۴ آبان ۱۴۰۱ - ۱۰:۰۴
کد خبر: 55395988

فارس یکی از استان‌های بسیار زیبای ایران است که زیبایی‌های بسیاری را در خود جای داده است. یکی از زیبایی‌های این استان تنگ هرایز می‌باشد که در ممسنی واقع شده است و دارای چشمه ها و آبشارهای متعدد است.

تنگی تاریخی در قلب ممسنی

سلام نو - سرویس گردشگری: هرایزر ممسنی از مناطق گردشگری استان فارس به شمار میرود. این منطقه دارای طبیعتی زیبا و روستایی تاریخی میباشد. تنگه هرایزر نیز در این منطقه واقع شده است. این منطقه دارای چشمه ها و آبشارهای متعدد است که در این استان گرمسیر همچون بهشتی در تابستان است و گردشگران بسیاری را در فصل گرم سال بخود می کشاند.

تنگی تاریخی در قلب ممسنی

موقعیت جغرافیایی

روستای هرا یرز در منطقه‌ای کوهستانی واقع شده‌است و موقعیتی کوهپایه‌ای دارد. در شرق و غرب اَن دو دروازه وجود داشته، که به همراه بافت بسیار قدیمی روستا، در اثر وقوع زلزله‌های متعدد و عدم محفاظت، تنها خرابه‌ای از اَن باقی مانده‌است.این روستا دارای یک قبرستان بسیار قدیمی است که در آن سنگ قبرهایی مربوط به قرن اول و دوم هجری دیده می‌شود.درکنار این قبور قدیمی، حرم منتسب به امامزاده علی نیز واقع شده‌است که همه ساله در روز عاشورا پذیرای عزاداران است.

تنگی تاریخی در قلب ممسنی

ویژگی گیاهی منطقه

این منطقه همانند بسیاری از مناطق دیگر زاگرس، دارای کوههای پوشیده از درخت بلوط است .درختان بلوط این منطقه برخلاف مناطق سردسیر رشته کوه زاگرس –که عموماً دارای جثه ریزی هستند-به مراتب از تنه و ساقه بزرگتری برخوردار هستند.

کد خبرنگار: ۲۵
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید