طی کردن مسیر زمینی تهران به کیش با قطار از جذاب‌ترین و هیجان‌انگیزترین تجربه‌های ممکن است با ما همراه باشید تا بیشتر درباره آن بدانیم.

مسیر زمینی تهران به کیش با قطار

سلام نو _ سرویس گردشگری: مسیر زمینی تهران به کیش با قطار از جمله مسیرهای جالب برای سفر به این جزیره زیبا و دیدنی محسوب می‌شود چرا که به نحوی ترکیب سفر ریلی، درون‌شهری، هوایی یا دریایی است و مسافران و گردشگرانی که دوست دارند چنین تجربه‌ای را کسب کنند خواهان رفتن به کیش با قطار خواهند بود. سفر با قطار علاوه بر امنیت و احساس راحتی، مقرون به صرفه است و از این جهت نیز مسافران آن را مطلوب و مقبول می‌بینند و به عنوان گزینه‌ای برای رسیدن به جزیره کیش در میان خلیج همیشه فارس مطرح است.

مسیر زمینی تهران به کیش

مسیر زمینی تهران به کیش با قطار، یکی از مسیرهای ممکن برای رفتن و دسترسی داشتن به این جزیره با جاذبه‌های فراوان طبیعی و گردشگری آن است. نکته حائز اهمیت در سفر با قطار برای رسیدن به کیش این است که مسیر ریلی مستقیم به این جزیره وجود ندارد و برای استفاده از این وسیله بایستی از تهران به مقصد میانی بندرعباس رفت و در این شهر بی‌نظیر از ایستگاه راه‌آهن به یکی از بنادر آفتاب، چارک و لنگه جابه‌جا شد و در نهایت با شناورهای حمل مسافری که در این بندرها وجود دارند به کیش رسید.

با توجه به اینکه بخشی از مسیر زمینی تهران به کیش با قطار از طریق بندرعباس انجام می‌شود نیاز است در جریان باشیم که از تهران تا بندرعباس با قطار مسیری ۱۳۳۰ کیلومتری طی ۱۸ تا ۲۰ ساعت پیموده می‌شود و بعد از رسیدن به ایستگاه راه‌آهن بندرعباس به طور معمول مسافران برای رفتن به کیش از شناور استفاده می‌کنند (شناورها با توجه به بندر انتخابی بین ۳۰ دقیقه تا ۲.۵ ساعت به کیش می‌رسند)، البته امکان پرواز از بندرعباس به کیش نیز وجود دارد (مدت پرواز بندرعباس به کیش حدود ۵۰ دقیقه است و در حال حاضر حدود ۷۰۰.۰۰۰ تومان هزینه دارد).

مسیر زمینی تهران به کیش با قطار

وسایل مورد نیاز برای سفر از تهران به کیش با قطار

مسیر زمینی تهران به کیش با قطار همان‌قدر که اقتصادی و به نحوی مقرون به صرفه است، به همان اندازه طولانی و زمان‌بر است به همین دلیل همراه داشتن برخی لوازم سبب می‌شود تا سفر با قطار برای شما راحت و آسوده باشد و پیش زمینه مناسبی برای رفتن به کیش محسوب شود. با توجه به اینکه به طور میانگین ۱۹ ساعت در قطار به سر می‌برید، به راحتی امکان استراحت و خوابیدن دارید و با در نظر گرفتن عبور از بعضی نقاط کویری خوب است همراه خود ژاکت نازک یا پتوی سفری داشته باشید.

در مسیر زمینی تهران به کیش با قطار می‌توان از امکانات و خدمات قطار از جمله رستوران و کافه آن استفاده کرد و حین سفر شماره بلیط را همراه داشت. یکی از مهم‌ترین آدابی که بایستی در سفر با قطار رعایت کرد سکوت و حفظ حریم و آرامش باقی مسافران است، عموم افراد در ساعات تاریکی تمایل به خوابیدن دارند و به همین دلیل در این زمان از رفت و آمد بی‌جا در راهرو قطار پرهیز کنید. داشتن داروهای ضد تهوع و سردرد در سفر با قطار توصیه می‌شود چرا که حالت و صداهایی که در قطار تجربه می‌شود تکرار شونده هستند و ممکن است سبب تهوع و سردرد شوند.

پیشنهاد می‌شود در صورتیکه با جمع دوستان و خانواده به کیش سفر می‌کنید با خود وسایلی برای سرگرمی همراه داشته باشید تا ساعاتی را با بازی کردن بگذرانید. گذر زمان با مطالعه و گوش دادن پادکست و کتاب صوتی جذاب‌تر می‌شود و به یاد داشته باشید خوردن تنقلات سالم و یک وعده غذای سبک در قطار حسابی دلچسب و خواستنی خواهد بود.

مسیر زمینی تهران به کیش با قطار

کد خبرنگار: ۲۶
۲دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 2
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • محمود IR ۲۲:۵۱ - ۱۴۰۱/۰۸/۰۷
    0 0
    قیمت بلیط تا کیش
  • IR ۰۹:۴۳ - ۱۴۰۱/۰۸/۰۸
    1 0
    ایجور نوشتید گفتیم الا تو دریا ریل زدید

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید