طبق گفته مهدی متقی فر مدیرکل دفتر کل دفتر برنامه ریزی و توسعه اجتماعی جوانان وزارت ورزش و جوانان، ۱۲ میلیون و ۸۰۰ جوان مجرد در کشور داریم.

جدیدترین آمار دختران و پسران مجرد در ایران

به گزارش سلام نو به نقل از مهر، مهدی متقی فر عصر چهارشنبه در نشست هم اندیشی فعالان و کنشگران عرصه جمعیت استان همدان که با حضور اعضای شورای اندیشه ورزی جمعیت و خانواده استان برگزار شد، گفت: ورود فعالان و افراد دغدغه مند در حوزه مقابله با مسائل اجتماعی چون طلاق و اعتیاد راحت تر است چرا که هنوز تفکر و سبک زندگی در حوزه جمعیت نیست بدین ترتیب، پیش روی در این عرصه حرکتی در لبه تیغ است.

وی با بیان اینکه در حوزه مسائل اجتماعی، مساله شناسی مان دچار مشکل است، ادامه داد: خیلی وقت‌ها اطلاع کافی از میدان عمل و نقشه‌ای برای عملیات نداریم، همین موضوع کار ما را در حوزه مسائل اجتماعی سخت می‌کند.

دبیر قرارگاه حمایت از خانواده و جوانی جمعیت وزارت ورزش و جوانان یادآور شد: در حوزه مسائل اجتماعی، کافیست یک مسأله شناسی به صورت غلط باشد و همان موجب شود که مسیر را به غلط برویم.

در بحث جمعیت، بحث «ازدواج» اهمیت ویژه دارد

متقی فر با بیان اینکه در بحث جمعیت، بحث «ازدواج» اهمیت ویژه دارد، عنوان کرد: باید در این حوزه انرژی خوبی در جامعه تزریق شود، چراکه طبق ۱۲ میلیون و ۸۰۰ هزار نفر در کشور در سن ازدواج قرار دارند و هر سال هم به این عدد اضافه می‌شود.

این مسئول خواستار تسهیل زمینه ازدواج شد و گفت: این بحران باید مدنظر قرار گیرد، در صورت تسهیل ازدواج جوانان، تاحدی بحث افزایش جمعیت نیز محقق خواهد شد.

مدیرکل دفتر کل دفتر برنامه ریزی و توسعه اجتماعی جوانان وزارت ورزش و جوانان با تاکید بر لزوم «شبکه سازی»، گفت: توجه به این نکته، مهم است چراکه این کار باعث می‌شود که هر شهر، کار خود را پیش نبرد و همه در یک مسیر وارد کار شوند؛ باید در حال حاضر نیز در مسیر ازدواج و جمعیت در یک مسیر وارد کار شویم تا نتیجه مناسبی حاصل شود.

کد خبرنگار: ۱۴
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید