۴ آبان ۱۴۰۱ - ۰۶:۰۳
کد خبر: 55395983

فارس یکی از استان‌های زیبای ایران می‌باشد که جاذبه‌های بسیاری را در خود جای داده است. آبشار مروارید یکی از زیبایی‌های این استان است که در دل جهرم واقع شده است.

آبشاری زمستانی در جهرم

سلام نو - سرویس گردشگری: آبشار مروارید خفر یکی از جاذبه‌ های گردشگری جهرم است که در روستای خفر قرار دارد. اگر در فصل زمستان به این آبشار سفر کنید، خواهید دید که آبی گرم به همراه بخار از چشمه آن می‌جوشد. آب این چشمه شیرین و قابل شرب است و در آن انواع آبزیان و خرچنگ وجود دارد. خزه‌ها نیز جلوه خاصی به این آبشار بخشیده‌اند.

آبشاری زمستانی در جهرم

امکانات آبشار زیبای مروارید

بعد از به ثبت‌رساندن آبشار در سال ۱۳۷۹، ساخت‌وساز و سکوبندی در این منطقه را شروع کردند. با سکوبندی رفت‌وآمد به آبشار هم راح‍ت‌تر شد. در سال ۱۳۸۵ اهالی روستا تصمیم گرفتند با کمک اداره برق تا نزدیکی آبشار را برق‌کشی کنند. با این کار گردشگرها می‌توانند از منظره شب آبشار هم لذت ببرند. برای رفتن به کنار آبشار نگران جاده خاکی نباشید. مسیر دسترسی به آبشار را در سال ۱۳۹۰ آسفالت کردند.

آبشاری زمستانی در جهرم

مناسب‌ترین زمان بازدید

یکی از ویژگی‌های این آبشار این است که در چهار فصل سال می‌توانید از آن دیدن کنید. اگر نمی‌خواهید هم‌زمان با بارندگی‌های فصل پاییز و زمستان به سفر بروید، حتماً هواشناسی را چک کنید. سفر زمینی با قطار تجربه جالبی می‌شود. اگر قصد سفر به این شهر را در هر زمان دارید، بلیط قطار شهر شیراز را بخرید و به راه بیفتید.

آبشاری زمستانی در جهرم

نحوه دسترسی به آبشار مروارید خفر

اگر از تهران حرکت کنید، برای رسیدن به شیراز باید ۹۳۰ کیلومتر پشت سر بگذارید. این مسیر تقریباً ۱۰ ساعت طول می‌کشد. بعد از گذشتن از شهرهای قم، کاشان، نطنز، شاهین‌شهر، اصفهان، شهرضا، آباده، صفاشهر و مرودشت به شیراز می‌رسید. پس از رسیدن به شیراز ۱۸۲ کیلومتر را طی کنید تا به جهرم برسید. شهرستان خفر در ۷۵کیلومتری جهرم است. بعد از گذر از میدان گل نرگس می‌توانید از آبشار دیدن‌کنید. اگر سفر زمینی را انتخاب می‌کنید، بلیط اتوبوس شهر جهرم در سایت موجود است.

کد خبرنگار: ۲۵
۷دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 4
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 3
  • امیر بخشنده IR ۱۰:۰۷ - ۱۴۰۱/۰۸/۰۵
    3 3
    خفر یک شهرستان مستقل هست و به اشتباه نوشتید یکی از روستاهای جهرم
  • IR ۱۳:۵۶ - ۱۴۰۱/۰۸/۰۵
    0 0
    خفر خودش شهرستان هس دقت کنید
  • IR ۱۸:۰۸ - ۱۴۰۱/۰۸/۰۵
    1 0
    خاوران هم زیبا هست خاوران هم نزدیکی آنجاست خرمای خاوران هم حرف اول در استان می زند از لحاظ مرغوبیت
  • IR ۱۸:۲۶ - ۱۴۰۱/۰۸/۰۵
    0 0
    آبشار شهرستان خفر اطلاعات خود را به روز کنید

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید