۳۰ مهر ۱۴۰۱ - ۱۲:۰۳
کد خبر: 55395079

اگر به انزلی رفته اید باید سوغات بندر انزلی را بشناسید تا برای دوستان و آشنایان خود خرید کنید. سوغات این شهر در دسته بندی های متنوعی است.

سوغات بندر انزلی

سلام نو-سرویس گردشگری: اگر به انزلی رفته اید باید سوغات بندر انزلی را بشناسید تا برای دوستان و آشنایان خود خرید کنید. انزلی یکی از شهرهای ساحلی مهم استان گیلان می باشد. از آنجایی که این شهر بزرگ است تمامی سوغات استان گیلان را می توانید در انزلی خریداری نمایید. اما برخی از سوغاتی هایی که در این شهر هستند مخصوص بندر انزلی می باشند و در شهرهای دیگر شاید به فروش نرسند. همین دلیل اگر در حال سفر به انزلی می باشید و یا می خواهید در آینده به این شهر سفر کنید باید سوغات زیبا و خاص شهر را بشناسید. در ادامه برخی از زیباترین و مهمترین سوغاتی های انزلی را معرفی می کنیم.

معرفی سوغات بندر انزلی

برخی از مهمترین و زیباترین سوغات بندر انزلی که می توانید برای دوستان و خانواده خود خریداری کنید عبارت هستند از :

۱. حصیر بافی

حصیر بافی به عنوان یکی از قدیمی ‌ترین صنایع دستی شناخته می‌ شود که در مناطق ساحلی به فروش می رسد. در بین انواع سوغاتی های بندر انزلی، حصیر بافی محبوبیت زیادی دارد. حصیر بافی به طور معمول با بافتن انواع الیاف هایی که گیاهی هستند انجام می گردد. گیاهان متفاوتی را برای حصیر بافی استفاده می کنند. به همین دلیل امکان دارد که نام این هنر بر اساس نوع گیاهی که استفاده می شود تغییر پیدا کند. بامبو بافی، کپوبافی، مرواربافی و ... از جمله روش ‌های متفاوت حصیربافی هستند. محصولات حصیری در مدل های متفاوتی تولید می شوند. اگر می خواهید بهترین سوغات شهر انزلی را خریداری کنید بدون شک حصیر بافی انتخاب مناسبی است.

۲. صنایع چوبی

صنایع دستی و چوبی به عنوان صنایع هنری خاصی شناخته می ‌شوند که در انزلی به فروش می رسند. بین انواع سوغات انزلی می‌ توانید صنایع چوبی که سنتی هستند را انتخاب کنید. این محصولات در اشکال متفاوتی ساخته می شوند. جعبه های چوبی، اردورخوری، لوازم تزئینی و ... به عنوان محصولات چوبی هستند که زیبایی و جذابیت بی نظیری دارند. کاربردی و ساده بودن محصولات چوبی به عنوان مهم ترین ویژگی آنها شناخته می شود. به همین دلیل اگر شما به دنبال یکی از سوغاتی های ساده انزلی هستید، می توانید محصولات چوبی را خریداری کنید.

۳. محصولات سفالی انواع سوغات انزلی

محصولات سفالی به عنوان زیباترین سوغات بندر انزلی شناخته می‌ شوند. این محصولات در طرح و رنگ های متفاوتی طراحی می گردند. اگر شما می خواهید به خانه خود جلوه خاص و زیایی دهید می‌ توانید از محصولات سفالی بندر انزلی استفاده کنید. شکلات خوری، قندان و شیرینی خوری به عنوان بهترین محصولات سفالی هستند که از این منطقه خریداری می شوند.

سوغات بندر انزلی

سوغات انزلی

۴. قلاب بافی

قلاب بافی به عنوان یکی دیگر از سوغات شهر انزلی است که مدل های جذاب و بی نظیری دارد. در قلاب بافی محصولات متفاوتی مانند عروسک ها، جوراب ها، سفره ها و ... را با استفاده از نخ و قلاب طراحی می کنند. در سفر به انزلی شما می توانید انواع محصولات قلاب بافی را در غرفه هایی که مربوط به صنایع دستی هستند خریداری کنید. این محصولات برای بسیاری از افراد جذابیت زیادی دارند. به همین دلیل شما به عنوان سوغات زیبای بندر انزلی می توانید آنها را خریداری نمایید.

۵. نمد و گلیم

نمد و گلیم به عنوان بهترین سوغات بندر انزلی شناخته می‌ شوند. در واقع گلیم و نمد قدیمی ترین سوغاتی هستند که در استان گیلان محبوبیت زیادی دارند. گلیم یکی از انواع فرش ها و زیر اندازهایی است که با استفاده از پشم طبیعی دام تولید می گردد. گلیم ها را در ابعاد بزرگی تولید می‌ کنند که شما می توانید به عنوان فرش از آنها استفاده نمایید. گلیم ها به طور معمول طرح و نقش متفاوتی دارند. نمد یکی دیگر از زیر انداز هایی است که با کوبیدن پشم حیواناتی مانند گوسفند و بز آن را طراحی می کنند. به طور معمول برای اینکه روی فرش زیرانداز بیندازند، از نمد استفاده می نمایند. نمد و گیلیم از آنجایی که بافت طبیعی دارند دارای خواص درمانی می باشند. شما می توانید نمد و گلیم را به عنوان بهترین سوغاتی برای افراد سالمند خریداری کنید.

سوغات بندر انزلی

بهترین سوغات انزلی

بهترین مرکز خرید سوغات بندر انزلی

اگر قصد خرید سوغات بندر انزلی را دارید باید به بهترین مکان جهت خرید سوغات مراجعه نمایید. منطقه آزاد انزلی به عنوان یکی از بهترین و به صرفه ترین مکان هایی می باشد که جهت خرید سوغات بندر انزلی انتخاب می شود. منطقه آزاد انزلی تا حدودی از انزلی فاصله دارد. اگر شما از رشت به انزلی بروید حدود ۱۵ کیلومتر بعد از انزلی می توانید تابلوی منطقه آزاد را مشاهده کنید. در صورتی که می خواهید با بهترین قیمت و بهترین کیفیت سوغات مناسبی را خریداری کنید بهتر است که به منطقه آزاد بروید. پاساژ کاسپین، ونوس و ... غیره در منطقه آزاد گزینه مناسبی برای خرید سوغاتی هستند.

یکی از مهم ترین ویژگی هایی که این مرکز خرید دارد قیمت به صرفه و مناسب محصولاتش می باشد. مدل های زیادی از محصولات گوناگون را در این بازار مشاهده می ‌کنید. شما می توانید تمامی خریدهایتان را از این مرکز خرید انجام دهید. بسیاری از سوغاتی ها که در شهرهای متفاوت شمالی مشاهده نمی ‌کنید را می توانید از این مرکز تهیه نمایید. انواع سوغاتی که مربوط به شهرهای شمالی است را از این بندر می توانید با قیمتی به صرفه و مناسب برای دوستان و خانواده تان تهیه کنید.

کد خبرنگار: ۲۶
۷دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 5
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 2
  • IR ۲۳:۰۸ - ۱۴۰۱/۰۷/۳۰
    5 0
    ماهی سفید هم بخرید دودی شده
  • داریوش IR ۲۳:۲۳ - ۱۴۰۱/۰۷/۳۰
    3 6
    انزلی فقط گوشت خوبی داره
    • حسن IR ۰۱:۱۸ - ۱۴۰۱/۰۸/۰۲
      8 0
      شهر شما هم من اومدم جوجه و مرغ های لذیزی داره
  • مهران IR ۱۶:۰۷ - ۱۴۰۱/۰۸/۰۳
    1 0
    رشته خوش‌کار
  • CA ۲۲:۰۵ - ۱۴۰۱/۰۸/۰۶
    0 1
    الان هیچکدام از صنایع دستی که نوشتین اونجا نیست و اگر هم باشد خوب نیست

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید