استان شیراز یکی از استان‌های بسیار زیبای ایران است که زیبایی‌های بسیاری را در خود جای داده است. یکی از زیبایی‌های این شهر چشمه بالنگان می‌باشد که از دل کوه بلندی جاری شده است.

بالنگان ؛ چشمه‌ای که از دل کوه‌های بلند می‌جوشد

سلام نو - سرویس گردشگری: چشمه بالنگان یکی از جاذبه های گردشگری اقلید در استان فارس است. این چشمه که یکی از سرچشمه‌های رود کر در نزدیکی روستاهای حاجی‌آباد و آسپاس از بخش سده اقلید واقع است. چشمه بالنگان که از بن کوه بلندی به جوشش می‌آید به طرف صد ملاصدرا راهی می‌شود و از آنجا به طرف سد درودزن و سپس آخرین قرارگاهش دریاچه طشک است.

بالنگان ؛ چشمه‌ای که از دل کوه‌های بلند می‌جوشد

علت تخریب منطقه

در سال‌های اخیر به دلیل بارش کم، آبدهی این چشمه تا حدّ زیادی کاهش یافته اما با وجود پوشش گیاهی زیبا در این منطقه که از درختان بید تشکیل شده و وجود یک آبگیر عمیق در میان درختان بید که محل زندگی چند نوع ماهی می‌باشد، گردشگران بسیاری به این منطقه مراجعه می‌نمایند که متأسفانه همین امر سبب تخریب طبیعت زیبای این منطقه و سنگ‌نوشته ساسانی (متعلق به شاهپور یکم) شده است.

بالنگان ؛ چشمه‌ای که از دل کوه‌های بلند می‌جوشد

چشمه حاجی آباد (بالنگان) با جلوه های بسیار زیبا و گردشگاهی در منطقه ای به وسعت سه کیلومتر در محدوده شهرستان اقلید قرار دارد. فراوانی چشمه سارهای منطقه، زمینه مساعدی را برای پرورش ماهی قزل آلا فراهم آورده است.که ۲ پرورش ماهی در این چشمه سارها وجود دارد.

کد خبرنگار: ۲۵
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید