گران‌ترین گوشی آیفون در حال حاضر ۱۵۹۹ دلار است اما پیش بینی می شود که این غول فناوری که در حال ساخت اولین آیفون تاشو دنیا است آن را با قیمت نجومی عرضه خواهد کرد.

پیش بینی قیمت آیفون تاشو متفاوت‌ترین گوشی اپل

به گزارش سلام نو به نقل از دیجیاتو، با توجه به موفقیت مداوم اپل با آیفون، این احتمال وجود دارد که غول کوپرتینویی در حال آماده‌سازی اولین گوشی تاشو خود باشد که تاکنون نیز شایعات زیادی درباره آن منتشر شده است.

اکنون یکی از تحلیلگران پیش‌بینی کرده که آیفون تاشو احتمالا با قیمتی حدود ۲۵۰۰ دلار به بازار عرضه خواهد شد که در مقایسه با اولین پرچمدار تاشو سامسونگ، یعنی گلکسی فولد با قیمت ۱۹۸۰ دلار بسیار گرانتر است.

دلیل قیمت‌گذاری آیفون تاشو

«بن وود»، رئیس تحقیقات CCS Insight، در مصاحبه‌ای به CNBC گفت که عرضه آیفون تاشو یک حرکت خطرناک و ریسک پذیر برای اپل خواهد بود. نه تنها احتمالا میلیاردها دلار برای تحقیق و توسعه آن هزینه می‌شود، بلکه باید در سطحی قیمت‌گذاری شود که فروش آیفون‌های غیرتاشو را تحت تاثیر قرار ندهد.

قیمت نجومی اولین آیفون تاشو دنیا

در حال حاضر، گران‌ترین گوشی اپل آیفون ۱۴ پرو مکس است که بزرگترین ترکیب‌بندی آن با قیمت ۱۵۹۹ دلار به فروش می‌رسد. وود معتقد است که اگر آیفون تاشو با هرگونه مشکل سخت‌افزاری یا فنی مواجه شود، به دلیل برتری اپل در بازار فعلی، این موضوع برای منتقدان به یک «جنون» تبدیل خواهد شد.

این تحلیلگر همچنین اشاره می‌کند که غول فناوری در نهایت باید به سمت دستگاه‌های تاشو جذب شود، زیرا آن‌ها به آرامی در حال محبوب شدن بین مشتریان هستند.

یکی از دلایلی که نشان می‌دهد چرا اپل برای عرضه یک آیفون تاشو تا این اندازه صبر کرده، این است که ظاهرا این شرکت سودآوری را در اولویت خود قرار داده است. با این حال، «مینگ-چی کو» از تحلیلگران معتبر اپل سال گذشته گفته بود که اپل در بازار گوشی‌های تاشو نیز موفق خواهد بود و می‌تواند تا ۲۰ میلیون دستگاه در سال عرضه کند. کو در آن زمان از اکوسیستم نرم‌افزار قدرتمند اپل به عنوان یکی از دلایل موفقیت احتمالی و پشت سر گذاشتن سایر رقبا یاد کرده بود.

با این حال، به نظر می‌رسد هنوز چندین سال با عرضه این دستگاه فاصله داریم، زیرا اواخر سال گذشته در گزارشی از تعویق عرضه آیفون تاشو تا ۲۰۲۵ خبر داده شده بود.

کد خبرنگار: ۱۴
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید