رئیس سازمان انرژی اتمی گفت: روابط ایران با آژانس انرژی اتمی جاری است و موارد باقی مانده مذاکرات در جریان است.

مذاکرات با آژانس در جریان است
به گزارش سلام نو به نقل از فارس، رئیس سازمان انرژی اتمی گفت: روابط ایران با آژانس انرژی اتمی جاری است و در خصوص مراحل و سرفصل‌های آن، مذاکرات آغاز شده همچنین در موارد باقی مانده، مذاکرات در جریان است.

محمد اسلامی، رئیس سازمان انرژی اتمی، امروز به همراه هیئتی از مسئولان این سازمان، جهت بازدید از دانشکده هسته‌ای شیراز و کلنگ‌زنی شهرک پرتودهی کوثر، در این مراسم حضور یافت.

اسلامی در این مراسم اظهار داشت: یکی از محورهای مورد توجه، توسعه پرتوها در سطح کشور است و با توجه به خواست اداره اوقاف بخش مهمی از این طرح در استان فارس اجرایی خواهد شد.

وی با اشاره به نقشه و طرحی که ارائه شده و در شهرک صنعتی شیراز اجرایی خواهد شد، گفت: این طرح برای موضوعات پرتودهی مواد غذایی و سایر حوزه‌ها قابل استفاده است.

امضای موافقت‌نامه سه‌جانبه‌ میان دانشگاه شیراز، سازمان انرژی اتمی ایران و استانداری فارس با هدف توسعه همکاری‌های علمی و فناوری، بخش دیگری از برنامه سفر محمد اسلامی بود.

این موافقت نامه به منظور تاسیس سایت هسته ای فارس برای ساخت راکتور تحقیقاتی ۱۰ مگاواتی ، یک راکتور زیربحرانی آموزشی و مرکز پرتودهی بین سازمان انرژی اتمی، استانداری فارس و با حمایت دانشگاه شیراز منعقد شد .

موارد باقی‌مانده مذاکرات با آژانس در جریان است

رئیس سازمان انرژی اتمی گفت: روابط ایران با آژانس انرژی اتمی جاری است و در خصوص مراحل و مباحث آن مذاکرات آغاز و در موارد باقی مانده، مذاکرات در جریان است.

محمد اسلامی ادامه داد: طبق گفته مدیرکل آژانس انرژی اتمی، مقرر بود که مذاکرات با ایران از مهر ماه آغاز شود.

زیارت حرم مطهر شاهچراغ با همراهی مسئولان استانی ، همچنین از دانشکده مهندسی مکانیک دانشگاه شیراز، مراکز پژوهشی و مرکز تحقیقات تابش دانشگاه شیراز بخش دیگری از سفر رییس سازمان انرژی اتمی می‌باشد.

کد خبرنگار: ۱۳
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید