عیسی زارع پور وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات گفت: من در جلسات درباره نظ خودم را درباره باز یا بسته بود اینستاگرام عنوان می کنم اما تصمیم گیری نهایی با ما نیست.

وزیر ارتباطات: تصمیم گیری درباره اینستاگرام با ما نیست

به گزارش سلام نو به نقل از ایسنا، وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات گفته است آنچه که من احساس وظیفه می‌کنم و در حال انجام است، تقویت و حمایت از پلت‌فرم‌های داخلی است تا ابزار کسب و کار برای کسانی که وارد آن می‌شوند، فراهم شود.

عیسی زارع پور - وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات به تازگی در جمع دانشجویان درباره شریط فعلی پیام‌رسان‌های داخلی، صحبت‌هایی داشته و تاکید کرده است من به عنوان وزیر ارتباطات درباره اینکه اینستاگرام بسته یا باز شود در جلساتی که تصمیم گیری می‌کنند، نظرات کارشناسی دارم و نظرات خود را اعلام می‌کنم، اما تصمیم گیری با ما نیست.

وی افزود: کما اینکه برای فیلتر کردن هر سایت معمولی هم کمیته تعیین مصادیق محتوای مجرمانه که در دادستانی کل کشور ۱۳ عضو دارد و وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات یک عضو آن است، تصمیم می‌گیرد.

وزیر ارتباطات: وظیفه من تقویت پلتفرم‌های داخلی است

زارع پور گفت: ولی آنچه که من احساس وظیفه می‌کنم و درحال انجام است، تقویت پلتفرم‌های داخلی و حمایت از آن‌هاست تا کسانی که وارد این پلت‌فرم‌ها می‌شوند، حتی مردم، ابزار کسب و کار برایشان فراهم شود. فارغ از اینکه چه اتفاقی می‌افتد، اگر تصمیم‌گیری هم بشود که پیام‌رسان‌های خارجی باز شوند، یک پلتفرم داخلی هم وجود دارد با این همه حمایت و امکاناتی که دولت فراهم کرده است و پس از آن مردم انتخاب می‌کنند. پلتفرم‌های خارجی هم هستند که هیچ کدام از موارد در آن نیست.

پیش از این هم وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات گفته بود که در حال حاضر تمرکز ما حمایت از پیام رسان‌هایی است که مردم اقبال بیشتری به آن‌ها نشان داده‌اند و با آماده شدن زیرساخت‌هایشان، کیفیت آن‌ها هم به شکل قابل ملاحظه‌ای افزایش پیدا کرده است.

او با بیان اینکه وجود پیام‌رسان‌های متعدد در کشور شاید نیاز و ضرورت نباشد، اما نمی‌شود یک باره همه آن‌ها را کنار گذاشت، خبر داده بود که یک برنامه مدونی را دنبال می‌کنیم تا کمک کنیم آن‌ها تقویت شوند و در نهایت دو یا سه پیام رسان در کشور فعال باشند که بتوانند نیازهای مردم را بر طرف کنند.

وی ادامه داد: درحال حاضر تمرکز ما حمایت از پیام‌رسان‌هایی است که مردم اقبال بیشتری به آن‌ها نشان داده‌اند و زیر ساخت‌های آن‌ها آماده است و در این مدت هم کیفیت‌شان به شکل قابل ملاحظه‌ای افزایش پیدا کرده است.

کد خبرنگار: ۱۴
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید