نشست رؤسای پارلمان کشورهای مختلف دیروز در کرواسی با هدف ایجاد هماهنگی به واکنش بین‌المللی به اقدامات روسیه در منطقه برگزار شد.

ادعای زلنسکی درباره بازپس گیری کریمه

به گزارش سلام نو به نقل از ایرنا، ولودمیر زلنسکی رئیس جمهوری اوکراین در جریان نشست روسای مجالس ده‌ها کشور جهان که در کرواسی برگزار شد، ادعا کرد اوکراین شبه جزیره کریمه را آزاد می‌کند.

تارنمای خبری هیل با انتشار این خبر نوشت: رئیس‌جمهور اوکراین روز سه‌شنبه (شب گذشته به وقت محلی) در جریان نشست روسای پارلمان در کرواسی که به منظور ایجاد هماهنگی به واکنش بین‌المللی به اقدام روسیه در منطقه برگزار شده بود، وعده بازپس‌گیری شبه جزیر کریمه را داد؛ بنابراین گزارش زلنسکی که در این نشست به صورت مجازی شرکت کرده بود، گفت: قطعا کریمه را آزاد خواهیم ساخت، ما نه تنها این بخش از کشورمان را به تمامیت ارضی اوکراین بلکه به تمامیت اروپا بازخواهیم گرداند.

روسای مجالس ده‌ها کشور جهان این هفته در کرواسی گردهم آمدند تا نخستین بستر پارلمانی در مورد «پلتفرم کرمیه» را برگزار کنند، دراین میان نانسی پلوسی رئیس مجلس نمایندگان آمریکا و «جری کنلی» (Gerry Connolly (D-Va.)) نماینده دموکرات حزب دموکرات از ایالت ویرجینیا نیز بعنوان رئیس مجمع پارلمانی ناتو دراین نشست حضور داشتند.

زلنسکی: بازپس گیری کریمه آسان نیست

زلنسکی گفت که بازپس گیری کریمه و بازگرداندن آن به اوکراین کار «آسانی نیست» و افزود: بر افراشته شدن پرچم اوکراین بر فراز کریمه در واقع بازگشت به حالت عادی است که برای تمامی اروپا امری شناخته شده است.

شبه جزیره کریمه در سال ۲۰۱۴ میلادی و به دنبال بروز ناآرامی‌های داخلی که با هدایت غرب به سرکردگی آمریکا در اوکراین رخ داد، از سوی کرملین به فدراسیون روسیه الحاق شد.

کد خبرنگار: ۱۴
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید