۲۹ مهر ۱۴۰۱ - ۱۲:۴۳
کد خبر: 55394986

مقتدی صدر از گروه های ناقض شرع و قانون اعلام برائت کرد و گفت: همه را به شناسایی و اطلاع رسانی درباره این گروه ها دعوت می کنم.

اعلام برائت «مقتدی صدر»

به گزارش سلام نو به نقل از مهر، «مقتدی صدر» رهبر جریان صدر عراق روز پنج شنبه از هرگونه گروه های نظامی که شرع و قانون را نقض نمایند، اعلام برائت کرد.

«صالح محمد» از افراد نزدیک به مقتدی صدر به نقل از وی گفت: من اعلام می کنم که اینها اقدامات، اخلاق و شیوه ما حتی در تعامل با فاسدان هم نیست چه برسد به غیر آنها.

وی در عین حال از این گروه ها در مقابل خداوند و مردم عراق اعلام برائت کرد.

مقتدی صدر همچنین همگان را به همکاری برای اطلاع رسانی درباره این گروه ها از یک سو و عدم همراه شدن با آنها از سوی دیگر دعوت کرد.

وی افزود که اقدامات این گروه ها با تمام قوانین الهی و نظام اخلاقی و اجتماعی در تضاد است.

این در حالی است که جریان صدر پیش از این مخالفت خود را با مشارکت در هرگونه دولت آینده عراق اعلام کرده بود.

صالح محمد العراقی چهره نزدیک به رهبر جریان صدر که در شبکه‌های اجتماعی به «وزیر» و سخنگوی او معروف شده، روز شنبه گذشته با انتشار پستی در شبکه‌های اجتماعی به مکلف شدن «محمد شیاع السودانی» به تشکیل کابینه جدید عراق واکنش نشان داد.

مقتدی صدر، دو روز پس از انتخاب رئیس‌جمهور و مامور تشکیل کابینه جدید عراق پس از یک بحرانی سیاسی طولانی، اعلام کرد که در دولت آتی مشارکت نخواهد کرد.

صالح محمد العراقی به نقل از صدر تصریح کرد که دولت جدید عراق در صورت تشکیل «یک دولت ائتلافی است که خواسته‌های ملت را پاسخ نداده و نخواهد داد و با اصل آزموده را آزمودن خطاست، تطابق ندارد.

وی نوشت که سرکوب صدای مردمی که مخالف بازگشت عراق به وضعیت اول هستند و نیز سرپیچی صریح از توصیه‌های شرعی و ملی صادره از عالی‌ترین سطوح در داخل و خارج محکوم است.

لازم به ذکر است که روز پنجشنبه گذشته پارلمان عراق، رئیس جمهور جدید را انتخاب کرد و او نیز محمد شیاع السودانی را مامور تشکیل کابینه جدید عراق کرد و پس از آن السودانی رایزنی های خود را برای تشکیل دولت شروع کرد.

کد خبرنگار: ۱۴
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید