۱ آبان ۱۴۰۱ - ۰۴:۰۱
کد خبر: 55395080

انزلی یکی از شهرهای زیبای استان گیلان است که دیدنی های زیادی دارد. اگر به انزلی رفته ‌اید باید جاهای دیدنی بندر انزلی را بشناسید.

جاهای دیدنی بندر انزلی

سلام نو-سرویس گردشگری: انزلی یکی از شهرهای زیبای استان گیلان می باشد که دیدنی های زیادی دارد. اگر شما به انزلی رفته ‌اید باید جاهای دیدنی بندر انزلی را به خوبی بشناسید. دیدنی های بندر انزلی به قدری زیاد است که شما با یک بار سفر به این شهر شاید نتوانید تمامی دیدنی ها را از نزدیک بازدید نمایید. برخی از دیدنی های شهر انزلی مشهورتر می باشند. به همین دلیل اگر برای بار اول به این شهر رفته اید بهتر است که از آنها بازدید نمایید.

معرفی جاهای دیدنی بندر انزلی

برخی از مهمترین جاهای دیدنی بندر انزلی که محبوبیت زیادی دارند عبارت هستند از :

۱. تالاب انزلی

تالاب انزلی به عنوان یکی از مشهور ترین مکان های دیدنی بندر انزلی می باشد. این تالاب به عنوان یکی از مهم‌ ترین تالاب های کشور ایران شناخته می‌ شود که در قسمت جنوب غربی بندر قرار گرفته است. بیشتر از ۱۰۰ پرنده بومی و مهاجر در این تالاب زندگی می کنند. نیلوفرهای آبی تالاب بندلی انزلی زیبایی تالاب را چندین برابر کرده اند. اگر با قایق روی تالاب سفر کنید می توانید زیبایی های تالاب را به خوبی مشاهده نمایید. در واقع سفر با قایق روی این تالاب به عنوان یکی از لذت ‌بخش‌ ترین خاطرات تان خواهد شد. در کنار تالاب کافه ها و هتل های متفاوتی وجود دارد که شما می توانید از صرف چای و قهوه در این کافه ها لذت ببرید.

۲. منطقه سرخانکل تالاب

یکی دیگر از مکان های دیدنی بندر انزلی سرخانکل می باشد. اگر شما برای مشاهده نیلوفرهای آبی تالاب انزلی رفته ‌اید باید از این منطقه بازدید نمایید. منطقه سرخانکل را به عنوان یکی از بخش ‌های مهم تالاب انزلی می شناسند. بیشتر پرندگان مهاجر مانند طاووسک، مرغابی و ... در این بخش زندگی می‌ کنند. گونه ‌های گیاهی متفاوتی در این منطقه محافظت می‌ شوند. نیلوفرهای آبی از جمله زیبایی های این تالاب هستند که منطقه رشد نیلوفرها به عنوان محل تخم ریزی پرستوی دریایی شناخته می شود.

۳. بلوار ساحلی انزلی بهترین مکان دیدنی بندر انزلی

بلوار ساحلی بندر انزلی یکی دیگر از جاهای دیدنی بندر انزلی می باشد. این بلوار یکی از زیبایی های بی نظیر شهر انزلی است. به دلیل وجود بلوار ساحلی انزلی، شهر انزلی را به عنوان اروپای کوچک می‌ شناسند. یک طرف بلوار چشم انداز ویژه‌ ای از کشتی ها و بندر دارد. طرف دیگر بلوار چشم‌ اندازی از درختان سرسبز دارد. اگر شما می خواهید از تماشای این بلوار لذت ببرید می توانید چند دقیقه ای را در این بلوار قدم بزنید.

بلوار انزلی

گردش در انزلی

۴. موج شکن بندر

موج شکن انزلی به عنوان یکی دیگر از جاذبه های گردشگری انزلی شناخته می شود. موج شکن این بندر در سال ۱۲۹۳ ساخته شده است. برای اینکه از آسیب دیدن کشتی های بندر جلوگیری کنند این موج شکن را تاسیس کرده اند. زیبایی بندر انزلی با این موج شکن چندین برابر شده است. زمانی که در بلوار ساحلی قرار گرفته اید می توانید چشم انداز زیبایی از موج شکن را مشاهده کنید. از بلوار ساحلی انزلی تا موج شکن راهی نیست. به همین دلیل می توانید از بلوار تا موج شکن پیاده روی کنید.

۵. کشتی تفریحی میرزا کوچک خان، بهترین مکان دیدنی بندر انزلی

یکی دیگر از جاهای دیدنی بندر انزلی، کشتی تفریحی میرزا کوچک خان می باشد. این کشتی به راحتی می تواند ۲۵۰ مسافر را جابجا کند. کشتی میرزا کوچک خان ۵ طبقه می باشد که توسط ژاپن ساخته شده است. این کشتی مسافران را بین شهرهای خارجی و داخلی که در دریای خزر هستند جابجا می کند. گردشگرانی که می خواهند شبی به یادماندنی در دریای خزر داشته باشند می ‌توانند از اقامت در این هتل ۴ ستاره لذت ببرند.

۶. حافظیه انزلی

حافظیه انزلی به عنوان یکی دیگر از جاذبه های گردشگری انزلی می باشد. بسیاری از افرادی که به موسیقی علاقه دارند می توانند از حافظیه انزلی بازدید نمایند. بنای حافظیه انزلی به رنگ سفید است که در بلوار ساحلی قرار گرفته است. کنسرت ها و مراسم عمومی سال ۱۳۱۱ را در این مکان برگزار می کرده اند.

۷. دهکده ساحلی بهترین مکان دیدنی بندر انزلی

دهکده ساحلی انزلی یکی از جاذبه های گردشگری انزلی مدرن می باشد. دهکده به عنوان بزرگترین باغ، شهر انزلی شناخته می‌ شود که در سال ۱۳۴۸ آن را تاسیس کرده ‌اند. در منطقه غازیان انزلی می‌توانید این دهکده را مشاهده نمایید. کافه ها، رستوران ها، پلاژها، مراکز خرید متفاوت و زمین‌های ورزشی گوناگونی را برای تفریح و خوشگذرانی گردشگران در این دهکده راه‌ اندازی کرده ‌اند.

۸. کاخ میان پشته

کاخ میان پشته و یا کاخ موزه بندرانزلی یکی دیگر از جاهای دیدنی بندر انزلی می باشد. بندر انزلی از آنجایی که به روسیه نزدیک بود معماری خاصی دارد. در واقع معماری روسیه تاثیر زیادی روی ساختمان های این شهر گذاشته است. در سال ۱۳۱۲ کاخ موزه بندرانزلی را تاسیس کردند. از این کاخ به عنوان موزه نظامی نام می برند که بیشتر اسلحه های دوره صفویه را در آن نگهداری می کنند.

جاهای دیدنی بندر انزلی

دیدنی انزلی

۹. برج ساعت بهترین مکان دیدنی بندر انزلی

برج ساعت یکی از دیگر دیدنی هایی است که در بندر انزلی می باشد. در واقع برج ساعت را به عنوان قدیمی ترین مکان گردشگری شهر انزلی می شناسند. این برج در زمان سلطنت ناصرالدین شاه تاسیس شد. در سال ۱۲۳۰ برج را راه اندازی کرده‌ اند. هدف از طراحی این برج دیده بانی بود که از آن در گذشته به عنوان فانوس دریایی نام می ‌بردند. ساعتی که روی این برج زیبا قرار گرفته است زمان درست را نشان می دهد.

کد خبرنگار: ۲۶
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید