۲ آبان ۱۴۰۱ - ۲۲:۰۷
کد خبر: 55395640

اگر جاهای دیدنی انزلی در زمستان را به خوبی بشناسید قادر خواهید بود که در این فصل از مشاهده زیبایی های بندر انزلی لذت ببرید.

جاهای دیدنی انزلی در زمستان

سلام نو-سرویس گردشگری: اگر به بندر انزلی می روید باید تمامی مکان های دیدنی این بندر را بشناسید. جاذبه های دیدنی بندر انزلی متفاوت هستند و هر یک از آنها دارای زیبایی خاصی می باشند. اگر جاهای دیدنی انزلی در زمستان را به خوبی بشناسید می توانید در این فصل از مشاهده زیبایی های بندر انزلی لذت ببرید. جزیره و مرداب به عنوان زیباترین جاذبه های گردشگری بندر انزلی شناخته می ‌شوند. مرداب انزلی را یکی از جاذبه های گردشگری شمال کشور می شناسند که هر ساله گردشگران زیادی را به خود جذب می کند. شما در هر فصل سال می توانید از این مرداب بازدید نمایید. موج شکن انزلی نیز به عنوان یکی دیگر از دیدنی های انزلی شناخته می ‌شود که در هر فصلی قابل بازدید است.

از جمله جاهای دیدنی انزلی در زمستان که زیبایی های بی نظیری دارند عبارتند از :

۱. آکواریوم

آکواریوم بندر انزلی به عنوان یکی از جاذبه های گردشگری انزلی در زمستان می باشد. این آکواریوم در سال ۱۳۹۷ تاسیس شد. در این آکواریوم حدود ۲۰۰ نوع آبزی و همچنین ۵۰۰ خزنده قرار گرفته است. به همین دلیل می توانیم این آکواریوم را به عنوان جامع ترین آکواریومی معرفی کنیم که در کشور ایران وجود دارد. بیشتر گونه‌ های آبزیان در این آکواریوم جای گرفته اند. شما به راحتی می توانید آنها را مشاهده کنید. ۴۱ آکواریوم در این مکان وجود دارد که هر یک از آنها دارای گونه های زیادی از آبزیان و خزندگان هستند.

این جاذبه گردشگری بندر انزلی را به نام فانتاستیک می ‌شناسند. آکواریوم رو باز، آکواریوم معمولی و همچنین آکواریوم تونلی از دیگر نام های آکواریوم بندر انزلی است. آکواریوم بندر انزلی حدود ده هزار متر مربع مساحت دارد و دو طبقه است. شما می توانید از این آکواریوم به عنوان یکی از مکان های تفریحی در فصل زمستان بازدید نمایید. امکانات تفریحی مانند لونا پارک، شهربازی سرپوشیده، بولینگ و گیم نت در این مجتمع وجود دارد. تمام تونل آکواریوم با پوشش شیشه طراحی شده است. در طبقه دوم این آکواریوم رستوران و کافه وجود دارد. شما می توانید برای صرف غذا از این طبقه استفاده نمایید.

۲. آرامگاه آقا سید محمد نجفی

آرامگاه آقا سید محمد نجفی به عنوان یکی دیگر از جاهای دیدنی انزلی در زمستان می باشد. این آرامگاه در شهر انزلی است. اگر شما اهل بازدید از جاذبه های اسلامی هستید می توانید از این آرامگاه بازدید نمایید. امروزه بسیاری از افرادی که به بندر انزلی می روند برای زیارت مقبره سید محمد نجفی راهی مسجد می گردند.

جاهای دیدنی انزلی در زمستان

انزلی در زمستان

۳. جذاب ترین دیدنی های انزلی و کلبه وحشت

یکی از دیگر جاذبه های گردشگری بندر انزلی در زمستان، کلبه وحشت می باشد. کلبه وحشت به عنوان یکی از مکان های دیدنی این بندر به شمار می‌ رود که در بین گردشگران محبوبیت زیادی دارد. کلبه وحشت در دل جنگل هفت دغنان قرار گرفته است. جنگل هفت دغنان یکی از مکان های گردشگری انزلی و روستای هفت دغنان می باشد. از آنجایی که این روستا تا حدودی وهم‌ آلود می باشد افراد زیادی وارد این روستا نمی شوند.

جنگل هفت دغنان یکی از بهترین و جذاب ترین دیدنی های انزلی است. اگر شما وارد این جنگل شده اید باید قبل از تاریک شدن هوا از جنگل خارج شوید. در واقع باید بدانید که این جنگل در طول شب بسیار ترسناک می شود. در صورتی که فرد شجاع و ماجراجویی می باشید بهتر است که به شرق روستای هفت دغنان بروید. در این قسمت، کلبه دو طبقه و متروکه ‌ای مشاهده می‌ شود. داستان ‌ها و افسانه ‌های زیادی در مورد این کلبه شنیده می شود. این کلبه مدتی پلمپ بود و وارد شدن به ورودی آن ممنوع است.

۴. گورستان لهستانی ها

گورستان لهستانی بندر انزلی به عنوان یکی دیگر از جاهای دیدنی انزلی در زمستان می باشد. مهاجران لهستانی که به کشور ایران مهاجرت کرده بودند در این گورستان دفن شدند. گورستان لهستانی به عنوان یکی از جاذبه های گردشگری شهر انزلی شناخته می شود که جذابیت خاصی دارد. تعداد مهاجران لهستانی که در این گورستان دفن شده اند حدود ۶۳۹ نفر هستند. بسیاری از افرادی که در این گورستان به خاک سپرده شده اند به علت بیماری و مشکلات مسیر فوت گشته اند.

۵. جذاب ترین دیدنی های انزلی و پل غازیان

پل غازیان به عنوان یکی از دیگر مکان های دیدنی انزلی در زمستان می باشد. این پل از جمله پل های پیشرفته دنیا می باشد و تاریخی به شمار می‌ رود. پل غازیان از روی رودخانه انزلی رد می شود و در مسیر رشت و تهران است. پل غازیان در سال ۱۳۱۴ تاسیس شد و سال ۱۳۱۷ ساخت آن تمام شد. این پل با استفاده از مصالح مقاوم و مستحکم ساخته شده است. مسیر ارتباطی بین آذربایجان، رشت، تهران و قزوین از طریق این پل می باشد. پل غازیان به وسیله یکی از شرکت‌های آلمانی تاسیس شد.

جاهای دیدنی انزلی در زمستان

گردشگری زمستانی انزلی

۶. بقعه بی بی حوریه

بقعه بی بی حوریه یکی دیگر از جاهای دیدنی انزلی در زمستان می باشد. افراد زیادی برای زیارت بقعه ایشان به این مکان می روند. بقعه بی بی حوریه حال و هوای خاصی دارد و به همین دلیل بسیاری از افراد به این مکان علاقه دارند. قدمت بقعه طولانی است و به دوره صفویه می ‌رسد. آیینه کاری و همچنین کاشی کاری های زیبای این بقعه از جمله جذابیت‌ های آن به شمار می ‌رود. گنبد بقعه بی بی حوریه فیروزه‌ ای رنگ است و چشم بسیاری از بازدیدکنندگان را خیره می ‌کند.

کد خبرنگار: ۲۶
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید