایرانی در "اوکراین" پاسخ داد.

پاسخ ند پرایس به اظهارات اخیر امیرعبداللهیان

به گزارش سلام نو به نقل از ایسنا، سخنگوی‌ وزارت خارجه آمریکا در یک نشست خبری با تکرار ادعاها درباره به کار رفتن پهپادهای ایرانی در جنگ‌ روسیه علیه اوکراین، به سوالی درباره بخشی از اظهارات اخیر وزیر امور خارجه ایران درباره این ادعا پاسخ داد.

ند پرایس، سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا در یک نشست خبری که مشروح آن در وبگاه وزارت امور خارجه آمریکا منتشر شده، در پاسخ به این سوال که آیا با توجه به این که دولت آمریکا گفته بود در حال همکاری با هیات کارشناسان سازمان ملل در زمینه یمن درباره پهپادهای ایرانی است، اطلاعات تازه‌ای در این باره وجود دارد یا نه، گفت: همان طور که می‌دانید، هفته پیش جلسه‌ای غیرعلنی در شورای امنیت سازمان ملل برگزار شد که در آن یکی از کارشناسان سازمان ملل شواهدی درباره کمک‌های پهپادی ایران در جریاناتی متعدد ارائه کرد. اطلاعاتی که ارائه شد، تا جایی که می‌دانم، عمدتا اطلاعات گردآوری شده آمریکا نبود. اطلاعاتی نبود که ما مستقیما به سازمان ملل داده باشیم. این اطلاعات توسط خود سازمان ملل گردآوری شده بود.

پرایس در ادامه مدعی شد: همان طور که آژانس بین‌المللی انرژی اتمی نهادی مستقل است، این واقعیت که خود سازمان ملل توانسته است این اطلاعات را به اعضای شورای امنیت ارائه کند، نشانه‌ی مهمی برای این بود که شواهد روشن و بی‌ شک‌ و شبهه‌ای از حمایت ایران در زمینه فناوری پهپادی از بازیگران مخرب متعدد وجود دارد، از حوثی‌ها گرفته تا روسیه و دیگر مناطق درگیری در جهان.

سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا در ادامه گفت: ما دنبال این هستیم که ببینیم چه کار بیشتری می‌توانیم با اختیارات خودمان و به طور جمعی به همراه شرکا و متحدانمان در سراسر جهان جهت پاسخگو کردن ایران برای این کار انجام بدهیم.

کد خبرنگار: ۱۴
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید