ولودیمر زلنسکی رئیس جمهور اوکراین، درباره حمله اتمی روسیه ادعا کرد که فقط رسیه می تواند از سلاح‌های اتمی در قاره اروپا استفاده کند.

زلنسکی: روسیه قادر به استفاده از تسلیحات اتمی در قاره اروپا است

به گزارش سلام نو به نقل از فارس، «ولودیمر زلنسکی» رئیس جمهور اوکراین شامگاه یکشنبه در تکرار عجز و لابه‌های خود برای قانع کردن ناتو و آمریکا جهت ورود نظامی به جنگ با روسیه، مدعی احتمال توسل مسکو به سلاح اتمی شد.

زلنسکی در پیام ویدئویی با اشاره به اظهارات «سرگئی شویگو» وزیر دفاع روسیه در تماس تلفنی با «لوید آستین» همتای آمریکایی وی، ادعا کرد که مسکو تنها دولتی است که قادر به استفاده از تسلیحات اتمی در قاره اروپا است.

به نوشته خبرگزاری «رویترز»، وی در این‌باره گفت: «اگر کسی بتواند از سلاح‌های اتمی در این بخش از اروپا استفاده کند، منبع آن فقط یک کشور (روسیه) خواهد بود و آن منبع همانی است که به شویگو دستور داده که به اینجا و آنجا تلفن بزند [و درباره استفاده از سلاح اتمی هشدار دهد]».

قطع برق در اوکراین ضروری است

رئیس جمهور اوکراین در ادامه صحبت‌هایش خواستار صرفه‌جویی در مصرف برق در بحبوحه خاموشی‌های گسترده در اوکراین شد و قطع برق در این کشور را ضروری توصیف کرد.

زلنسکی با درخواست از شهرداران شهرهای مختلف برای نظارت بر مصرف برق، گفت: «زیرا اکنون زمان روشن‌کردن ویترین‌ها و تابلوهای مغازه‌ها نیست. در بسیاری از شهرها و مناطق، شرکت‌های انرژی ما باید برنامه‌های خاموشی را اعمال کنند».

وی همچنین افزود: «این کار بدان منظور انجام می‌شود که همه مردم ما به انرژی دسترسی داشته باشند. لطفاً مطمئن شوید که برق هدر نمی‌رود. ما نیاز به یک نگرش بسیار دقیق نسبت به مصرف انرژی در فضای عمومی داریم».

حملات به زیرساخت‌های انرژی اوکراین توسط نیروهای مسلح روسیه از دهم اکتبر، یعنی دو روز پس از حمله تروریستی به پل شبه‌جزیره کریمه - که به گفته مقامات روسی، سرویس‌های ویژه اوکراین عامل آن بودند - آغاز گردید.

پیش از این نیز معاون دفتر ریاست جمهوری اوکراین گفته بود به دلیل حملات به زیرساخت‌های انرژی، بیش از ۱.۳ میلیون نفر اکنون بدون برق هستند و وضعیت خاموشی در این کشور دشوار است.

کد خبرنگار: ۱۴
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید