شهردار تهران، یکی از افراد فهرست املاک نجومی را به عنوان مدیرعامل سازمان املاک و مستغلات شهرداری منصوب کرد.

انتصاب عجیب زاکانی در شهرداری تهران / ابوذر مختاری کیست؟

به گزارش سلام نو تجارت‌نیوز، سازمان املاک و مستغلات، سازمانی مهم در بدنه شهرداری است که رسیدگی به اموال و مستغلات شهرداری را به عهده داشته و از سال ۱۳۹۵ و همزمان با انتشار نامه سازمان بازرسی کل کشور، نقش آن به عنوان سازمان دخیل در پرونده املاک نجومی شهرداری تهران شناخته می‌شود.

نام ابوذر مختاری در فهرست املاک نجومی

ابوذر مختاری اما چندان نام ناآشنایی نیست. نام او در فهرست املاک نجومی قید شده و یکی از معدود نزدیکان قالیباف است که در طول این سالها و با وجود رفت‌وآمد چند شهردار، توانسته بیش از ۱۸ سال در مجموعه شهرداری بماند.

براساس نامه سازمان بازرسی، نام ابوذر مختاری به عنوان سی و چهارمین فردِ دریافت کننده تخفیفات نجومی ملک قید شده. او با بهره‌مند شدن از ۴۳ درصد تخفیف ملکی به متراژ ۱۱۱ متر را در ازگل دریافت کرده است. نکته عجیب اما ذکر سمت ابوذر مختاری در این نامه است که به عنوان مدیر در سازمان پارک‌ها و فضای سبز قید شده که این سمت در رزومه کاری مختاری ذکر نشده است. اما ذکر این نکته خالی از فایده نیست که مدیرعامل سازمان پارک‌ها و فضای سبز شهرداری تهران، محمدعلی مختاری از سال ۱۳۵۵ به این سازمان آمده و با وجود قانون منع به‌کارگیری بازنشستگان هنوز در این مجموعه فعالیت می‌کند.

ابوذر مختاری در این مدت توانسته از شهرداری ناحیه اکباتان به مدیرعاملی در شرکت‌های ورزشی زیرمجموعه سازمان ورزش شهرداری برسد و از آنجا به مدیرعاملی شرکت خودروسرویس همین مجموعه و… . زاکانی پس از ورود به شهرداری تهران در سال ۱۴۰۰، مختاری را به عنوان مدیرعامل موسسه صندوق ذخیره کارکنان شهرداری منصوب کرد، در شهریورماه به او جایزه مدیر نمونه شهرداری در سال ۱۴۰۱ را اعطا کرد و در کمتر از چند هفته، نام او به عنوان مدیرعامل و عضو هیات مدیره سازمان املاک و مستقلات شهرداری تهران اعلام شد، انتخابی که با وجود حضور مختاری در فهرست املاک نجومی، شائبه‌هایی را در مورد تغییرات در شهرداری تهران آن هم در ناآرامی‌ها اخیر به وجود آورده است.

واکنش شورا به خانه‌تکانی شهرداری

شورای شهر تهران اخیرا نسبت به تغییرات در شهرداری واکنش نشان داده است. واکنشی که حکایت از همسویی شورا به عنوان نهاد ناظر و شهرداری به عنوان دستگاه مجری دارد. با این همه شهردار تهران از انتصابات خود دفاع کرده است. زاکانی صبح روز انتشار خبر این انتصاب، در مراسم افتتاح یک پروژه عمرانی در منطقه ۲۰ توضیح داد که روند انتصابات در شهرداری تهران توسط یک کمیته ارزیابی انجام می‌شود: «ما از همه برای انتصابات پیشنهاد می گیریم به ویژه از شورای شهر و تمامی پیشنهادها در کانون انتصابات مورد ارزیابی قرار می گیرد و در نهایت انتخاب آخر انجام می شود.»

به گفته زاکانی، ماحصل این انتصابات این بوده که «۹۷ درصد از کسانی که انتخاب شده از افرادی بودند که درون شهرداری بودند.» او به جابه‌جایی‌های اخیر در حوزه شهرداران مناطقش نیز اشاره کرده، موضوعی که حتی در روزهای شلوغ یک ماه اخیر نیز به دلیل اهمیت بالایی که دارند مورد اشاره رسانه‌ها قرار گرفته‌اند. زاکانی دلیل این تغییرات جدی را پایان حکم یک ساله احکام صادره می‌داند، پایان یک سال دوره حکم شهرداران مناطق و معاونان و مدیرانش در شرکت‌های تابعه؛ لیست بلندبالایی از شهروند تا همشهری و خودروسرویس.

تغییر به پیشنهاد معاون شهردار

تغییرات یاران زاکانی در پایان یک سال همکاری، تغییر سه شهردار و چهار جابه‌جایی در شهرداری مناطق بوده اما یکی از مهمترین تغییرات شهرداری تهران، جابه‌جایی مختاری از مدیرعامل موسسه صندوق ذخیره کارکنان شهرداری ( به عنوان یک صندوق مالی داخلی) به مدیرعاملی سازمان املاک شهرداری تهران (به عنوان یک نهاد اعتباری و خدماتی) است. علیرضا زاکانی در حکم مختاری، این نکته را متذکر شده که این انتصاب به پیشنهاد لطف‌الله فروزنده، معاونت مالی و اقتصادی شهرداری تهران بوده؛ یکی از اصولگرایان حلقه زاکانی با عقبه حضور در احزاب سیاسی چون جمعیت ایثارگران انقلاب اسلامی و سابقه حضور در کابینه احمدی‌نژاد در سال پایانی دولت دهم.

حال باید شهرداری پاسخ دهد که حضور یکی از افراد حاضر در فهرست املاک نجومی در سازمانی که خود مسئولیت املاک و مستغلات شهرداری تهران را به عهده دارد صرفا بر اساس پیشنهاد یکی از معاونان شهردار بوده یا ابوذر مختاری قرار است به یکی از چهره‌های نزدیک زاکانی در روزهای سخت پیش روی مدیریت شهری تهران بدل شود؟

کد خبرنگار: ۱۳
۱دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید