سازمان جهانی بهداشت در گزارش جدیدی درباره تاثیر سیگار کشیدن بر قدرت بینایی و ابتلا به آب مروارید هشدار داد.

تاثیر سیگار بر قدرت بینایی مشخص شد

به گزارش سلام نو به نقل از ایسنا، سازمان جهانی بهداشت (WHO) اعلام کرد: افرادی که با مصرف کنندگان مواد دخانی زندگی می‌کنند دو برابر بیشتر احتمال دارد دچار از دست دادن زود هنگام قدرت بینایی شوند.

سازمان جهانی بهداشت در گزارشی به چگونگی ابتلای مصرف کنندگان سیگار به دژنراسیون ماکولا وابسته به سن و اینکه چگونه افرادی که با آن‌ها زندگی می‌کنند نیز در معرض خطر از دست دادن زود هنگام قدرت بینایی هستند، پرداخته است.

سازمان جهانی بهداشت در گزارش خود تاکید کرد: افرادی که با مصرف کنندگان مواد دخانی زندگی می‌کنند دو برابر بیشتر در معرض مشکلات بینایی ناشی از دود سیگار هستند. همچنین افراد سیگاری ۵.۵ سال زودتر از افراد غیرسیگاری دچار کاهش بینایی مرتبط با سن می‌شوند.

سیگار خطر ابتلا به بیماری‌های جدی چشمی را افزایش می دهد

در این گزارش آمده است: سیگار خطر ابتلا به بیماری‌های جدی چشمی و از دست دادن دائمی بینایی را افزایش می‌دهد. ترک سیگار و انجام چکاپ منظم چشم می‌تواند به بهبود سلامت چشم و جلوگیری از کاهش بینایی قابل اجتناب کمک کند.

در این بررسی تاکید شده که خطر ابتلا به آب مروارید در مصرف کنندگان مواد دخانی نیز بیشتر است.

بر اساس گزارش استعمال دخانیات و کاهش بینایی که اوایل ماه جاری توسط سازمان جهانی بهداشت منتشر شد، حدود ۲.۲ میلیارد نفر در سراسر جهان دچار اختلال بینایی هستند. از میان آنها، یک میلیارد نفر مشکل بینایی دارند که قابل پیشگیری است.

به گزارش مدیکال دیلی، در میان بیماری‌های مختلف چشمی، آب مروارید به عنوان عامل اصلی کاهش بینایی در سالمندان عنوان می‌شود چرا که ۶۵.۲ میلیون نفر در سراسر جهان به این عارضه مبتلا هستند. شواهد نشان می‌دهد استعمال دخانیات خطر ابتلا به آب مروارید را افزایش می‌دهد و سیگارهای الکترونیکی نیز به عنوان یک عامل خطر شناخته شده‌اند.

کد خبرنگار: ۱۴
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید