شیراز یکی از شهرهای بسیار زیبای ایران است که به واسطه جاذبه‌هایش گردشگران بسیاری را در خود جای داده است. یکی از زیبایی‌های این شهر تنگ براق می‌باشد که بسیار شگفت‌انگیز است.

دره‌ای شگفت‌انگیز در دل اقلید

سلام نو - سرویس گردشگری: مادر طبیعت بسیار بخشنده است. به هر طرف که نگاه کنید می‌توانید گوشه‌ای از این بخشندگی را ببیند. دریاهای پهناور، دره‌های ژرف، جنگل‌های انبوه، کوهستان‌های سر به فلک کشیده، بیابان‌های شنی، چشمه‌ها و رودهای حیات بخش همه حاصل این بخشندگی هستند. از این میان دره‌ها می‌توانند اغلب این مواهب طبیعی را یک‌جا داشته باشند که همین موضوع سبب ایجاد کشش در میان گردشگران شده است.

یکی از دره‌های شگفت‌انگیز و تماشایی ایران، دره تنگ براق است که در روستایی به همین نام در شهرستان اقلید استان فارس جای دارد.

دره‌ای شگفت‌انگیز در دل اقلید

جاذبه‌های آبشار

رودخانه جاری در این تنگه در نهایت به رود خروشان کر پیوسته، در طی مسیر حرکت خود در دره، آبشارهای کوچک و بزرگ بسیاری را پدید می آورد. در زیر بلندترین آبشار این تنگه، حوضچه ای شکل گرفته که اغلب برای شنا مورد استفاده قرار می گیرد. در کف حوضچه آبشار تنگ براق، سنگ های خطرناک و تیزی قرار دارند بنابراین از شیرجه زدن در آب از ارتفاع زیاد خودداری نمایید همچنین عمق آب رودخانه در برخی بخش ها بیشتر بوده سبب فرو رفتن شما در آن می گردد. از دیگر جاذبه های منحصر به فرد این منطقه، دیواره های کوه هاست که با انواع خزه و گیاهان آبزی پوشیده شده، بر جذابیت های تنگه براق شیراز افزوده است.

از دیگر جاهای دیدنی اقلید، آبشار اقلید در تنگ براق است که ارتفاع آن نزدیک به ۴۰ متر بوده، در پایان مسیر خود، وارد حوضچه هایی از آب شده، شکوهی بی پایان را برای آن منطقه پدید آورده است. وجود آب های روان در منطقه و سرچشمه های آن همچون چشمه براق، علاوه بر تامین آب مورد نیاز برای بقا و ادامه حیات گیاهان منطقه، فضایی دلچسب و مفرح را برای شنا و تفریحات آبی گردشگران پدید آورده است.

دره‌ای شگفت‌انگیز در دل اقلید

مناسب‌ترین زمان سفر به تنگ براق

فصل‌های بهار و تابستان موسم رفتن به دل طبیعت و لذت بردن از هوای مطبوع و دل‌پذیر بهاری و گذراندن تعطیلاتی تکرار نشدنی است. اگر تصمیم گرفتید به تنگ براق بروید بهترین زمان پیشنهادی اواسط بهار تا اواسط شهریور است.

دره‌ای شگفت‌انگیز در دل اقلید

نحوه دسترسی به تنگ براق اقلید

این تنگه زیبا سالانه پذیرای گردشگران بسیاری از سراسر ایران و جهان به خصوص از استان های مجاور خود می باشد. برای رسیدن به تنگ براق اقلید فارس بهتر است از مسیر دشت زیبای کامفیروز خودتان را به روستای تنگ براق رسانده و با پارک کردن ماشین باقی مسیر را به صورت پیاده ادامه دهید. اگر مسیر رودخانه را پیش رو بگیرید به تنگه اقلید خواهید رسید. با نزدیک تر شدن به تنگه بر میزان سرسبزی مسیر افزوده می شود.

اگر امکان سفر به این مکان توریستی بی نظیر را ندارید، حتما عکس تنگه براق را ببینید تا پی به عظمت خلقت پروردگار ببرید.

کد خبرنگار: ۲۵
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید