گوراب زرمیخ یکی از شهرهای شهرستان صومعه‌سرا در استان گیلان و در شمال ایران است. شهر گوراب زرمیخ شهری به نسبت آرام و کم جمعیت است که روزهای دوشنبه هر هفته بازار محلی در این شهر برپا می شود .

سلام نو - سرویس گردشگری: گوراب زرمیخ یکی از شهرهای شهرستان صومعه‌سرا در استان گیلان و در شمال ایران است. شهر گوراب زرمیخ شهری به نسبت آرام و کم جمعیت است که روزهای دوشنبه هر هفته بازار محلی در این شهر برپا می شود . رودخانه پلنگ ور که از دل گوراب زرمیخ می گذرد یکی از جاذبه های گردشگری این شهر به شمار می رود و می‌ تواند پذیرای گردشگران بسیاری در طول سال به ویژه در ایام نوروز و تابستان باشد.

اولین چیزهایی که در ورودی شهر نظر شما را به خود جلب می کند عکس و مجسمه میرزاکوچک خان جنگلی است. گوراب زرمیخ را به نام شهر حماسه های میرزا کوچک خان می شناسند. زیرا بسیاری از مبارزات میرزا در اینجا یا روستاهای اطراف آن انجام گرفته و یا مسیری برای عبور یاران وی بوده است.

معرفی شهر توریستی گوراب زرمیخ

شهری با قدمت تاریخی

شهر گوراب زرمیخ قدمت طولانی دارد.چند سال قبل از رضا خان به وجود آمده و در قبل پایگاه نظامی میرزا کوچک خان بوده است .قدمت گوراب زرمیخ از صومعه سرا هم بیشتر است. گوراب زرمیخ در گذشته توسط دهیاری ها اداره می شد.و سپس به بخش تبدیل شده و در سال ۱۳۸۰ شهرداری گوراب زرمیخ تاسیس شد.اساس نامگذاری گوراب زرمیخ مشخص نیست .امادر گذشته بر اساس روایتی که گفته می شود ، آبادی بوده که چادر هایی در آن بر پا می شد که می خ هایشان زر بود . گوراب هم یعنی آبادی .

گوراب زرمیخ دارای یک سالن ورزشی و چهار مجموعه آموزشی می باشد. برخی از دانش آموزان روستاهای اطراف نیز ترجیح می دهند در مراکز آموزشی گوراب زرمیخ به ادامه تحصیل بپردازند.

معرفی شهر توریستی گوراب زرمیخ

هم اکنون گوراب زرمیخ توسط اعضای شورای شهر و شهرداری اداره می شود.چند سال قبل دانشگاه آزاد اسلامی واحد صومعه سرا شاخه ی معماری را به اینجا منتقل کرد که در سال ۱۳۸۸ تاسیس شد که بنابر دلایلی تعطیل شد.
آمار میزان باسوادها و نیز آمار بیکاری شهر مشخص نیست.چهره شهر جوان است و امید می رود مکانهای تفریحی و سرگرمی ، آموزشی بیشتری برای جوانان فراهم شود و نیز فکری برای آینده شغلی آنها گردد. رودخانه پلنگ ور

این رودخانه از رشته کوه‌های تالش در ضلع جنوبی دهستان آلیان سرچشمه می‌گیرد و پس از مشروب نمودن مزارع کشاورزی روستای سه سار، از ضلع شمالی روستا خارج می‌شود. روستای سه سار در شهر فومن در فاصله 20 کیلومتری جنوب شرقی شهرستان صومعه سرا واقع شده است.

معرفی شهر توریستی گوراب زرمیخ

کد خبرنگار: ۲۵
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید