توسعه دهندگان این ارز می‌گویند هدف از خلق ارز دیجیتال مونرو امنیت بالا و سیستم رمزنگاری پیشرفته آن است. به طوری که بتوان با آن معاملات سریع و امن را انجام داد.

نکاتی که قبل از خرید مونرو باید بدانید

به گزارش سلام نو به نقل از وبلاگ صرافی ایرانی کارت طی این مقاله به دنبال بررسی ارز دیجیتال مونرو خواهیم بود. بسیاری از کاربران با هدف ترید روزانه اقدام به خرید مونرو نموده و سود مناسبی از معاملات این رمز ارز به دست آورده‌اند.

صلی‌ترین شاخصه مونرو در بخش امنیت و حفاظتی آن بوده و از دیدگاه کارشناسان سطح امنیتی آن از بیت کوین نیز بالاتر است! شاخصه یکسان غیرمتمرکز بودن و امکان استخراج آن به وسیله دستگاه‌های ماینینگ و کارت گرافیک سبب شده تا برخی از فعالان با برنامه‌ریزی درست به سمت استخراج از این رمز ارز بروند.

ارز دیجیتال مونرو چرا و چگونه بوجود آمد؟

ارز دیجیتال مونرو با نماد اختصاری XMR در صرافی‌های برتر جهان لیست شده و با توجه به اهمیت حریم خصوصی و علاقه برخی از افراد به عدم ردیابی مبالغ در گردش‌شان توانسته محبوبیت مناسبی به دست آورد. تیم متشکل از ۷ نفر در سال ۲۰۱۴ این ارز دیجیتال را طراحی و روانه بازار مصرف نمودند. ۵ نفر از آن ۷ نفر علاقه‌ای به شناسایی شدن توسط رسانه‌های خبری را نداشته و برخی از گمانه‌زنی‌ها حکایت از حضور ساتوشی خالق دنیای رمز ارزها و ارز دیجیتال بیت کوین در بین آن نفرات است. بیت کوین در سال ۲۰۱۲ در اختیار عموم قرار گرفته و مونرو نیز شباهات‌های زیادی به آن دارد.

کاربران فعال در حوزه خرید و فروش ارز دیجیتال که به دنبال حفاظت از حریم خصوصی خود بوده و به محرمانه بودن تراکنش‌های خود اهمیت می‌دهند علاوه بر بیت کوین می‌توانند به خرید مونرو نیز بپردازند. رمز ارز مونرو از لحاظ امنیتی از بیت کوین نیز قوی‌تر بوده و تیم مدیریتی ۴۰ نفره با هیئت ۷ نفره اصلی تاکید زیادی بر قابلیت غیر قابل ردیابی و پیگیر گریز بودن مونرو اصرار دارند. مونرو به شکل open source در اختیار کاربران قرار گرفته و با توجه به ثبات قیمتی مناسب امکان استفاده جهت پرداخت هزینه‌های تجارت محصولات متنوع را دارد. از طرفی برخی از کاربران با استفاده از تجهیزات خاص ماینینگ یا GPU کارت گرافیک قادر به استخراج آن خواهند بود.

نکاتی که قبل از خرید مونرو باید بدانید

هدف از خلق ارز دیجیتال مونرو

توسعه دهندگان این ارز می‌گویند هدف از خلق ارز دیجیتال مونرو امنیت بالا و سیستم رمزنگاری پیشرفته آن است. به طوری که بتوان با آن معاملات سریع و امن را انجام داد. یکی از اهداف خلق مونرو مقیاس پذیری این ارز دیجیتال است. به این معنا که همگام با تقاضا، شبکه به خوبی رشد می‌کند. مونرو مانند سایر ارزهای دیگر از نظر اندازه بلوک محدودیتی ندارد اما بنیانگذاران مونرو برای بیشتر از ۱۰۰ بلوک آخر پاداش آن را کاهش می‌دهند. پاداشی که داده می‌شود حداقل سه دهم مونرو است. این باعث می‌شود که مونرو هرگز درگیر تورم نباشد که یکی از اهداف توسعه دهندگان آن از خلق رمز ارز مونرو همین موضوع است.

قابلیت ها و مزایای ارز دیجیتال مونرو

امنیت ارز دیجیتال مونرو از مهم‌ترین مزایای این رمز ارز محسوب می‌شود. در شبکه این ارز دیجیتال تراکنش‌ها به هیچ عنوان ردیابی نمی‌شود. مزیت دیگر این ارز دیجیتال این است که در بلاک چین محدودیتی وجود ندارد و همین عدم محدودیت و سیستم پاداش و جریمه باعث عدم وجود تورم برای مونرو شده است. همچنین شما می‌توانید مشاهده خصوصی را فعال کنید که صرفا به کسانی که شما انتخاب می‌کنید، اجازه می‌دهد معاملات و مقدار ارزهای شما را مشاهده کنند. از دیگر قابلیت‌ها و مزایای این ارز دیجیتال، تیم توسعه دهندگانی که پشت ارز دیجیتال مونرو هستند را می توان برشمرد. آن‌ها بسیار ماهر و متعهد به کار هستند.

مهمترین رقبای رمز ارز مونرو

به شکل ۲۴ ساعته رقابت بین ارزهای دیجیتال ادامه‌دار بوده و تنها رمز ارزی برنده این مسابقه خواهد بود که بتواند نیازمندی‌های اصلی کاربران را تشخیص و راهی برای رفع آن ارائه کند. توجه به مسئله امنیت و غیرقابل ردیابی بودن تراکنش‌ها بسیار مهم بوده و در این بین نام ۵ رمز ارز: بیت کوین  (BCN)، مونرو (XMR)، زی کش  (ZEC)، دش (DASH)  و ورج  (XVG)در بین امن‌ترین ارزهای دیجیتال قرار دارد. بسیاری از افراد تنها به دلیل پنهان‌سازی تراکنش‌های خود وارد دنیای کریپتو شده و هر کدام از این رمز ارزها برای مونرو رقیبی قدرتمند محسوب خواهند شد. از این تیم مدیریتی مونرو باید علاوه بر بخش غیرقابل ردیابی بودن اطلاعات کاربران به اهداف دیگر مخاطبین نیز اهمیت دهد تا سهم بیشتری از معاملات بازار دیجیتال را به خود اختصاص دهد.

آینده مونرو چگونه خواهد بود؟

آینده هر کدام از ارزهای دیجیتال غیرقابل پیش بینی بوده و به طور دقیق امکان تعیین وضعیت هیچ رمز ارزی وجود نخواهد داشت. اما توجه به برخی از نکات امکان کمک به تحلیل هرچه دقیق‌تر آینده ارز دیجیتال مونرو خواهد شد. ساختار درست، بنیادی و اصولی مونرو طی سالیان گذشته تا امروز به کاربران دنیای کریپتو اثبات شده و از این رو شک و شبه‌ای برای افراد باقی نمانده است. عرضه این محصول از سال ۲۰۱۴ شروع شده و حتی با وجود اتمام توکن‌های آن امکان استخراج مونرو برای کسب درآمد ممکن خواهد بود.

از طرفی بسیاری از رمز ارزهای بزرگ مثل بیت کوین و اتریوم دچار مشکل مقیاس پذیری بوده ولی مونرو این مشکل را با بهره‌گیری از روش‌های نوین فناوری به طور کامل رفع کرده است. در صورت افزایش حجم معاملات در مونرو مشکلی از بابت پردازش اطلاعات تراکنش وجود نداشته ولی رمز ارزهای بزرگی مثل بیت کوین در سال‌های گذشته قادر به رفع آن نبودند. اهمیت به حریم خصوصی کاربران و عدم انتشار اطلاعات تراکنش‌های آن‌ها به اشخاص یا مراکز دولتی یا قضایی برای افراد مهم است. حتی بسیاری از اشخاص دارای سرمایه هنگفت جهت دور زدن نهادهای مثل سازمان مالیات اقدام به سرمایه‌گذاری در این زمینه خواهند نمود.

نکاتی که قبل از خرید مونرو باید بدانید

چالش‌های پیش روی مونرو

تداوم وضعیت حفاظت از پردازش اطلاعات هر تراکنش، مقصد واریز و بهبود ارزش هر توکن مونرو از اهمیت بالایی برخوردار است. مشتریان حال حاضر این رمز ارز بنا به دلایل گفته شده از آن استفاده کرده و در صورت تغییر رویکرد زحمات ۸ ساله شرکت به هدر خواهد رفت. از طرفی راه‌اندازی پروژه‌های جانبی مثل تاری  (Tari) که توسط ریکاردو اسپاگنی روی بلاک چین مونرو آغاز شده به مونرو قدرت بیشتری خواهد داد. خرید راحت‌تر و مستقیم مونرو نیز می‌تواند به افزایش فروش آن کمک کند. در حال حاضر کاربران باید ابتدا بیت کوین یا اتریوم را تهیه کرده و سپس رمز ارز مونرو را تهیه نمایند!

کد خبرنگار: ۹
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید