۱ آبان ۱۴۰۱ - ۰۶:۰۳
کد خبر: 55395084

اگر به انزلی رفته اید باید روستاهای دیدنی اطراف انزلی را به خوبی بشناسید تا از تماشای زیبایی آنها لذت ببرید.

روستاهای دیدنی اطراف انزلی

سلام نو-سرویس گردشگری: هر یک از شهرهای شمالی روستاهای بی نظیری دارند که جذابیت روستاها شاید از شهرها بیشتر باشد. اگر به انزلی رفته اید باید روستاهای دیدنی اطراف انزلی را بشناسید. شهرستان انزلی یکی از نواحی جلگه های شمال کشور می باشد که تابستان‌های گرم و مرطوب دارد. مرکز بندر انزلی به عنوان بارانی ترین شهر کشور ایران شناخته می ‌شو. روستاهای زیادی در انزلی قرار گرفتند که هر یک از آنها جذابیت بی نظیری دارند.

معرفی روستاهای دیدنی اطراف انزلی

برخی از مهمترین روستاهای دیدنی اطراف انزلی که باید به خوبی آنها را بشناسید عبارت هستند از :

۱. روستای آبکنار

روستای آبکنار به عنوان یکی از زیباترین روستاهای اطراف انزلی می باشد. موقعیت مکانی روستای آبکنار در کنار مرداب انزلی می باشد. این روستا دارای ۳ محله به نام میان محل، میر محل و مسجد محل است. نام این روستا برگرفته از آبی می باشد که از کنار روستا رد می شود. حدود ۴۰۰ سال پیش اولین افراد وارد این روستا شده اند. بازارهای بی نظیری در این روستا وجود دارد که شما می توانید صنایع دستی زیبایی را از این بازارها خریداری کنید. آبکنار را به عنوان منطقه ۷ بندر انزلی می‌ شناسند که تا انزلی ۳۸ کیلومتر فاصله دارد.

۲. روستای اشپلا

یکی دیگر از روستاهای زیبای اطراف انزلی روستای اشپلا می باشد. روستای اشپلا را در دهستان چهار فریضه قرار داده اند. در سال ۱۳۹۵ طبق سرشماری که انجام شد جمعیت این روستا ۱۳۶ نفر بود. درختان بی نظیری در این روستا قرار گرفته اند که زیبایی و جذابیت آن را چندین برابر کرده اند. برای رفتن به این روستا ابتدا باید به بندر انزلی بروید پس از رد کردن تالاب انزلی به روستای اشپلا می رسید. این روستا آب و هوای تمیزی دارد.

۳. روستای اشترکان بهترین روستای انزلی

روستای اشترکان یکی دیگر از روستاهای دیدنی اطراف انزلی می باشد. این روستا مانند روستاهای دیگر که نام بردیم در دهستان چهار فریضه قرار گرفته است. طبق سرشماری که در سال ۹۵ انجام شد جمعیت این روستا حدود ۴۶ نفر بود. اما به دلیل آب و هوای بی نظیری که در این روستا وجود دارد تعداد جمعیت روستا افزایش پیدا کرده است.

روستاهای دیدنی اطراف انزلی

۴. روستای بشمن

روستای بشمن یکی دیگر از روستاهای زیبای بندر انزلی می باشد. این روستا نیز در دهستان چهار فریضه است و جمعیت آن نسبت به دیگر استان‌ ها بیشتر می باشد. در واقع باید بدانید به دلیل آب و هوای بی نظیر و زمین های کشاورزی، تعداد جمعیت روستا روز به روز افزایش پیدا می ‌کند.

۵. روستای تربه بر بهترین روستای انزلی

روستای تربه بر یکی از دیگر روستاهای زیبای بندر انزلی می باشد. این روستا از شمال به تالاب انزلی وصل می گردد و از جنوب به رودخانه بهمبر متصل می شود. قدمت این روستا نسبت به دیگر روستاهایی که نام بردیم تا حدودی بیشتر است. فاصله این روستا تا بندر انزلی حدود ۳۷ کیلومتر می باشد. جمعیت این روستا چندان زیاد نیست، اما به دلیل موقعیت بی نظیری که دارد هر ساله گردشگران زیادی برای بازدید از روستا به این مکان می آیند.

۶. روستای تربه گوده

روستای تربه گوده یکی از دیگر روستاهای دیدنی اطراف انزلی می باشد. این روستا در دهستان لیچارگی قرار گرفته است. جمعیت روستا چندان بالا نیست ولی به دلیل موقعیت بی نظیری که دارد کشاورزی و ماهیگیری آن مناسب می باشد. بافت زیبای این روستا موجب شده که گردشگران زیادی از آن بازدید نمایند.

۷. روستای جفرود پایین بهترین روستای انزلی

روستای جفرود پایین یکی دیگر از روستاهای زیبای بندر انزلی می باشد. این روستا را در دهستان لیچارگی قرار داده اند. جمعیت روستا نسبت به دیگر روستاهایی که ۲۰۰ نفر جمعیت داشته اند بالاتر می باشد. از آنجایی که زمین ‌های کشاورزی زیادی در این روستا وجود دارد منبع اصلی درآمد اهالی روستا کشاورزی است.

روستاهای بندرانزلی

روستای انزلی

۸. روستای چای بیجار

روستای چای بیجار یکی دیگر از روستاهای زیبایی بندر انزلی می باشد. این روستا در دهستان چهار فریضه قرار گرفته است. جمعیت روستا بسیار کم می باشد. تمامی اهالی روستا یکدیگر را می شناسند و شغل اصلی شان کشاورزی می باشد.

۹. روستای حسن رود بهترین روستای انزلی

روستای حسن رود یکی دیگر از روستاهای دیدنی اطراف انزلی می باشد که در دهستان لیجارکی قرار می گیرد. جمعیت روستا نسبت به دیگر روستاهای انزلی بیشتر است. شغل اصلی اهالی روستا کشاورزی می باشد و به دلیل محصولات بی نظیری که دارند کشاورزی این روستا روز به‌ روز رونق پیدا کرده است.

۱۰. روستای خمیران

روستای خمیران یکی دیگر از روستاهای زیبای بندر انزلی است. این روستا چشم انداز ویژه ای از تالاب انزلی دارد. در دهستان چهار فریضه این روستا را قرار داده اند و جمعیت آن چندان بالا نمی باشد.

۱۱. روستای سنگاچین بهترین روستای انزلی

روستای سنگاچین یکی از بهترین روستاهای دیدنی اطراف انزلی می باشد که در دهستان چهار فریضه قرار گرفته است. جمعیت این روستا نسبت به دیگر روستاهای انزلی بیشتر است. روستای سنگاچین یکی از روستاهای خطی می باشد که حدود ۱۲ کیلومتر تا بندر انزلی فاصله دارد. موقعیت جغرافیایی خاص و بی نظیر این روستا از جمله ویژگی های آن می باشد. شغل عمده مردم اهالی روستا ماهیگیری است و در کنار آن کشاورزی می کنند. هتل های مهمانپذیر کوچکی را در این روستا تاسیس کرده ‌اند تا گردشگران از اقامت در این روستا لذت ببرند.

کد خبرنگار: ۲۶
۴دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 2
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 2
  • فاضل حسینی باغی IR ۱۱:۲۴ - ۱۴۰۱/۰۸/۰۲
    8 1
    متاسفانه اطلاعات شما از روستاهای بندرانزلی صحیح نیست روستای تربگوده وجفرود پایین از توابع لیجارکی نمیباشد وروستای چای بیجار در دهستان چهار فریضه قرار ندارد وضمنا فاصله روستای سنگاچین تا بندر انزلی ۱۲ کیلومتر نمیباشد و این روستا چسبیده به شهر انزلی میباشد و ۰۰۰۰۰۰۰۰۰۰
  • بدبخت IR ۱۹:۵۰ - ۱۴۰۱/۰۸/۰۲
    1 0
    روستای تجربه گوده تازه تاسیس و خیلی جذاب که از تمام کشور برای خرید زمین وساخت وساز درایم روستا اقدام کردن نرسید به انزلی هستش یعنی از طرف رشت میآید اول روستای تجربه گوده هست پنج کیلومتر به میدان اصلی بندرانزلی روستای جفرود مهمانجایی که منطقه آزاد هستش وبا انزلی 12کیلومتر فاصله داره اطلاعات کمی نقص داره حسن رود جزانزلی هست وبا انزلی 7کیلومتر فاصله داره

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید