وزیر خارجه ارمنستان در واکنش به به سخنان مولود چاووش‌اوغلو، آذربایجان یا نمایندگان آذربایجان پیشنهاد ایجاد جاده‌ای که همان جایگاه حقوقی دالان لاچین را داشته باشد را مطرح نمی‌کنند.

واکنش تند ارمنستان به اظهارات چاووش‌اوغلو درباره دالان زنگزور
به گزارش سلام نو به نقل از تسنیم، وزیر خارجه ارمنستان گفت: جمهوری آذربایجان پیشنهاد ایجاد جاده‌ای که همان جایگاه حقوقی دالان لاچین را داشته باشد را مطرح نمی‌کند. اگر چاووش‌اوغلو می‌خواهد چنین مولفه‌ای در مذاکرات گنجانده شود، بهتر است از طرف خودش صحبت کند، نه دیگری.

آرارات میرزوئیان وزیر امور خارجه جمهوری ارمنستان در واکنش به سخنان مولود چاووش‌اوغلو، وزیر امور خارجه ترکیه مبنی بر اینکه "جمهوری آذربایجان محق است که می‌گوید دالان لاچین و دالان زنگزور باید از وضعیت حقوقی یکسان برخوردار باشند"، اظهار داشت: آذربایجان یا نمایندگان آذربایجان پیشنهاد ایجاد جاده‌ای که همان جایگاه حقوقی دالان لاچین را داشته باشد را مطرح نمی‌کنند.

میرزوئیان گفت: اگر آقای چاووش‌اوغلو می‌خواهد چنین مولفه‌ای در مذاکرات گنجانده شود، بهتر است که از طرف خودش صحبت کند، نه دیگری. تکرار می‌کنم، آذربایجان چنین چیزی نمی‌گوید و هیچ طرفی هم به لحاظ حقوقی نمی‌تواند چنین درخواستی داشته باشد.

وی یادآور شد که در بیانیه‌های سه جانبه 9 نوامبر 2020 و همچنین 11 ژانویه 2021 به صراحت از دالان لاچین و رفع انسداد از راه‌های ارتباطی و زیرساخت‌های حمل‌ونقل اقتصادی منطقه صحبت شده است. (در هیچکدام از بیانیه‌ها از "دالان زنگزور" نام برده نشده است)

وزیر امور خارجه ارمنستان تصریح کرد: ما موضع خود را در خصوص راه‌های جدید ارتباطی میان جمهوری آذربایجان و نخجوان قبلاً اعلام کرده‌ایم و هیچ تغییری نیز در آن به وجود نیامده است؛ تردد در همه مسیرها، اعم از راه‌های موجود و آن‌هایی که انتظار می‌رود در آینده ساخته شود، تحت حاکمیت و قوانین کشورهایی که این جاده‌ها از قلمرو آنها عبور می‌کند، امکان‌پذیر خواهد بود".

کد خبرنگار: ۱۳
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید