وزارت بهداشت اوگاندا اعلام کرد که روند شیوع ابولا در "کامپالا"، پایتخت این کشور افزایشی است و بیش از ۵۰ مورد مشکوک ابتلا به این بیماری در قرنطینه هستند.

افزایش شیوع ابولا در این کشور آفریقایی

به گزارش سلام نو به نقل از ایسنا، وزارت بهداشت اوگاندا امروز (یکشنبه) اعلام کرد که روند شیوع ابولا در "کامپالا"، پایتخت این کشور افزایشی است و از مردم نیز خواسته تا نسبت به این بیماری هوشیار باشند.

"روت آچین"، وزیر بهداشت اوگاندا در پیامی توئیتری اعلام کرد که تست ابولای دو تن دیگر در کامپالا مثبت اعلام شده که مجموع مبتلایان را به پنج تن رسانده است. روز جمعه نیز تست ابولای سه تن دیگر در پایتخت این کشور مثبت اعلام شده بود.

به گفته این مقام بهداشتی اوگاندا، تمامی موارد ابتلا به ابولا در پایتخت این کشور پیش از این با یک مورد تایید شده ابتلا به این بیماری در تماس بوده اند.

همچنین بیش از ۵۰ مورد مشکوک ابتلا به این بیماری در بیمارستانی در پایتخت این کشور قرنطینه هستند.

سویه نادر سودانی ابولا در ۲۰ سپتامبر سال جاری میلادی (۲۰۲۲) در ناحیه "موبنده" اوگاندا شیوع یافت.

بر اساس گزارش خبرگزاری شینهوا، آمارهای وزارت بهداشت اوگاندا تا روز پنجشنبه نشان داد که این کشور از زمان شیوع بیماری ویروسی ابولا در تاریخ ۲۰ سپتامبر تاکنون، ۶۵ مورد ابتلا به این بیماری و ۲۷ مورد مرگ ناشی از آن را ثبت کرده است. مقامات اوگاندا اخیرا به عنوان بخشی از تلاش‌ها برای جلوگیری از شیوع بیماری ویروسی ابولا، سفر را در دو منطقه در این کشور ممنوع کردند.

ابولا که به صورت یک تب خونریزی دهنده ویروسی ظاهر می شود، در ابتدا می‌تواند به سختی قابل تشخیص باشد زیرا تب از علائم بیماری مالاریا هم هست. این بیماری از طریق تماس با مایعات بدن فرد آلوده یا مواد آلوده به این عفونت ویروسی منتقل می‌شود و علائم آن نیز شامل تب، استفراغ، اسهال، درد عضلانی و گاهی خونریزی داخلی و خارجی است.

کد خبرنگار: ۱۳
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید