۴ آبان ۱۴۰۱ - ۱۷:۰۴
کد خبر: 55395737

ما در این مقاله تعدادی از برترین جاهای دیدنی همدان در بهار و ویژگی های ان ها را به شما معرفی خواهیم کرد.

جاهای دیدنی همدان در بهار

سلام نو-سرویس گردشگری: شهر همدان یکی از تاریخی ترین نقاط ایران می باشد. به طوری کاری که تاریخ بسیاری از حکومت های باستانی ایران در این شهر نهفته شده است. امروزه از شهر همدان به عنوان یکی از قطب های گردشگری ایران یاد می شود. این شهر زیبا سالانه توریستان خارجی و داخلی بسیاری را به خود جذب می کند. ما در این مقاله تعدادی از برترین جاهای دیدنی همدان در بهار را به شما معرفی می کنیم. در نتیجه اگر قصد سفر به این شهر تاریخی و زیبا در فصل بهار را را دارید تا انتها همراه ما باشید.

برترین جاهای دیدنی همدان در بهار :

آرامگاه ابوعلی سینا :

ابوعلی سینا یکی از مشهورترین پزشکان ایرانی می باشد که آوازه آن در سراسر جهان پیچیده است. آرامگاه این پزشک مشهور ایرانی در شهر همدان واقع شده و امروزه به یکی از پرطرفدارترین اماکن دیدنی این شهر تبدیل گردیده است، آرامگاه ابوعلی سینا یکی از مکان های دیدنی مشهور همدان می باشد که از آن به عنوان یک جاذبه طبیعی- تاریخی یاد می شود. در حال حاضر شما می توانید یک برج بلند که از معماری برج گنبد قابوس الهام گرفته شده است را در این آرامگاه مشاهده فرمایید. قدمت این برج بلند تاریخی به زمان حکومت قاجاریان بازمی‌گردد. درون این آرامگاه فضاهای سرسبز بسیار زیبا و آبنما های متعددی وجود دارد که توریستان می توانند از آنها به عنوان تفریحگاه استفاده کنند. لازم به ذکر است که آرامگاه ابوعلی سینا دارای بخش های مختلفی می باشد. از مهم ترین آن ها می توان به تالار جنوبی که محل نگهداری سکه های قدیمی، اشیا سفالی، کتابهای خطی و ... می باشد اشاره کرد.

گنجنامه همدان :

گنج نامه یکی دیگر از بهترین جاهای دیدنی همدان در بهار می باشد که توریستان از آن به عنوان برترین مکان دیدنی همدان یاد میکنند. گنجنامه در واقع سنگ نوشته های تاریخی متعلق به زمان حکومت داریوش و خشایار شاه می باشد. در گذشته مردم همدان معتقد بودند که درون این گنج نامه ها نشانی یک گنج تاریخی و باستانی نوشته شده است و این مجموعه تنها یک کتیبه تاریخی نمی باشد. توجه داشته باشید که رفتن به گنجنامه همدان تنها با هدف بازدید از کتیبه‌های تاریخی انجام نمی شود. زیرا امروزه امکانات تفریحی و رفاهی متعددی در اطراف این مجموعه برای توریست ها و گردشگرانی که به شهر همدان سفر می کنند در نظر گرفته شده است. به عنوان مثال امروزه شما می توانید از پیست اسکی، پیست سورتمه سواری، شهربازی سرپوشیده، کافی شاپ، رستوران، دیوار سنگ نوردی و سایر امکانات موجود در این مجموعه استفاده کنید.

جاهای دیدنی همدان در بهار

جاهای دیدنی همدان در بهار

آرامگاه بابا طاهر :

در هنگام معرفی بهترین جاهای دیدنی همدان در بهار نمی توان از آرامگاه باباطاهر چشم‌پوشی کرد. باباطاهر عریان یکی از شاعران و عارفان مشهور ایرانی میباشد که در اواخر سده چهارم هجری قمری در ایران مشغول فعالیت بوده است. آرامگاه این شاعر مشهور و پرآوازه ایرانی در شهر همدان قرار داشته و جزو جذاب ترین جاذبه های توریستی تاریخی این شهر محسوب می شود. آرامگاه باباطاهر دارای ساختمانی با جلوه بسیار خاص و قابل توجه می باشد که امروزه به یکی از برترین لوکیشن های شهر همدان برای عکاسی تبدیل شده است. همچنین این آرامگاه دارای محیطی بسیار سرسبز و زیبا می باشد که مسافران می توانند از آن برای استراحت کوتاه مدت خود استفاده نمایند.

دشت میشان همدان :

در لیست بهترین جاهای دیدنی همدان در بهار، دشت میشان در رتبه اول قرار دارد. این دشت بسیار سرسبز و زیبا در فاصله چند کیلومتری از شهر همدان قرار دارد و جزو خوش آب و هواترین مناطق استان همدان محسوب می شود. دشت میشان مه تنها در بین توریستان و مسافرانی که به شهر همدان سفر می کنند بلکه در بین مردمان محلی نیز بسیار پرطرفدار و محبوب می باشد.در گذشته عشایر استان همدان از دشت میشان برای فصل ییلاق که خود استفاده می کردند. اما این منطقه سرسبز و بینظیر امروزه به یکی از جاذبه های توریستی پرطرفدار شهر همدان تبدیل شده است. از مهمترین ویژگیهای دشت میشان همدان می توان به چشمه های جاری خنک، گونه های گیاهی خاص و منحصر به فرد، گل های متنوع و …اشاره کرد.

جاهای دیدنی همدان در بهار

جاهای دیدنی همدان در بهار

سراب گیان :

اگر میخواهید از فضای شهری همدان فاصله گرفته و جاذبه های طبیعی این شهر تاریخی بازدید کنید به شما توصیه میکنیم به سراغ سراب گیان بروید. سراب گیان یکی از زیباترین جاهای دیدنی همدان در بهار می باشد که یک ساعت و نیم با این شهر فاصله دارد. سراب سرسبز و نی بی‌نظیر جزو آثار ملی ثبت شده می باشد و یکی از پر آب ترین سراب های فعلی کشور است. از برترین ویژگی‌های این منطقه می‌توان به آب و هوای بسیار مطلوب، درختان سرسبز، چشمه های جاری و … اشاره کرد. به شما توصیه می کنیم اگر در هنگام سفر به شهر همدان به دنبال یک مکان برای تفریح و استراحت با خانواده هستید به سراغ سراب کیان بروید. لازم به ذکر است که این سراب تاریخی تنها ۲۰ کیلومتر با شهر توریستی نهاوند فاصله داشته و در ۵ کیلومتری روستای حسین آباد قرار گرفته است.

توجه داشته باشید که جاذبه های توریستی شهر همدان به موارد فوق خلاصه نشده و این شهر تاریخی دارای اماکن دیدنی بسیار گسترده می باشد. در انتها امیدواریم اطلاعات جامع و مناسبی در زمینه برترین جاهای دیدنی همدان در بهار به دست آورده باشید.

کد خبرنگار: ۲۶
۱دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • جهانبخش نجفی IR ۰۴:۳۱ - ۱۴۰۱/۰۸/۱۷
    0 0
    بهترین جای گردشی گردنه اسدآباد و همدان روستایی رسول آباد علیا ئ تاج آباد بالا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید