در پی هشدار نارنجی هواشناسی در استان‌های گلستان، خراسان شمالی و شمال خراسان رضوی، نیروهای امدادی در این ۳ استان در حالت آماده‌‎باش قرار دارند.

هشدار نارنجی برای ۳ استان کشور / وقوع بارش باران شدید و رعد و برق و تگرگ

به گزارش همشهری آنلاین، مهدی ولی‌پور رئیس سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر ایران گفت: با توجه به شرایط جوی و هشدار سطح نارنجی سازمان هواشناسی در استان‌های گلستان، خراسان شمالی و شمال خراسان رضوی، نیروهای امدادی در این ۳ استان در حالت آماده‌‎باش قرار دارند.

وی با اشاره به وقوع رگبار و احتمال سیلابی شدن رودخانه‌‎ها در این ۳ استان ادامه داد: هشدارها بیشتر متوجه افرادی است که در این مناطق زندگی عشایرنشین دارند بنابراین امدادگران توجه ویژه به عشایرنشینان حاضر در این مناطق دارند.

ولی پور با اشاره به طوفان رو گذشته (روز دوشنبه دوم آبان) و آماده‌باش امدادگران در ۱۲ استان دیگر، اضافه کرد: شرایط جوی روز گذشته در استان‌ها بغرنج بود، اما حادثه ناگواری به وجود نیامد.

سازمان هواشناسی کشور با صدور هشدار سطح نارنجی از بارش باران همراه با رعد و برق و تگرگ در استان‌های گلستان، خراسان شمالی و شمال خراسان رضوی خبر داد که می‌تواند منجر به سیلاب و اختلال در تردد جاده‌ای شود.

اثر مخاطره این سامانه بالا آمدن سطح آب رودخانه‌ها، احتمال سیلاب در مناطق مستعد، صاعقه، احتمال اختلال در تردد جاده‌ای، خسارت به سازه‌های موقت، تاخیر و احتمال لغو پرواز و آسیب به صنعت کشاورزی پیش‌بینی شده است.

احتیاط در سفرهای برون شهری، اجتناب و پرهیز از تردد و اسکان در حاشیه مسیل‌ها، اجتناب از فعالیت‌های کوهنوردی و جابه‌جایی عشایر کوچ‌رو، بازگشایی دهانه پل‌ها و آبروها، بررسی استحکام سازه‌های موقت، تابلوهای تبلیغاتی و پوشش گلخانه‌ها، تسریع در کاشت محصولات پاییزه و تسریع در برداشت مزارع پنبه در استان‌های گلستانف خراسان شمالی و شمال خراسان رضوی از توصیه‌های سازمان هواشناسی است.

کد خبرنگار: ۱۳
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید