محمد کشتی آرای فعال بازار طلا، از ثبات قیمت طلا در هفته پایانی مهرماه خبر داد و گفت: حباب سکه ۵۰۰ هزار تومان افزایش یافت.

پیش‌بینی قیمت طلا و سکه در هفته آینده

به گزارش سلام نو به نقل از ایرنا، قیمت انواع سکه و طلا در هفته گذشته تقریباً ثابت و رکود معاملات در بازار حاکم بود و پیش‌بینی می‌شود که هفته آینده نیز این‌طور باشد.

محمد کشتی آرای فعال بازار طلا در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی ایرنا اظهار داشت: در چند روز گذشته نرخ ارز نوسان جزئی داشت و میانگین ۳۰۰ تومان افزایش یافت و بهای انس جهانی نیز به طور متوسط ۲۵ دلار کاهش یافته است.

وی افزود: با توجه به نوسان اندک قیمت‌ها در بازار ارز و طلاب جهانی در مجموع این هفته قیمت‌ها در بازار طلا ثبات داشت و نوسان کمی را شاهد بودیم‌.

کشتی آرای گفت: قیمت سکه طرح جدید به طور متوسط ۱۴ میلیون و ۹۰۰ هزار تومان بود البته در اواسط هفته به ۱۵ میلیون و ۵۰ هزار تومان هم رسید اما در کل بین ۱۴ میلیون و ۹۰۰ هزار تومان تا ۱۵ میلیون و ۵۰ هزار تومان نوسان داشت.

وی بیان کرد: نیم سکه نیز در این هفته ۱۳۰ هزار تومان نوسان داشت و بین هشت میلیون و ۱۵۰ هزار تومان تا هشت میلیون و ۲۸۰ هزار تومان معامله شد و ربع سکه هم با ۴۰ هزار تومان نوسان بین پنج میلیون و ۲۰۰ هزار تومان تا پنج میلیون و ۲۴۰ هزار معامله شد.

به گفته وی قیمت هر مثقال طلای آب شده در طول روز تغییرات زیادی داشته است و در کمترین قیمت که امروز است برابر پنج میلیون و ۹۷۰ هزار تومان و بالاترین رقم نیز پنج میلیون و ۸۸۰ هزار تومان است یعنی هر مثقال طلا نوسان ۹۰ هزار تومان نوسان داشت.

این فعال بازار اظهار داشت: قیمت هر گرم طلای ۱۸ عیار نیز به طور متوسط ۱۰ هزار تومان نوسان داشت و پایین‌ترین قیمت یک میلیون و ۳۳۳ هزار تومان و بالاترین رقم هم یک میلیون و ۳۴۵ هزار تومان هم بوده است.

محمد کشتی آرای فعال بازار طلا در گفت‌وگو با خبرنگار در خصوص تحولات بازار طلا در هفته پایانی مهرماه اظهار داشت: هفته با ثباتی را در بازار طلا شاهد بودیم و عرصه و تقاضا متناسب بوده و کمی هم بازار با رکود همراه بود. وی ادامه داد: حباب سکه چون عرضه‌ای در برابر تقاضای معمول بازار وجود ندارد همچنان بالاست و حتی در مقایسه با هفته گذشته با افزایش ۵۰۰ هزار تومانی مواجه بوده است.

این کارشناس بازار طلا درباره نوسان بالای قیمت در طلای آب شده گفت: طلای آب شده حساس‌ترین قسمت بازار است به این دلیل که قیمت طلا، تولید و توزیع انواع مصنوعات بستگی به طلای آب شده دارد بنابراین قیمت طلای آب شده در طول روز گاهی اوقات ۲۰ مرتبه تغییر می‌کند و آنچه اهمیت دارد میزان نوسان آن است و در این هفته در دامنه ۹۰ هزار تومان نوسان داشت.

کشتی آرای در خصوص پیش‌بینی بازار طلا در روزهای آینده گفت: بازار ارز به عنوان یکی از شاخص‌های متاثر بر بازار طلا همواره تحت تاثیر مذاکرات هسته‌ای بوده است و با توجه به اینکه گفته شده مذاکرات متوقف شده است و در این مدت نوسان قیمتی در بازار ارز نداشتیم پیش‌بینی می‌کنیم نرخ ارز ثابت بماند

وی افزود: بهای انس جهانی نیز با تغییراتی که در این هفته با آن مواجه بود و سیر نزولی داشت به نظر می‌رسد قیمت جهانی طلا نیز میل به افزایش ندارد بنابراین در هفته آینده نیز همین روال را خواهیم داشت و تغییرات زیادی را در قیمت سکه و طلا پیش‌بینی نمی‌کنیم، زیرا اتفاق خاص سیاسی و اقتصادی پیش رو نداریم که بر بهای طلا، سکه و ارز تاثیر بگذارد.

کد خبرنگار: ۱۴
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید