باتوجه به اینکه اعتراضات در خصوص قانون مربوط به حضور تیم‌های اسپانیایی در سوپرلیگ در اسپانیا شکل گرفته است رئیس سازمان لالیگای اسپانیا فوتبال این کشور را تهدید به تعلیق کرد.

 اعتراضات اسپانیا لالیگا را تعلیق کرد

به گزارش سلام نو به نقل از خبرآنلاین، سه باشگاه رئال مادرید، بارسلونا و یوونتوس در حالی همچنان مصرانه به دنبال احیای سوپرلیگ اروپا هستند که خاویر تباس ریئس سازمان لالیگا که یکی از مخالفان اصلی شکل‌گیری این لیگ جدید است، تهدید کرده که اگر دولت اسپانیا قانون مربوط به حضور تیم‌های اسپانیایی در سوپرلیگ را تغییر ندهد، لالیگا را تعلیق خواهد کرد.

بر اساس گزارش‌های منتشرشده در رسانه‌های اسپانیایی؛ تباس به تمام باشگاه‌های اسپانیایی اطلاع داده که احتمال زیادی وجود دارد که تمام بازی‌های هفته آینده فوتبال اسپانیا به حالت تعلیق درآید و این اعتصابی علیه دولت اسپانیا است که اخیراًً قانونی جدید را تصویب کرده که عملی شدن پروژه سوپرلیگ اروپا را ممکن می‌کند و قرارداد CVC را هم به خطر می‌اندازد. قرار است نشست فوق‌العاده‌ای در سازمان لالیگای اسپانیا در تاریخ ۲۷ اکتبر (۵ آبان) به همین منظور برگزار شود.

آخرین روزهای فرورین ماه سال گذشته بود که سوپرلیگ اروپا سرانجام با حضور ۱۲ باشگاه موسس اعلام وجود کرد اما در پی فشارهای یوفا و فیفا، ۶ تیم لیگ برتری منچسترسیتی، منچستریونایتد، لیورپول، چلسی، آرسنال و تاتنهام از حضور در این مسابقات انصراف دادند که همین باعث شد برگزارکنندگان این پروژه جاه‌طلبانه ۴۸ ساعت پس از اعلام رسمی شکل‌گیری این لیگ، تعلیق آن را اعلام کنند. در ادامه باشگاه‌های اینتر، اتلتیکومادرید، یوونتوس، میلان و بارسلونا هم از حضور در این مسابقات انصراف دادند.

سه باشگاه رئال مادرید، بارسلونا و یوونتوس معتقد هستند که با برگزاری سوپرلیگ اروپا، باشگاه‌های حاضر در این تورنمنت به درآمد قابل توجهی دست خواهند یافت. آنها معتقدند که درآمدی که یوفا از لیگ قهرمانان اروپا دارد، آن را به طور عادلانه بین باشگاه توزیع نمی‌کند، این در حالی است که بازیگران اصلی لیگ قهرمانان، باشگاه‌ها هستند نه یوفا!

کد خبرنگار: ۲۵
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید