به گفته محقق ارشد واکسن رازی کووپارس، بدهی دولت به شرکت‌های واکسن‌ساز داخلی هنوز پرداخت نشده است و دولت هنوز ۳ و نیم میلیون دُز واکسن کرونای سفارشی را از انبار تحویل نگرفته است.

سرنوشت نامعلوم واکسن‌های داخلی کرونا

به گزارش سلام نو به نقل از خبرگزاری صدا و سیما، محقق ارشد واکسن «رازی کووپارس» گفت: موسسه واکسن و سرم سازی رازی به سفارش وزارت بهداشت، ۸ و نیم میلیون دُز واکسن کرونا تولید کرده، اما فقط ۵ میلیون دُز آن تحویل گرفته شده و هنوز نیمی از مطالبات این ۵ میلیون دُز نیز تسویه نشده است.

سیدرضا بنی هاشمی با بیان اینکه براساس درخواست سازمان غذا و دارو، موسسه موظف شد در دو محموله، یک ۵ میلیون دُز و یک ۳ و نیم میلیون دُز واکسن تحویل بدهد، افزود: یک ماه قبل ۵۰ درصد هزینه آن ۵ میلیون دُز را تسویه کردند و هنوز ۵۰ درصد دیگر آن تسویه نشده است، از طرفی ۳ و نیم میلیون دُز دیگر که در قالب نامه درخواست شده بود، هنوز از موسسه تحویل نگرفته‌اند.

محقق ارشد واکسن رازی کووپارس با بیان اینکه واکسن‌ها طول عمر یک ساله داشته است، گفت: محموله ۵ میلیون دُزی موسسه با تاخیر ۴ ماهه از موسسه تحویل گرفته شد.

وی، یک علت این مسئله را واردات ۱۵۰ میلیون دُز واکسن از خارج از کشور دانست و افزود: این حجم از واردات واکسن که به اشتباه انجام شده بود، باید به ناچار مصرف می‌شد.

مدیر تحقیق و توسعه موسسه واکسن و سرم سازی رازی با اشاره به اینکه در این مورد قراردادی نیز با موسسه رازی به امضا نرسیده است، گفت: ما هم یک ارگان دولتی هستیم و معلوم نیست ضرر این مسئله را چه کسی پرداخت خواهد کرد. این مسئله‌ای است که خودشان باید به آن فکر کنند.

بنی هاشمی افزود: بهتر است دولت از موسسه حمایت کند تا حداقل این تولیداتش به دست مردم برسد و به تعهدی که نیز کرده، عمل کرده و هزینه‌های انجام شده را پرداخت کند، زیرا موسسه از همین طریق مخارج خود را تامین می‌کند.

کد خبرنگار: ۱۴
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید