۴ آبان ۱۴۰۱ - ۲۰:۰۶
کد خبر: 55395734

در این مقاله شما را با برترین جاهای دیدنی مهریز به همراه ویژگی های آنها آشنا خواهیم کرد.

جاهای دیدنی مهریز

سلام نو-سرویس گردشگری: شهر مهریز یکی از جذاب ترین شهر های استان یزد برای توریستان داخلی و خارجی می باشد. شهر مهریز با وجود مساحت نسبتا اندک، دارای جاذبه های تاریخی و طبیعی متعدد و بسیار زیبایی می باشد. این شهر کم نظیر در فاصله ۳۰ کیلومتری از شهر یزد قرار گرفته است. شهر مهریز در برخی ایام سال به رتبه دوم توریستی ترین نقطه استان یزد تبدیل می شود و گردشگران بسیاری را به خود جذب می کند. لازم به ذکر است که این شهر تاریخی از نظر صنایع دستی و ... نیز بسیار فعال و صاحب سبک می باشد. در ادامه برترین جاهای دیدنی مهریز به همراه ویژگی های آن ها را به شما معرفی می کنیم.

معرفی برجسته ترین جاهای دیدنی مهریز :

باغ پهلوان پور :

باغ پهلوان پور بی شک پر طرفدار ترین و مشهور ترین جاذبه تاریخی شهر مهریز می باشد. این باغ تاریخی و با شکوه در زمان حکومت قاجار بنا شده است و در سال ۱۳۹۰ هجری شمسی نیز به فهرست آثار یونسکو اضافه گردید. این باغ تاریخی دارای بخش های مختلفی می باشد که برخی از ان ها قدمت و تاریخچه غنی تری نسبت به کل مجموعه دارند. به عنوان مثال یکی از ورودی های این باغ که در انتها به اصطبل و کاهدان ختم می گردد، به زمان زندیه تعلق دارد. درون این باغ تاریخی شما می توانید بخش های مختلف دیگری نظیر فضا های سرسبز، اماکن تاریخی با معماری زیبا، چشمه های جاری و ... را به طور همزمان و در کنار یکدیگر مشاهده فرمایید.

روستای سریزد :

روستای سریزد یکی دیگر از جاهای دیدنی مهریز می باشد که با نام فرافر نیز شناخته می شود. روستای سریزد جزو روستا های باستانی کشور می باشد که قدمت آن به پیش از ورود اسلام به ایران باز می گردد. قبل از ورود اسلام به ایران، این روستا را با نام ایساتیس می شناختند. با این حال حمله اعراب خسارات بسیاری به این روستا وارد کرد و آن به کلی تخریب شد. درون این روستا شما می توانید آثار تاریخی متعدد و مختلفی نظیر کاروانسرا، ارگ سریزد، مسجد جامع فرافر، رباط نو، رباط کهنه و ... را مشاهده فرمایید. لازم به ذکر است که شما می توانید جاذبه های طبیعی قابل توجهی مثل یخچال های طبیعی و باغ های سرسبزی را نیز در این روستا مشاهده فرمایید.

جاهای دیدنی مهریز

جاهای دیدنی مهریز

باغ آهو :

باغ آهو سریزد یکی از مهیج ترین جاهای دیدنی مهریز می باشد که برای توریستان و گردشگران خارجی نیز جذاب می باشد. باغ آهو سریزد اولین مکان پرورش تخصصی آهو در کشور می باشد که امروزه شما می توانید حیوانات دیگری را نیز در آن مشاهده فرمایید. برای مثال در حال حاضر پرنده های زینی، انواع طوسی، قوچ، گوزن و ... نیز در کنار آهو در این مجموعه پرورش داده می شوند. باغ آهو سریزد یک انتخاب بسیار مناسب و ایده آل برای علاقه مندان به طبیعت و دنیای حیوانات می باشد. توجه داشته باشید که در حال حاضر امکانات رفاهی مختلفی نظیر رستوران، کافی شاپ و ... برای پذیرایی بهتر از مسافران در این مکان قرار داده شده است.

کوه ریگ :

کوه ریگ یکی از برترین جاهای دیدنی مهریز و جاذبه های طبیعی استان یزد می باشد. کوه ریگ در واقع یک تپه تشکیل شده از ماسه بدون خاک می باشد. این تپه شنی در طی سالیان طولانی در کنار یک کوه سنگی تشکیل شده است و امروزه از آن به عنوان یکی از برترین جاذبه های طبیعی استان یزد نام برده می شود. دقت داشته باشید باشید که شن های کوه ریگ مهریز بدون خاک و تمیز بوده و با قدم زدن بر روی ان ها می توانید از احساس آرامش خاص و منحصر به فردی برخوردار شوید. تحقیقات و بررسی های صورت گرفته نشان میدهند که پیاده روی بر روی شن های این تپه می تواند بر روی بهبود بیماری ها مفصلی و ... تاثیر داشته باشد.

جاهای دیدنی مهریز

جاهای دیدنی مهریز

کاروانسرای زین الدین :

کاروانسرای تاریخی زین الدین یکی از جاهای دیدنی مهریز می باشد که در لیست برترین اماکن تاریخی شهر یزد قرار می گیرد. بسیاری از محققین معتقد هستند که این کاروانسرا اولین کاروانسرای دایره ای شکل ایران است که تا به امروز نیز حالت خود را حفظ کرده است. این کاروانسرا جزو ۹۹۹ کاروانسرای مشهور ساخته شده در زمان حکومت شاه عباس صفوی می باشد و قدمت آن به دوران حکومت صفویان باز می گردد. علاقه مندان به تاریخ کهن ایران برای بازدید یک کاروانسرای کهن که بافت خود را به بهترین شکل ممکن حفظ کرده باشد، می توانند به این مکان مراجعه کنند. لازم به ذکر است که امروزه امکان سکونت در این کاروانسرا برای بازدید کنندگان وجود دارد و امکانات رفاهی مختلفی نیز در نزدیکی آن وجود دارد. به عنوان مثال در داخل این کاروانسرا یک هتل سنتی بسیار زیبا برای اسکان مسافران ساخته شده است.

جاهای دیدنی مهریز به موارد فوق خلاصه نشده و شما می توانید آثار تاریخی مختلف دیگری نظیر قلعه سریزد، قنات حسن آباد، قلعه مهرپادین و ... را نیز مشاهده فرمایید. در انتها امیدواریم اطلاعات جامع و مناسبی در زمینه جاهای دیدنی مهریز به دست آورده باشید.

کد خبرنگار: ۲۶
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید