۳۰ مهر ۱۴۰۱ - ۱۰:۴۶
کد خبر: 55395163

پولیانسکی تاکید کرد که جنجال پیرامون پهپادها ربطی به توافق هسته‌ای ندارد و تاکید کرد که دبیرخانه سازمان ملل حتی صلاحیت تحقیق در مورد قطعنامه ۲۲۳۱ شورای امنیت را ندارد.

روسیه سازمان ملت را تهدید کرد

به گزارش سلام نو به نقل از ایسنا به نقل از آر تی، دیمیتری پولیانسکی، معاون نماینده دائم مسکو در سازمان ملل گفت که اگر روسیه تصمیم به شرکت در چنین تحقیقاتی بگیرد، ممکن است مجبور شود همکاری [خود] با سازمان ملل را دوباره ارزیابی کند.

هشدار وی در پاسخ به اتهاماتی مبنی بر اینکه ایران با نقض قطعنامه ۲۲۳۱ شورای امنیت سازمان ملل متحد، که توافق هسته‌ای ۲۰۱۵ موسوم به برنامه جامع اقدام مشترک (برجام) را اجرا می‌کند، پهپادهای مسکو را تامین کرده است.

پولیانسکی تاکید کرد که جنجال پیرامون پهپادها ربطی به توافق هسته‌ای ندارد و تاکید کرد که دبیرخانه سازمان ملل حتی صلاحیت تحقیق در مورد قطعنامه ۲۲۳۱ شورای امنیت را ندارد.

پولیانسکی پس از نشست غیرعلنی شورای امنیت به خبرنگاران گفت: امیدواریم دبیرخانه و دبیرکل تصمیمات شورای امنیت سازمان ملل را نقض نکنند و از وظایف فنی خود فراتر نروند و از مشارکت در هر گونه تحقیقات غیرقانونی خودداری کنند.

وی با اشاره به اینکه روسیه ترجیح می‌دهد این کار را انجام ندهد، افزود: در غیر این صورت، ما باید همکاری خود با آنها را مورد ارزیابی مجدد قرار دهیم که به نفع کسی نیست.

روسیه و ایران بارها این اتهامات مطرح علیه خود در این زمینه را رد کرده‌اند. مسکو اصرار دارد که تمام سلاح‌هایی که در اوکراین استفاده می‌کند از ذخایر خود سرچشمه می‌گیرد و پهپادهای مورد استفاده برای انجام حملات اخیر به زیرساخت‌های انرژی اوکراین، پهپادهای Geran-۲ (Geranium-۲) ساخت روسیه هستند. در همین حال، تهران اتهامات غرب را به عنوان «ادعاهای بی اساس و غیرمستند» رد کرده و اعلام کرده است که از حل مسالمت آمیز درگیری بین مسکو و کی‌یف حمایت می‌کند.

کد خبرنگار: ۲۰
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید