۳ آبان ۱۴۰۱ - ۱۸:۰۵
کد خبر: 55395501

این مکان میراث جهانی یونسکو به­عنوان قلعه­ ای در قرن دهم برای خلیفه قرطبه ساخته شد. در قرن یازدهم، آلکازار مقر حاکم و شاعر افسانه­ ای مور، المعتمد بود. حاکمان بعدی مورها این مکان را گسترش دادند و تعداد ساختمان­ ها را افزایش دادند.

۴ جاذبه گردشگری در سویل + عکس

سلام نو-سرویس گردشگری: سویل بازدیدکنندگان را از همان لحظهای که روی کوچههای سنگفرش عجیب و غریب قدم میگذارند و در تفرجگاه‌های پوشیده از نخل قدم میزنند، شگفتزده میکند. ساختمان‌های زیبا، چراغ‌های خیابانی قدیمی و کالسکه‌های اسب‌کشی فضایی جادویی ایجاد می‌کنند و مناظر آن به اندازه اجراهای معروف فلامنکو و جشنواره‌های پر زرق و برق خیره‌کننده هستند.

این شهر دارای بزرگترین کلیسای گوتیک در جهان مسیحیت با یک برج باشکوه است که زمانی مناره یک مسجد بزرگ بوده است. یکیدیگر از یادگارهای گذشته مورها، آلکازار با دکوراسیون مجلل و باغهای سرسبز است.

سویل مملو از جاذبههای فرهنگی، جواهر منطقه اندلس در جنوب اسپانیا است.

در ادامه با فهرست برترین جاذبهها و کارهایی که در سویل باید انجام دهید، بهترین مکانها را برای بازدید پیدا کنید.

  1. کلیسای جامع سویل

۴ جاذبه گردشگری در سویل + عکس

کلیسای جامع سویل تأثیری فراموشنشدنی بر بازدیدکنندگان میگذارد. این بنای تاریخی بهعنوان بزرگترین کلیسای جامع گوتیک جهان، در مقیاس چشمگیر و گنجینههای هنری فراوانی بیبدیل است. این عبادتگاه باشکوه که بهعنوان میراث جهانی یونسکو ثبت شده است، بین سالهای ۱۴۰۲ تا ۱۵۰۶ در محل مسجد اصلی شهر ساخته شده است.

برج ناقوس کلیسای جامع، در اصل مناره مسجد بود که در قرن دوازدهم توسط فرمانروایان مور سلسله المحد ساخته شد. این برج ۹۳ متری همچنان نماد سویل است.

با ورود به کلیسای جامع، بازدیدکنندگان از نسبتهای عظیم شبستان شگفتزده میشوند. فضای داخلی دارای پنج راهرو، ۱۱۷ متر طول و ۷۶ متر عرض است و به ارتفاع ۴۰ متر میرسد. این فضای بزرگ، باشکوهترین فضای داخلی گوتیک در اسپانیا است.

نمایشگاه اصلی دارای یک تابلو باشکوه است که شاهکاری از منبتکاری گوتیک به حساب میآید. در مرکز گذرگاه جنوبی، بنای یادبود قابل توجهی از کریستف کلمب قرار دارد که با قامت تاریخی او مطابقت دارد.

  1. آلکازار واقعی

۴ جاذبه گردشگری در سویل + عکس

آلکازار واقعی مسافران را دعوت میکند تا به دنیایی دیگر قدم بگذارند، مکانی عجیب و غریب که مطمئنا تخیل را الهام میبخشد. تاریخچه جذاب و دکوراسیون داخلی خیرهکننده این مکان در انتظار بازدیدکنندگان است.

این مکان میراث جهانی یونسکو بهعنوان قلعه ای در قرن دهم برای خلیفه قرطبه ساخته شد. در قرن یازدهم، آلکازار مقر حاکم و شاعر افسانه ای مور، المعتمد بود. حاکمان بعدی مورها این مکان را گسترش دادند و تعداد ساختمان ها را افزایش دادند.

پس از فتح مجدد مسیحیان، کاخ به سبک مودجار (ترکیبی از جزئیات گوتیک و عناصر عربی) برای پدرو اول در قرن چهاردهم بازسازی شد. تزیینات استادانه در سرتاسر کاخ، مانند کف کاشی‌های رنگارنگ و دیوارها و سقف‌های طرح‌دار، زیبایی‌شناسی معماری جدید خیالی را آشکار می‌کند.

  1. سانتا سمانا (جشنواره هفته مقدس)

۴ جاذبه گردشگری در سویل + عکس

جشن سانتا سمانا در سویل یکی از هیجان انگیزترین جشنواره های اسپانیا است. برادران کاتولیک از محله‌های مختلف شهر، به پیروی از سنت‌های چند صد ساله، در راهپیمایی‌های مفصل شرکت می‌کنند. آنها با پوشیدن لباس توبه‌کنندگان، مصنوعات تزئین شده را حمل می‌کنند که مجسمه‌های قدیسان را نمایش می‌دهند.

راهپیمایی اصلی در شب جمعه و در صبح جمعه است و در هفته مقدس مراسم شگفت انگیزی در کلیسای جامع برگزار میشود.

  1. باریو دی تریانا

۴ جاذبه گردشگری در سویل + عکس

این محله تاریخی سویل شخصیت و هویت متمایز خود را دارد. در آن سوی رودخانه از جاذبه‌های اصلی توریستی سویل، این محله فضایی متفاوت از بقیه دارد.

در بوتیک‌های این محله بشقاب‌های سرامیکی تزئینی، فنجان، پارچ، ظروف سرو و سایر اشیای منزل نیز به فروش می‌رسد. پس از گشت و گذار در مغازههای کوچک، گردشگران برای صرف غذا به یکی از رستورانهای کنار رودخانه محله میروند. بسیاری از آنها دارای تراس در فضای باز مشرف به بناهای تاریخی سویل هستند.

کد خبرنگار: ۲۱
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید