مولود چاووش‌اوغلو وزیر امور خارجه ترکیه، از آمریکا و اروپا درخواست کرد که برای کاهش قیمت نفت، تحریم های ایران را بردارند.

آمریکا و اروپا برای کاهش قیمت نفت باید تحریم‌های ایران را لغو کنند

به گزارش سلام نو به نقل از فارس، «مولود چاووش‌اوغلو» وزیر امور خارجه ترکیه امروز (جمعه) خواستار لغو تحریم‌های ایران به منظور کاهش بهای جهانی نفت خام شد.

به نوشته خبرگزاری «آناتولی»، چاووش‌اوغلو طی سخنرانی در همایشی در استان «نوشهر» خطاب به آمریکا و اروپا گفت که اگر می‌خواهید قیمت نفت را کاهش دهید، تحریم‌های ایران را لغو کنید.

وی در گفتگو با خبرنگاران، در پاسخ به سوالی درباره هشدار آمریکا به بازنگری در روابط با عربستان سعودی به‌دلیل تصمیم سازمان «اوپک پلاس» برای کاهش تولید نفت، از واشنگتن به‌دلیل تهدید و ارعاب ریاض به بهانه کاهش تولید نفت انتقاد کرد.

وزیر خارجه ترکیه در این‌باره توضیح داد: «تمام دنیا به نفت و گاز طبیعی ونزوئلا نیاز دارد. همچنین تحریم‌هایی بر نفت ایران اعمال شده است. اگر می‌خواهید قیمت‌ها کاهش پیدا کند، تحریم‌ها را بردارید».

طبق این گزارش، چاووش‌اوغلو در بخش دیگری از صحبت‌هایش سازمان امنیت و همکاری اروپا را عامل اصلی بن‌بست در مناقشه ارمنستان و جمهوری آذربایجان توصیف کرده و گفت: «تصمیماتی که در این سازمان گرفته شده، در تناقض با قوانین کاربردی آن است».

وی با بیان اینکه اروپا می‌تواند از گذرگاه حیاتی انرژی شرق به غرب سود ببرد، اظهار داشت: «اتحادیه اروپا نشست چهارجانبه‌ای را در پراگ برگزار کرد اما برخلاف توافقات قبلی تصمیم گرفتند».

وزیر خارجه ترکیه در موضوع مناقشه قبرس نیز گفت: «دولت یونانی قبرس، هیچ چیزی را با قبرسی‌های ترک شریک نمی‌شود، از جمله آب و برق. ترکیه اما به اقداماتش برای کسب مشروعیت جهانی برای قبرس شمالی ادامه می‌دهد».

کد خبرنگار: ۱۴
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید