مقامات بهداشتی آمریکا اعلام کرده اند که شش تن از مبتلایان به آبله میمونی در این کشور جان خود را از دست داده اند.

فوت ۶ نفر بر اثر ابتلا به آبله میمونی در آمریکا

به گزارش سلام نو به نقل از ایسنا، مقامات بهداشتی آمریکا اعلام کرده اند که شش تن از مبتلایان به آبله میمونی در این کشور که پیش از این بیماری آن ها تشخیص داده شده بود، جان خود را از دست داده اند.

به گفته مقامات بهداشتی آمریکا، دو مورد ابتلا در شهر نیویورک، دو مورد در شیکاگو، یک مورد در نوادا و یک مورد دیگر ابتلا به آبله میمونی نیز در مریلند شناسایی شده بودند که همگی جان خود را از دست داده‌اند.

همچنین مقامات نیویورک در این باره گفتند: تمام تلاش ما از جمله افزایش آگاهی در مورد آبله میمونی و واکسیناسیون، برای جلوگیری از آسیب دیدن بیشتر از این ویروس خواهد بود. مقامات بهداشتی شیکاگو نیز اعلام کردند دو نفری که در این شهر جان خود را بر اثر ابتلا به آبله میمونی از دست داده اند، چندین بیماری زمینه ای دیگر نیز داشته اند

یکی از مقامات بهداشتی این کشور در این باره گفت: اگرچه تعداد موارد جدید ابتلا به آبله میمونی از تابستان به طور قابل توجهی کاهش یافته است، اما باید یادآور شد که این بیماری خطرناک است و می تواند منجر به بیماری جدی و در موارد بسیار نادر منجر به مرگ شود.

بهترین راه برای محافظت از افرادی که در معرض خطر ابتلا به آبله میمونی قرار داشته یا نقص ایمنی دارند، انجام واکسیناسیون علیه آن است.

افزایش ابتلا به آبله میمونی در ایالات متحده

اولین مورد مرگ تایید شده ناشی از ابتلا به آبله میمونی در ایالات متحده در ماه سپتامبر سال جاری میلادی (۲۰۲۲) در شهرستان لس آنجلس گزارش شد.

موارد جدید ابتلا به آبله میمونی در ایالات متحده طی هفته های اخیر به طور پیوسته کاهش یافته است با این حال نگرانی در مورد احتمال ایجاد بیماری شدید یا مرگ به ویژه در افرادی که دارای نقص سیستم ایمنی هستند، همچنان وجود دارد.

به گزارش شبکه خبری سی ان ان، بر اساس گزارش مرکز کنترل و پیشگیری از بیماری های آمریکا (CDC)، تا روز جمعه ۲۷ هزار و ۸۸۴ مورد احتمالی یا تایید شده ابتلا به آبله میمونی در این کشور گزارش شده است.

کد خبرنگار: ۱۳
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید